mandag den 10. august 2015

Ny mand i spidsen for Continentals dæksalg i Midtjylland


Efter 29 år som omrejsende sælger i Continental Dæk Danmark A/S går 65-årige Helge Jensen på pension og overlader salget af dæk til personvognsforhandlere og dækcentre til den 20 år yngre Tom Villadsen- Der er ingen, der har været i virksomheden længere end jeg. Jeg har kendt alle mine kolleger, siden de blev ansat, så det bliver underligt at sige farvel til dem. Det samme gælder kunderne. Mange af dem har jeg besøgt igennem flere årtier, men man skal jo stoppe et sted. Heldigvis er jeg helt tryg ved fremtiden, for jeg bliver afløst af en dygtig sælger, som jeg selv har peget på, siger Helge Jensen.

Den 9. juni 2015 har han sidste arbejdsdag i virksomheden, som har dannet rammen om hans arbejdsliv, siden han blev ansat som repræsentant i 1986 i det daværende Uniroyal. Den virksomhed fusionerede med Gislaved og blev til Continental Dæk Danmark A/S i 1994. Igennem 29 år har han kørt flere landsdele tynde som repræsentant med speciale i dæk til personvognsmarkedet.

Knap 50 år i branchen
- Jeg har altid interesseret mig for bilbranchen og har aldrig drømt om at beskæftige mig med andet, siger Helge Jensen, som begyndte sin karriere i branchen som lærling på lageret hos Volkswagen i Randers i 1967. 48 års erfaring med salg i bilbranchen er der ikke mange, der kan hamle op med, så hans efterfølger Tom Villadsen går til opgaven med stor respekt og ydmyghed.

- Jeg har meget at leve op til. Helge har gjort det rigtigt godt, og jeg tager hatten af for hans mange års erfaring med dæksalg, siger Tom Villadsen.

Han vil i løbet af maj måned køre rundt i det midtjyske sammen med Helge Jensen og hilse på kunderne.

Et tilbud man ikke kan sige nej til
45-årige Tom Villadsen blev i 2007 ansat som distriktschef med ansvar for Continentals salg af dæk til flådevirksomheder, lastvognsforhandlere og dækværksteder i Jylland. Hans historie med Continental Dæk Danmark A/S går dog endnu længere tilbage, for i perioden 2000-2005 solgte han person- og varevognsdæk til bilforhandlere, dækcentre og grossistvirksomheder i Nordjylland for virksomheden.

- I 2005 forlod jeg Continental for at udleve en gammel drøm at være selvstændig. Jeg holdt løbende kontakt med ledelsen, for jeg var glad for at være i virksomheden. Efter knapt to år, fik jeg et tilbud, som jeg ikke kunne sige nej til, siger Tom Villadsen.
Fornylig fik han et nyt tilbud, som han ikke kunne sige nej til. At overtage Helge Jensens ansvarsområde. Tom Villadsen glæder sig til igen at arbejde sammen med forhandlere i sin nye stilling som sælger i Midtjylland, hvor han også bor sammen med sin kone og deres to børn.

Afdækker kundernes behov
Familien bor i Viborg og herfra har Tom Villadsen indtil nu stået for salget af dæk til busser og lastvogne i hele Jylland.

- Jeg får et mindre område at dække og én af de ting, jeg ser mest frem til er, at jeg nu kommer til at bruge mere tid inde hos kunderne end på landevejene. Jeg vil gøre mit til, at kunderne ikke kommer til at mærke forskel på serviceniveauet i fremtiden. Selvom Helge og jeg er forskellige personer, har vi det tilfælles, at vi er gode til at lytte og spore os ind på kundernes behov, siger Tom Villadsen.

Mere tid til familien
Imens Tom Villadsen er klar til at trække i arbejdstøjet og tage over, glæder Helge Jensen sig til at få mere tid til familien inklusiv børnebørnene, huset i Silkeborg og fritidsinteresserne tennis og badminton. Hans 25 års jubilæum blev fejret med masser af festivitas for fire år siden, mens afskeden med Continental efter eget ønske ikke vil blive markeret.
Tom Villadsen er begyndt i det nye job her ved indgangen til maj, men slipper ikke helt sit nuværende job, før den rette person til at overtage det er fundet.

Læs mere her

tags: Danmark, Randers, Jylland, Nordjylland, selvstændig, Viborg, Midtjylland, virksomhed, Silkeborg, 2007, landevej, arbejdsliv, bilforhandler, lærling, Continental, Volkswagen,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar