søndag den 31. maj 2015

Klassens mindste dæk giver plads til mere last


Nye dæk fra Continental med historisk lille diameter sikrer optimal udnyttelse af pladsen på traileren uden at overskride max-højden.Continental er klar med de nye Conti EcoPlus HD3 315/45 R 22.5 til trækaksel og Conti EcoPlus HS3 355/50 R 22.5 til styreaksel udviklet specielt til low-liners. Disse dæk har en markant mindre diameter end de øvrige dæk i klassen og gør det nemmere for transportfirmaerne at øge lasten og stadig overholde de skrappe regler for højden på godstransport. Trods den lille diameter kan ContiEcoPlus HD3 ved dobbeltmontering således klare et akseltryk på 11,6 tons.

Krav til max-højde udfordrer
Ved hjælp af den nyeste teknologi er dette klassens mindste dæk, der muliggør den bedste udnyttelse af reglen om indvendig max-højde på 3 meter for last på traileren uden at overstige den tilladte totalhøjde på 4 meter, der til stadighed er en udfordring for mange transportfirmaer.

- Brug af almindelige lastbildæk forhindrer, at den indvendige lasthøjde kan udnyttes fuldt ud. Med en diameter på henholdsvis 852 og 934 mm gør de nye Conti EcoPlus HD3 og HS3 køretøjets højde så lav, at den udvendige max-højde overholdes, fortæller adm. direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark A/S.

Klassens mindste
Den lille diameter og dermed også lave omkreds på dækket stiller ekstra krav til gummiblandingen. Den blanding, der er udviklet til Conti EcoPlus HD3 og HS3 sikrer både stor slidstyrke og lav rullemodstand.

- Dækkene har en langt mindre diameter end sammenlignelige dæk. Derfor er der bl.a. anvendt en speciel tråd i opbygningen, så dækmaterialet både er yderst stabilt, men også meget fleksibelt og kan modstå store belastninger, understreger Georg Nielsen.

Holder trykket
Som alle andre Generation 3-dæk fra Continental er de to nye dæk udstyret med det patenterede AirKeep-system til at modvirke gradvis tab af dæktryk. Derudover er dækmønstret er forsynet med indikatorer, der markerer, hvor langt ned mønsteropskæring er muligt. Og endelig oplyser Continental, at de to nye EcoPlus-dæk ligesom de øvrige dæk i koncernens Generation 3-dækserie til lastbiler og busser kan regummieres.

Læs mere her

tags: Danmark, direktør, lastbil, teknologi, Continental, patenterede,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar