Nu har alle muligheden for stpr rabat, når de skal have ny bil. Det er gratis og kan gøres fra sofaen. Det er de to iværksætter, Søren Frørup og Mikael Conley, der er kommet på en god ide. De har lavet en hjemmeside, hvor de hjælper kommende bilkøbere til at få rabat på deres nye bil. Kunderne opretter deres ønsker på Carsmarts hjemmeside, der så videreformidler udbuddet til forhandlere i hele landet. Så er det op til dem, at kæmpe om den bedste pris til kunden.
Det er nærmest en omvendt auktion, hvor forhandlerne kan byde hinanden ned. Det er helt gratis for kunden, der kan oprette specifikke ønsker. Altså både i forhold til model, ekstraudstyr, farve, osv, fortæller Søren Frørup, der kom på ideen i en flyver på vej hjem fra USA.
Siden har han brugt tiden på at udvikle hjemmesiden med sin ven Mikael Conley, der er partner i firmaet. Efter nogle få indledende øvelser er hjemmesiden nu rettet til, så det hele fungerer.
Kunderne slipper for selv at skulle handle om prisen, og kan opnå nogle store rabatter, de ellers ikke ville kunne have handlet hjem. Forhandlerne får mulighed for at byde ind på kunder, de ellers ikke ville have ramt. Nogle gange brænder de jo inde med biler, der gør de kan komme med et ekstra attraktivt tilbud, forklarer Mikael Conley.
De to iværksættere tager personligt hånd om hver enkelt handel. Deres høje serviceniveau afspejler sig også i deres gode anmeldelser på Trustpilot. De matcher kundernes ønsker med de forhandlere, som de samarbejder med. Kunden kan så selv vælge det tilbud han/hun finder mest attraktivt. Hvis handlen går igennem er det forhandleren der betaler et gebyr til Carsmart. Det er altså gratis for kunden uanset om der handles eller ej.
Både Søren Frørup og Mikael Conley involverer sig personligt i de enkelte handler. På den måde kan de få fat i de rigtige forhandlere og få flest mulige bud ind. Brugerne har indtil videre sparet over 1.100.000 kr.
Rekorden for rabat er opnået med en kunde i Charlottelund, hvor besparelsen var over 80.000 kr. på en Alfa Romeo Giulietta, hvilket dog er et særligt godt tilbud. Det kan man selvfølgelig ikke få på alle modeller, men en besparelse på mellem 5 - 10 procent kan sagtens lade sig gøre, fortæller Søren Frørup, hvis største udfordring næsten har været, at få kunderne til at forstå det er gratis for dem.
Læs mere her
tags: USA, Rom, Alfa Romeo,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar