torsdag den 21. juli 2016

Læserfremgang på 12,5% for Den Blå Avis

Den Blå Avis kan konstatere en læserfremgang, der er til at tage og føle på: 12,5% flere ugentlige læsere.

Gallup har ændret metode til indsamling af de data, som hele Index Danmark bygger på. De har inddraget mobiltelefon–abonnenter i deres interviews og samtidig oprettet mulighed for at besvare deres spørgeskemaer via internettet, og det har medført store udsving i læsertallene i det danske mediebillede. Bl.a. kan de landsdækkende betalte hverdagsaviser konstatere en betydelig tilbagegang, medens søndagsaviser, magasiner og gratismedier er gået frem.

Sammenholdt med de massive markedsføringstiltag, vi har gennemført i første halvår, giver denne nye og mere retvisende metode sig udslag i en læserfremgang for den trykte udgave af Den Blå Avis på hele 12,5% – en fremgang, der er til at tage at føle på.

Vi kan bryste os af en fremgang på 12,5% i forhold til 2. halvår 2004 og et ugentligt læsertal for Den Blå Avis på tryk på 565.000 forskellige mennesker fra 12 år og opefter.

"Mobiltelefon–abonnenterne er isoleret set en brugergruppe med en langt mere dynamisk profil en fastnet–abonnenterne. Her er en større andel af "first movers", man er meget mere teknologisk bevidst, en langt større forbruger af moderne elektronik og hurtigere på aftrækkeren, når der skal handles.

Vi har altid været klar over, at Den Blå Avis har en utrolig handlekraftig og dynamisk læserskare – prisbevidste mennesker, der altid er parat til en god handel. De følger med i, hvad der sker på de forskellige markeder, de kender prisniveauet, for det, der interesserer dem, de ved, hvad der er hot, og hvad der er not.

Den Blå Avis er sine knapt 25 år til trods ikke et medie, der samler støv, der er masser af gang i den og masser af omsætning at hente for vores annoncører.

Det er vi naturligvis utroligt glade for, at vi nu har fået endnu bedre dokumentation for med de nye tal, hvor vi kan se store stigninger i købsmotivationen over hele linien, uanset om vi taler om nyt køkken, fotoudstyr, møbler og tæpper, mobiltelefoner, bærbar computer osv. osv.. For eksempel fortæller de nye tal nu, at tre gange så mange af vores ugentlige læsere af den trykte avis overvejer at købe bil.

Vi kan kun opfordre alle mediebureauer og annoncører til at tjekke tallene for Den Blå Avis en ekstra gang, inden de lukker annonceaftalerne for 2006", siger Peter Rasmussen, salgschef på Den Blå Avis.
 

Læs mere her

tags: markedsføring, Danmark, internet, interview, computer, omsætning, 2006, teknologi, Gallup, Mobiltelefon, motivation,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar