tirsdag den 12. juli 2016
Ét hovedprodukt, der konstant udvikler sig - ligesom produktchefens job og hverdag
Gennem Continentals konstante vækst, udvikling og opkøb blev Christian Bargisen i 2006 en del af koncernens Tech-division. Her er han produkt- og salgschef bl.a. for de transportbånd, der markedsføres over hele verden.Som i mange andre brancher har udviklingen i transportindustrien gennem de seneste årtier været enorm. Digitalisering og nye teknologier har udfordret mange brancher og virksomheder, hvor det har krævet kapital, gode produkter og vilje til forandring at være en del af det fortsættende hold.
En af industri-giganterne, der er kommet styrket gennem både IT-bobler og finans-kriser, er den tyske Continental-koncern, der også i Danmark er vokset såvel organisk som gennem opkøb. Dermed er medarbejderstaben hos Continental Dæk Danmark A/S løbende blevet udvidet, og i 2006 blev Christian Bargisen en del af teamet, da den danske virksomhed, han var ansat i, blev opkøbt af Continental.
Denne sommer fejrer han 10 års jubilæum i virksomheden, hvor han er produkt- og salgschef i Continentals Tech-division og blandt andet har ansvaret for salget af de transportbånd, der leveres til kunder i hele verden.
Afgørende betydning i mange brancher
Christian er uddannet eksporttekniker og har arbejdet med transportbånd i 17 år. I dag har han blandt andet ansvaret for salget af Continentals transportbånd i Danmark, Norge og Baltikum. Her har han som primært arbejdsområde kontakt til forhandlernetværket og servicerer selv nogle af Continentals største kunder, herunder DONG Energy og FLSmidth.
- Fordi kundernes virksomheder og behov konstant ændrer sig, er det vigtigt hele tiden at følge med udviklingen og blive klogere på den niche, som transportbånd udgør. Produkterne er i dag teknologisk avancerede og har jo afgørende betydning for både arbejdsmiljø, sikkerhed og drift i lufthavne, grusgrave, fødevareindustrien, landbruget, lagre, terminaler og mange andre steder i erhvervslivet, understreger Christian Bargisen.
Et job i konstant forandring
- At være ansat i en global organisation som Continental, der bruger enorme summer på produktudvikling, og som konstant lancerer nye løsninger til markedet, er i sig selv super spændende. Og når det så samtidig er i en branche, der er i konstant udvikling, er der ikke to dage, der er ens. I de 10 år, jeg har været i Continental, har jeg aldrig kedet mig. Fordi teknologien, produkterne og kundernes krav konstant udvikler sig, så gør mit job det også. Jeg kunne faktisk ikke forestille mig at finde et andet job, smiler 44-årige Christian Bargisen.
Christian Bargisen bor i Birkerød sammen med sin familie. Når Christian har fri, kobler han af sammen med sin kone og deres tre børn, blandt andet på ferier rundt omkring i Europa.
FAKTABOKS: Continental-koncernen
Med en omsætning på 39,2 mia. i 2015 er Continental blandt verdens førende leverandører til bilindustrien. Koncernen, der i dag beskæftiger 212.500 ansatte i flere end 53 lande, er opdelt i fem divisioner: Chassis & Safety, Interior, Powertrain, ContiTech og Tire. Tire-divisionen er en af verdens største producenter af dæk til personbiler, varevogne, lastbiler og busser ligesom enheden udvikler og markedsfører et omfattende produktprogram inden for industrielle dæk til blandt andet gaffeltrucks og fly-carriers. De øvrige divisioner udvikler bl.a. avancerede teknologiske og miljøvenlige løsninger til fremme af trafiksikkerheden.
Læs mere her
tags: Danmark, Norge, Europa, bilindustri, lastbil, omsætning, virksomhed, 2006, erhvervslivet, teknologi, FLSmidth, DONG, arbejdsmiljø, organisation, miljøvenlig, Continental, Ford, miljø,
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar