TrendyBaby.dk a/s har oplevet markante resultater ved målrettet at anvende E–mærket og det amerikanske trustmark Veri Sign i sin kommunikation til medlemmer og kunder.
"Først var vi skeptiske overfor værdien af e–mærket, men de danske kvinder vil gerne have ekstra tryghed, fortæller adm. direktør Kim Østergaard fra TrendyBaby.dk a/s". Virksomheden har indført E–mærket og Veri Sign gennem en testperiode, og kan måle en direkte fremgang på hele 15 % i gennemførte ordrer.
"Langt hovedparten af vore kunder er kvinder", fortæller direktør og stifter af TrendyBaby.dk a/s, Rikke Kahr. Faktisk er mere end 99,5 % af alle online købere og medlemmer hos Internetbutikken kvinder. Virksomheden har flere end 35.000 danske kunder, hvoraf mere end 90 % er genkøbere.
Internet forretningen, TrendyBaby.dk, fik allerede tilbage i 2003 E–mærket som nogle af de første. E–mærket betyder at forretningen overholder lovgivningen om fjernsalg samt en række ekstra skrappe regler, som giver yderligere sikkerhed til køberne på nettet.
"Det betyder meget for os, at kunderne er helt trygge ved at handle hos os", fortæller Rikke Kahr der er idé kvinden bag netsuccesen. Selv har hun ikke betænkeligheder ved at handle hos en forretning, der modtager Dankort og dermed er godkendt hos PBS. At forretningen tilmed har E–mærket eller et andet trustmark gør kun situationen endnu bedre.
For TrendyBaby.dk a/s har det, at de aktivt anvender trustmarks som E–mærket betyder en væsentlig omsætningsfremgang. "Vi måler hver dag på antal besøgende, ordrer, hvor mange der besøger første ordretrin og hvor mange der gennemfører en ordre", fortæller Kim Østergaard. Forretningen har oplevet en 15 % fremgang i gennemførte ordrer, efter med sammenligneligt grundlag, at have indført alene E–mærket på alle sider og samtidig gjort opmærksom på det til sine mere end 80.000 danske medlemmer, der hver uge modtager en medlemsmail fra virksomheden.
TrendyBaby.dk a/s deltager torsdag den 13. oktober i spørgepanelet ved E–handel for alle, Det Kongelige Bibliotek, Den Sorte Diamant, der er arrangeret af Dansk Postordre Forening og Forbrugerstyrelsen og Forbrugerforum.
E–handelsfonden har i deres lovlighedsundersøgelse af danske Internetbutikker konkluderet, at indblik og relevante oplysninger om aftaleforhold, fortrydelsesret og basale virksomhedsoplysninger kan tiltrække nye kunder, og dermed øge butikkens omsætning. "Oplysninger der stemmer overens med de praktiske erfaringer fra vores implementering af trustmarks", slutter adm. direktør Kim Østergaard.
Internetbutikken TrendyBaby.dk a/s er i dag Danmarks største af sin slags, og leverer de førende mærkevarer til aldersgruppen fra 0 til 8 år. Blandt mærkevarerne er JBS, TrendyWear, Katvig, JOHA, Lilly dåbskjoler, Mini a Ture, Prada, Fransa, Jackpot, Cottonfield, Mala og rOhde. Herudover består sortimentet også af babyudstyr, børnemøbler fra danske Life Time og et stort udvalg af sko, mad og børnefilm og børnebøger, der ligesom den øvrige del af sortimentet er sikkerhedstestet og derfor ikke indeholder skadelige stoffer eller på anden måde er farlige for babyen eller barnet.
–––––––––––––––
For yderligere information om E–mærket kontakt direktør Lars Schmidt Larsen fra E–handelsfonden på tlf. 7225 5633
Læs mere her
tags: Danmark, direktør, 2003, lovgivning, omsætning, virksomhed, kommunikation, stemmer,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar