Få bilen sponsoreret, og tjen penge på at køre på arbejde og til købmanden. Det er muligt, når den danske virksomhed Sponsorcar sætter virksomheder i stand til at reklamere på private biler. For bilejerne er der tale om en god indtægt, der faktisk kan finansiere både bil og kørsel.
Ved at tilbyde private, at de kan sælge reklameplads på deres biler, vil Sponsorcar opdyrke et helt nyt marked for markedsføring. Reklamer i trafikken, som de kendes fra taxaer, er anerkendt som et meget effektivt annonceredskab, og det kan både danske virksomheder og bilister nu få gavn af.
Med en ubetaling på op mod 2.000 kr. om måneden vil en aftale med Sponsorcar være i stand til at finansiere en meget stor del af et bilkøb og de faste udgifter, der er tilknyttet. I nogle tilfælde kan en sådan sponsoraftale faktisk finansiere hele bilen og alle faste udgifter!
Et eksempel er køb af en ny Suzuki Alto 1.1 GL til 104.990 kr. Med en finansiering på 7 år bliver de månedlige udgifter inklusiv omkostninger til lån 1.337 kr. Med en halvårlig ejerafgift på kun 260,– og en god brændstoføkonomi kan der køres langt over 1000 kilometer om måneden – og det hele betales af annoncer fra Sponsorcar på bilen. Kilde: Suzuki
"Det er faktisk muligt at få en helt ny bil gratis og masser af gratis kilometer," siger direktør for Sponsorcar, Johnny Magnussen, der understreger, at beregningen forudsætter, at der er annoncører, som vil annoncere i det pågældende område.
Medlemmerne af Sponsorcar kan vælge tre forskellige annonceringsformer: bagrudestreamer, sideannoncer eller en fuld inddækning af bilen. Alle medlemmer af Sponsorcar kan til enhver tid vælge eller fravælge bestemte reklamer, og det er også muligt at tilmelde sig og bare vente, til der dukker en interessant annonce op. Det er nemt og hurtigt at blive medlem af sponsorcar via deres hjemmeside på www.sponsorcar.dk.
Sponsorcar ønsker også at tilbyde sine medlemmer grupperabatter til eksempelvis benzinkort, værksteder og tilbehør til biler. Sponsorcar håber at have omkring 100.000 kunder i Danmark i løbet af 2005.
Annoncørerne skal nås via internt salgsteam og outsourcet telemarketingfunktion. Medlemmerne skal nås via et etableret henvisningssystem. som honorerer en bilejer, der henviser en ny bilejer.
Virksomheden blev stiftet for 4 år siden, men først i 2005 er aftaler med de rette investorer fundet, og Sponsorcar A/S blev oprettet i februar 2005. En af de første aktiviteter er en oplysningskampagne i uge 10, der skal nå 1,9 mio. danske husstande. Desuden vil et samarbejde med Den Blå Avis øge kendskabet til Sponsorcar.
Sponsorcar A/S forventer at være 3 ansatte inden den 1. april. 2005 og regner med at øge sin stab løbende frem mod sommerferien samt outsource det at få annoncører til div. telemarketingfirmaer.
Læs mere her
tags: markedsføring, Danmark, direktør, bilen, økonomi, trafikken, virksomhed, benzin, penge, omkostninger, husstand, brændstof, investor, Suzuki, sommerferie,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar