fredag den 6. maj 2016

Dansk Lakering udvider aktiviteten med skadecentre

I mange brancher er udviklingen gået mod stadig større enheder med stadig flere kompetencer og ydelser samlet under samme tag. Autobranchen i Danmark er stadig karakteriseret ved mange mindre værksteder og autolakerere. Dette mønster er Dansk Lakering A/S efter udenlandsk forbillede godt på vej til at bryde.

Dansk Lakering A/S, der for nylig blev tildelt titlen Gazelle 2004, har en ambitiøs vækstplan, der skal gøre virksomheden landsdækkende og tredoble omsætningen inden for de næste tre år. Med afdelinger flere steder i landet er Dansk Lakering i forvejen Nordens største lakeringsvirksomhed med kapacitet til lakering af 12.000 personbiler og 2.000 storvogne årligt, og nu udvides forretningen til også at omfatte skadecentre.

Fra finanssektoren kender vi begrebet "det finansielle supermarked", hvor snart sagt alle tilbyder både bankforretninger, realkredit og forsikringer. Også i vores branche oplever vi et stigende behov for "one stop shopping", fortæller den dynamiske direktør i Dansk Lakering, Arne Boesen. Forbilledet er de meget store skadecentre, som man kender fra udlandet, hvor bilerne ruller på samlebånd gennem hele processen.

Koncernens første skadecentre åbner i henholdsvis Greve og Århus den 4. oktober, og er blot de første i rækken af skadecentre, der skal gøre også denne service landsdækkende. Som "first mover" er vi oppe mod konventioner og vanetænkning, men vi har holdt en række møder med forsikringsselskaber, leasingselskaber og større virksomheder, og de har alle været meget positive over for ideen, fortæller Arne Boesen. På stort set alle andre områder er det i dag sådan, at man kan opnå store besparelser og væsentlige fordele ved at samle sine indkøb ét sted, hvis man er i en situation, hvor man kan tilbyde stor volumen. Det gælder for alle de nævnte, at de årligt har skader på deres vognpart på anseelige beløb og at de med selv en lille procentdel i rabat, derfor vil kunne få en ganske god forretning ud af et samarbejde.

Vi rådede over alle kompetencerne til skadebehandling i Dansk Lakering i forvejen, fortæller Arne Boesen. Nu bliver vi blot endnu mere specialiserede i skadecentrene. Vores mange autotransportere kører i forvejen i pendulfart mellem landsdelene, og vi har investeret i en vognpark af lånebiler, så vi kan vi tilbyde landsdækkende skadeservice fra starten.

Dansk Lakerings kunder: forsikringsselskaber, leasingselskaber m.fl. får mulighed for at tilbyde deres kunder en ekstra god service uden at de selv har noget arbejde ud af det, men derimod høster nogle besparelser til selskabet. Kundernes bilbrugere udstyres blot med et telefonnummer, som de kan ringe til, uanset hvor i landet, de måtte komme ud for en skade. Dansk Lakering sørger herefter for at bilen bliver afhentet, og en splinterny lånebil bliver stillet gratis til rådighed hvad enten der er behov for en personbil eller en varevogn. På Dansk Lakerings skadecentre bliver skaden takseret efter Autotaks systemet, og bilen går gennem systemet med pladeværksted, lakering og evt. foliedekoration, hvis der er kommet ridser i firmalogoet. Endelig tilbyder Dansk Lakering også Dinitrol rustbeskyttelse Tidy Car bilpleje, så der kan afleveres en flunkende ren, rustbeskyttet og renoveret bil til kunden.

To store selskaber, et forsikringsselskab og et leasingselskab, har allerede indgået aftale, før åbningen af de første skadecentre i Greve og Århus. De næste skadecentre er på tegnebrættet og vil blive placeret strategisk, bl.a. ud fra de behov, vi har afdækket hos nogle af de store virksomheder, vi er i dialog med, så vi har store forventninger til, at flere vil komme til, slutter en optimistisk Arne Boesen.
 

Læs mere her

tags: Danmark, direktør, Århus, bilen, forsikringsselskab, udland, omsætning, virksomhed, finanssektor, supermarked, Greve, strategi, skadeservice, rustbeskyttelse,

1 kommentar: