Mange vognmænd og chauffører efterspørger en brugervenlig løsning, der kan minimere risikoen for, at de overtræder køre- og hviletidsreglerne. Virksomheden TechHouse.dk a/s kommer nu målgruppen i møde. TechHouse.dk a/s har i samarbejde med TomTom Telematics udviklet det webbaseret værktøj webTacho, der holder styr på køre- og hviletid og henter data fra TomTom WEBFLEET.
"webTacho hjælper chauffører og vognmænd med at undgå bøder og dårlig samvittighed. Applikationen giver nemlig et præcist overblik over, hvor lang tid chaufførerne har kørt, og hvornår det igen er tid til en velfortjent kaffepause," siger nordisk Key Account Manager Charlotte Schönemann-Paul, TomTom Telematics.
Ude i vognen kan chaufføren følge med i sine køre- og hviletidsdata direkte på TomTom-GPS'en. Han har også mulighed for at se informationerne på sin smartphone eller tablet.
"På GPS'en eller den mobile enhed kan chaufføren se en grøn, gul eller rød markering. Rød markerer, at han ikke har mere tid tilbage og grøn, at der er god tid at køre i. Ved skift fra grøn til gul kommer der automatisk en besked op på skærmen, der fortæller, at der ikke er meget tid tilbage," siger direktør Thomas Bøge, TechHouse.dk a/s.
Rolig kaffepause og sortere bundlinje
Der er klare fordele at høste ved at investere i webTacho for danske transportvirksomheder. webTacho sikrer optimal udnyttelse af tiden og dermed i sidste ende også hurtigere varelevering til kunden. Samtidig er den med til at give chaufførerne bedre arbejdsvilkår, da de får et klart overblik over, hvornår der skal holdes pause, og hvornår de kan køre.
"Vi har igennem længere tid drøftet mulighederne for at udvikle produkter, der kan lette hverdagen og højne indtjeningen for TomTom-kunder. TomTom har en rigtig god API, der er let at hente informationer fra, og den har de åbnet for partnerne. Vi forventer, at præsentere markedet for flere nye spændende integrerbare løsninger inden længe," siger direktør Thomas Bøge, TechHouse.dk a/s.
Hos TomTom er der også stor tilfredshed med den nye løsning, der er kommet på markedet efter TomTom sidste år præsenterede partnerprogrammet '.connect'.
"webTacho er en af de mange integrerbare applikationer, der er udviklet, efter vi åbnede vores API og opfordrede partnerne til at udvikle nye løsninger, der kan udvikle TomTom-brugernes driftseffektivitet," siger Charlotte Schönemann- Paul, TomTom Telematics.
Om webTacho og webTour
Løsningen er udviklet af den certificerede TomTom-partner TechHouse.dk a/s og giver let adgang til oplysninger om køre- og hviletid fra virksomhedens vognpark. webTacho kan integreres med applikationen webTour og TomTom WEBFLEET. webTour er et disponerings- og planlægningsværktøjet med flere forskellige moduler, der kan tilkobles efter forretningsbehov.
Løsningen kan også integreres direkte med TomTom GPS-løsninger og med økonomiprogrammer som C5, Navision og e-conomic. Du kan læse mere om WebTour på www.webTour.dk
Om TomTom
Hver dag sætter TomToms løsninger millioner af mennesker over hele verden i stand til at træffe de bedste beslutninger. Vi designer og udvikler innovative produkter, der gør det let for brugerne at nå deres mål. TomTom er bedst kendt som globalt ledende virksomhed inden for navigation og kortlægning. Tomtom producerer også GPS-sportsure, de nyeste løsninger til flådestyring og førende produkter til lokalisering. Virksomheden blev skabt i 1991 og har hovedkvarter i Amsterdam. Den består af fire forretningsenheder: Consumer, Automotive, Licensing og Telematics. Der er 3.600 medarbejdere fordelt over hele verden, og virksomheden sælger produkter i 35 lande.
Om TomTom Telematics
TomTom Telematics er en forretningsenhed under TomTom, der er dedikeret til flådestyring og køretøjstelematik. Vores WEBFLEET platform er en Software as a service-løsning, der bliver brugt af både små, mellemstore og store virksomheder til at forbedre køretøjernes effektivitet, mindske brændstofforbruget, servicere brugerne og forbedre flådens samlede effektivitet. TomTom Telematics er en af verdens førende leverandører af telematik-løsninger med mere end 350.000 abonnenter over hele verden og er anerkendt som den største aktør på det europæiske marked.
Vi servicerer førere i mere end 60 lande, og giver dem branchens stærkeste lokale servicenetværk og største udbud af sektorspecifikke tredjeparts-applikationer og integrationer. Mere end 28.000 kunder drager hver dag nytte af den høje sikkerhed, kvalitet og tilgængelighed af vores ISO 27001-certificerede service-løsninger.
For yderligere information, se venligst www.tomtom.com/telematics.
Læs mere her
tags: euro, direktør, økonomi, 1991, virksomhed, samvittighed, brændstof, værktøj, kaffe,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar