Den tyske dækkoncern høster bred international anerkendelse og har netop modtaget en ny pris for sin nyopførte ContiLifeCycle-plant i Hanover, hvor topmoderne teknologi og nye processer for genanvendelse af brugte dæk medvirker til at spare gummi fra millioner af gummitræer hvert år!
Ved Continental-koncernens hovedsæde og kæmpestore produktionsfaciliteter i Hannover arbejdes der for alvor på sagen med at bevare naturens ressourcer. Det sker blandt andet gennem en ambitiøs "Vision 2025", hvor koncernen på en stribe områder har forpligtet sig selv til at gå foran i klima- og miljøarbejdet inden for alle forretningsområder.Et af tiltagene er en ny fabrik, ContiLifeCycle Plant, der gør det muligt at producere regummierede bus- og lastbilsdæk ved anvendelse af en unik sammensætning af genanvendt gummi. På blot 18 måneder fra idé til produktionsstart har koncernen udviklet og indrettet et centralt område af det enorme fabriksareal til formålet.
De nye produktionsfaciliteter indeholder blandt andet helt nye maskiner og arbejdsprocesser, der gør det muligt at regummiere og producere op til 180.000 bus- og lastbilsdæk om året. Til formålet anvendes i nærheden af 4.000 tons bearbejdet gummi fra brugte dæk - og derved spares der, hvad der svarer til 2.400 tons nyt gummi. Besparelsen svarer til 1,3 millioner gummitræer årligt.
For sit store fokus på at opnå størst mulig bæredygtighed ved produktion af koncernens produkter er Continental af bladet "Tire Technology International" netop blevet tildelt titlen "Tire Manufacturer of the Year". Ved samme lejlighed fik Continental en pris for initiativet med ContiLifeCycle Plant.
Den dobbelte hæder, der blev overrakt på den nyligt afholdte "Tire Technology Expo"-messe i Køln, følger i kølvandet på prisen "The European Transport Award for Sustainability". Det var den første pris, der i november blev givet til Continental som en anerkendelse for opførelsen af den nye og innovative regummieringsfabrik i Hannover
Læs mere her
tags: lastbil, teknologi, Europe, Continental, miljø,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar