Anders Warming har nyfortolket den gamle klassiker
Den nye MINI blev lanceret i den foregående weekend, og forhandlerne i helelandet melder om stor interesse med rigtigt mange besøgende og prøvekørsler. I spidsen for designafdelingen, som står bag den nye MINI, er danske Anders Warming.
Anders Warming er født i Gentofte ved København i 1972, men forlod landet i 1991 for at starte sin automobile designkarriere, som har betydet studier og arbejde i Italien, Schweiz, Spanien, USA og senest Tyskland, hvor han har været bosat siden 2005.
BMW Group karrieren startede hos "BMW Group DesignworksUSA" i Californien i 1997.
Fra 1999-2000 arbejdede han hos BMW i München som designer. Derefter gik turen igen til Californien og BMW Group DesignworksUSA, hvor han i år 2000 startede som Senior Automotive
Designer og senere Creative Director. I 2003 forlod han BMW Group til fordel for VW, men kom i 2005 tilbage til BMW og startede som Team Leader for Advanced Design i München. I 2007 avancerede han til Head of Exterior Design BMW, og i starten af 2011 gik karrierevejen så til MINI, hvor han som øverst ansvarlig for MINI Design har været den drivende kraft bag nyfortolkningen af den gamle klassiker fra 1959.
I forbindelse med den internationale pressepræsentation på Puerto Rico - og den danske lancering - er der følgende highlights: http://www.youtube.com/watch v=6dHqSy2G8us
"Den danske designer Anders Warming står bag den nye MINI. En bil, der oser af klassisk stil og sjæl, men med et topmoderne motorprogram og en kabine fyldt med komfort og elektronik."
BMW Group har produceret et portræt af Anders Warming, som kan ses på:
https://www.youtube.com/watch v=dmkuwPiDIvo
""Most car designers can say they've designed cars since they were a little kid." Head of MINI Design Anders Warming is no different. See what else this creative powerhouse has to say about inspiration both inside and outside the office and how it helps shape the incredible thing we know and love called MINI."
BMW Group
BMW Group er en af verdens mest succesfulde bil- og motorcykelproducenter med mærkerne BMW, MINI og Rolls-Royce. BMW Group har 28 produktionsanlæg i 13 lande og et globalt forhandlernetværk i over 140 lande.
I regnskabsåret 2013 solgte BMW Group 1,963 millioner biler og 115.215 motorcykler på verdensplan.
Overskuddet før skat var 7,91 mia. euro med en samlet indtægt på 76,06 mia. euro. Koncernen havde per 31. december 2013 en global arbejdsstyrke på 110.351 medarbejdere.
Grundlaget for BMW Groups succes har altid været ansvarsbevidsthed og langsigtede løsninger. Derfor er miljømæssig og social bæredygtighed i hele værdikæden, omfattende produktansvar og et klart fokus på ressourcebevarelse, en integreret del af koncernens strategi.
Facebook: http://www.facebook.com/#!/MINI.Danmark
Dansk hjemmeside: www.MINI.dk
International presseside med high res billeder: www.press.bmwgroup.com
Læs mere her
tags: USA, Californien, Danmark, euro, 2011, Tyskland, Italien, København, 2003, regnskab, 2013, Spanien, Facebook, december, VW, 1991, BMW, 2007, Schweiz, Rolls-Royce, strategi, miljø, Design,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar