Søndag er den mest populære dag at lede efter brugt bil. Det viser en ny opgørelse over antal besøg på BilBasen i årets første kvartal.
Danskerne er på udkig efter brugte biler som aldrig før, og det er særligt søndagen, der bliver helliget til at lede efter brugt bil. En ny opgørelse fra BilBasen viser, at antallet af besøg på BilBasen er 14 % højere om søndagen end gennemsnittet for resten af ugen.
Det svarer til, at 108.500 danskere i gennemsnit besøger BilBasen hver søndag for at lede efter brugt bil, og herunder er det ca. 47 %, der finder bilen via mobilen eller iPad.
De fleste danskere har fri om søndagen, og har derfor tid til at fordybe sig i det, som man i hverdagen ikke har tid til. Bilen betyder enormt meget for danskerne, og derfor bruger de gerne en fridag til at jage det gode og hélt rigtige køb, fortæller administrerende direktør for BilBasen og Bilinfo , Morten Heuing.
Sæsonen skudt i gang
For de mange danskere, som hver søndag leder efter et brugt bil, er tiden lige nu hélt rigtig til at gøre det gode køb.
Påsken er traditionelt set startskuddet for sæsonen for brugte biler, og foråret er for alvor ved at melde sig. Det giver automatisk et større udbud af brugte biler og dermed også gunstigere priser, så netop nu kan der være ekstra mange penge at spare på at købe brugt vurderer Morten Heuing.
Kurven peakede søndag d. 10 marts, hvor der var mere end 114.000 besøg for at finde brugt bil blandt 49.000 brugte biler på BilBasen.
For mere information, kontakt, journalist og markedsanalytiker, Jan Lang: 30 17 77 81/ janl@bilbasen.dk
Fakta og tal
Kilde: Google Analytics
Gennemsnitligt antal besøg hver søndag (seneste kvartal): 108.500
Gennemsnitligt antal besøg ugens øvrige dage (seneste kvartal): 95.600
Mobil andel af den totale trafik lige nu: 47 %
Læs mere her
tags: direktør, bilen, Google, penge, journalist, Fakta,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar