Golf GTD introduceres til maj til priser fra 463.994 kr. for en 3-dørs-version med 6-trins-manuelt-gear, 5-dørs-versionen står til 477.594 kr., og merprisen for 6-trins-DSG-gear er 25.000 kr.
Med en 2-liters TDI-turbodieselmotor med 184 hk og 380 Nm kan Golf GTD spille rollen som en sportslig og lynhurtig hatchback eller som overlegent motoriseret men sparsommelig langstursbil. Golf GTD når 100 km/t på 7,5 sek. og har en tophastighed på 230 km/t, alligevel kører den ved blandet kørsel hele 23,8 km/l og har et CO2-udslip på 119 g/km i versionen med 6-trins-manuelt-gear. Vælger du at specificere Golf GTD med 6-trins DSG-gearkasse, ligger snitforbruget på 21,3 km/l (CO2: 119 g/km). Den 2-liters turbodieselmotor yder et drejningsmoment på 380 Nm allerede fra 1.750 o/min og holder det indtil 3.250 o/min, hvilket giver mellemaccelerationer i særklasse. Den foregående Golf GTD kunne til sammenligning mønstre 170 hk og 350 Nm, nå 100 km/t på 8,1 sek. og en topfart på 222 km/t, mens forbruget ved blandet kørsel lå på 18,9 km/l.
Visuelt kan Golf GTD kendes på en frontkofanger, der har samme design som på GTI-versionen, og i kølergrillen er der placeret et lille forkromet GTD-emblem. Bag til er der mørktonede LED-baglygter, et forkromet dobbelt udstødningsrør, en diffuser integreret i bagkofangeren og en stor tagspoiler runder det dynamiske ydre af. Den står på flotte 17" GTD-alufælge med dæk i dimensionen 225/45, og den er standardudstyret med sportsundervogn og elektronisk XDS-differentiale. GTD er ligesom GTI-versionen også med et progressivt styretøj, hvor udvekslingen bliver mere aggressiv og direkte ved højere hastigheder i sving.
Golf GTD kan for 18.796 kr. specificeres med en sport-pakke, der omfatter en soundactor (giver en mere sportslig lyd inde i kabinen), 18" Nagaro-fælge, røde bremsekalibre og køreprofilinstillinger (eco, normal, sport og individual), der ændrer speederrespons, servokraften i styretøjet og timingen af gearskiftene (hvis den er udstyret med DSG-gear). GTD kan for samme merpris som på GTI-versionen også specificeres med en dynamisk-undervogn kombineret med køreprofilindstillinger.
Læs mere her
tags: CO2-udslip, Vælger, GTI, fælg, gearkasse, gearskifte, udstødning,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar