lørdag den 2. april 2011

X Factor bliver til Xbox Factor

404 - Not Found

Nyt samarbejde mellem Microsoft og DR varsler store ændringer i konceptet for ét af alle tiders mest sete underholdningsprogrammer. X Factor bliver til Xbox Factor fra 2012. Det betyder blandt andet auditions direkte fra dagligstuen.

X Factor skifter både navn og format, når værtinden Lise Rønne sammen med Thomas Blachman og de øvrige dommere næste år guider millioner af danskere og en håndfuld spirende stjerner gennem et af DR s mest populære shows. Ændringerne betyder blandt andet, at håbefulde kandidater kan slå sig løs på scenen uden nogensinde at få deres rigtige ansigt i fjernsynet.

Microsoft Danmark har indgået et 2-årigt samarbejde med X Factor. Samarbejdet betyder, at Xbox, som er ejet af Microsoft, bliver hovedsponsor på X Factor de næste 2 år. Derfor ændres navnet til Xbox Factor 2012 og 2013 i stedet for det kendte X Factor.

Fra Microsoft Danmark er forventningerne til det nye samarbejde store:

Vi har længe ledt efter en solid samarbejdspartner, som kan hjælpe os med at åbne danskernes øjne for de muligheder, Xbox indeholder. DR og X Factor er det perfekte valg, for der findes næppe et andet program, som passer så godt til formålet og rammer Xbox-målgruppen så massivt lyder det fra Steffen Christensen, PR- og marketingansvarlig for Xbox i Microsoft Danmark.

Gå til audition hjemmefra
Det nye samarbejde betyder blandt andet, at stjernespirerne i 2012 kan gå til audition hjemme i deres egen stue. Det sker via Xbox Kinect sensoren, som indeholder både kameraer og mikrofoner.

Samtidig kan deltagerne selv vælge, om de vil repræsenteres med deres virkelige udseende, eller om de ønsker at stille op med en såkaldt avatar. Det er en digital repræsentation skræddersyet af deltagerne selv, så de fremstår præcist, som de gerne vil. Vælges avataren, skal figuren benyttes i resten showet, hvilket betyder, at næste sæsons vinder af X Factor måske aldrig har haft sit ansigt i tv.

X Factor har kørt i fire sæsoner, og nu giver Microsoft os den ideelle anledning til at ruske op i konceptet til jubilæumsåret næste år. Ændringerne er allerede testet i prøveshows i England og Malaysia, og teknisk glider det. Vi glæder os til at præsentere et af vores vigtigste shows i en helt ny indpakning , siger Nils Rapar, programansvarlig, DR.

Auditions til den nye sæson af X Factor begynder til september, hvor der vil være mulighed for at gå til audition via Xbox og Kinect sensoren.

Samarbejdet giver spændende muligheder for både X Factor-deltagerne, men også for den almindelige dansker, der blot ønsker at se på , siger Microsofts Steffen Christensen.

Læs mere her

tags: England, Danmark, 2013, Microsoft, Audi, Malaysia, 2012, Lise Rønne, X Factor, hovedsponsor, kamera, sprog,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar