Ligesom i den femdørs version er sikkerhedsniveauet i den smukkeste stationcar helt i top
Enestående karakter til den helt nye praktiske stationcar
Euro NCAP Advanced-priser for multikollisionsbremse og vognbaneassistent
Den europæiske forbrugerbeskyttelsesorganisation Euro NCAP har tildelt den nye SEAT Leon ST topkarakteren fem stjerner. Det betyder, at den rummelige og fleksible stationcar nu er vurderet til at være på samme fremragende niveau som søstermodellen, den femdørs Leon. De innovative sikkerhedssystemer multikollisionsbremse og vognbaneassistent er desuden blevet tildelt Euro NCAP Advanced-priser.
Ved testen af kollisionssikkerheden for voksne personer i bilen opnåede Leon 94 % af det maksimalt mulige antal point. Testen omfatter frontal kollision, påkørsel fra siden af en bil og en pæl og påkørsel bagfra. Hvad angår det særligt højt rangerende område børnesikkerhed, opnåede den nye Leon 92 % af det maksimalt mulige antal point samt topkarakterer i den dynamiske test med børne-dummies. Euro NCAP gjorde også den positive observation, at frontairbaggen til forsædepassageren kan frakobles, så et bagudvendt børnesæde kan bruges på det forreste passagersæde, og at status for airbaggen kan ses af føreren.
Hos SEAT er vi engagerede i at yde det højeste niveau af aktiv og passiv sikkerhed i alle vores modeller, understreger Dr. Matthias Rabe, som er Executive Vice-President for Research and Development hos SEAT S.A. Alt det udviklingsarbejde, som har foregået på vores tekniske center, belønnes nu i form af den fremragende topkarakter, som begge varianter af den nye Leon er blevet tildelt i de krævende Euro NCAP-tests. Vi er også glade for de to Euro NCAP Advanced-priser, som er givet til SEATs multikollisionsbremsesystem og SEATs vognbaneassistent i den nye Leon. Således ligger den nye LEON-familie helt i top, hvad angår den nyeste teknologi.
Dr. Matthias Rabe fik overrakt diplomerne til de to Euro NCAP Advanced-priser på biludstillingen i Frankfurt. Både vognbaneassistenten og multikollisionsbremsen blev omtalt som banebrydende innovationer inden for sikkerhed.
SEATs vognbaneassistent registrerer vognbanemarkeringerne ved hjælp af et kamera i forruden og griber ind med korrigerende styreindreb, hvis den registrerer, at bilen utilsigtet er på vej til at forlade vognbanen. Systemet kan bruges på motorveje og landeveje ved hastigheder over 65 km/h. SEATs multikollisionsbremse sænker automatisk bilens hastighed efter en alvorlig kollision for at få den tilbageværende kinetiske energi til at forsvinde. Hvis airbaggen udløses ved den første kollision, sørger det elektroniske stabilitetsprogram for at bremse bilen og tænde havariblinket.
SEAT - den spanske tysker - er i dag et af de hurtigst voksende bilmærker i Danmark. Succesen er skabt af stærke modeller, hvor fx Ibiza er kåret som bedste lille bil af tyske Autobild og SEAT Mii er kåret til Årets Bil 2013 samt en massiv fokus på at være tilstede hvor kunderne er. SEAT har løbende udvidet sit forhandlernet og har i dag over 30 forhandlere i hele landet med specialindrettede showroom. SEAT arbejder kontinuert med sin kundeservice og sin profil. Senest har SEAT i Danmark besluttet at gå en anden vej med sin markedsføring end den rene promovering af modeller og pris. SEAT i Danmark har sat Kør Smukt i gang, der er en opfordring til alle bilister om at se sig selv i bakspejlet og bidrage til, at det at køre bil bliver en god oplevelse for os alle.
Billedtekst:
Præsident for SEAT S.A. Jürgen Stackmann foran Leon ST på den netop afholdte biludstilling i Frankfurt.
Læs mere her
tags: markedsføring, Danmark, euro, bilen, 2013, motorvej, landevej, Euro NCAP, teknologi, stationcar, energi, Ibiza, organisation, sprog, innovation, kamera,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar