Inde i førerkabinen er der kun en ganske svag lyd fra dækkene. Det er oplevelsen af en ny teknologi, ContiSilent, som dækproducenten Continental har introduceret. Ved hjælp af en skumforing inde i dækket begrænses dækstøjen ganske markant.
Foringen har en stærkt dæmpende effekt på lyden fra de rullende dæk. Uanset hvilket underlag, bilen kører på, reduceres dækstøjen inde i kabinen med op til 9 decibel. Det bidrager mærkbart til en meget behagelig køreoplevelse , siger Georg Nielsen, adm. direktør for Continental Dæk Danmark A/S.
Sikkerheden uberørt
Med den nye teknologi kan Continental reducere dækstøjen uden at gå på kompromis med sikkerheden. Dækkene fra Continental holder stadig det høje kvalitetsniveau. Skumforingen monteres først, når dækket har været gennem den normale produktionsproces.
Alle andre komponenter er stadig de samme, så der er ingen forskel på dækkets egenskaber med hensyn til bremselængde, vådt føre, holdbarhed og rullemodstand. Størrelserne er selvfølgelig også de samme som med vores standarddæk , bemærker Georg Nielsen.
Audi modeller med ContiSilent
Audi har allerede taget de nye dæk til sig og har udstyret modellerne RS6 Avant og R7 Sportback med ContiSilent dæk fra ContiSportContact 5 P serien.
Med de nye dæk fra Continental baner Audi vej for en endnu stærkere lydoplevelse inde i kabinen. Audi har siden 2005 samarbejdet tæt med danske B&O om musiksystemet Advanced Sound System, der i dag er standard i flere Audi modeller, heriblandt også R7 Sportback.
Billedtekst:
Skumforingen inde i Continental dækket reducerer dækstøjen med op til 9 dB inde i bilen.
###
Continental AG
Med en omsætning på 32,7 mia i 2012, er Continental blandt de førende leverandører til bilindustrien på verdensplan. Som leverandør af bremsesystemer, systemer og komponenter til drivaggregater og chassiser, instrumentering, infotainment løsninger, bilelektronik, dæk og tekniske elastomerer, bidrager Continental til øget køresikkerhed og global klimabeskyttelse. Continental er desuden en ekspert-partner i netbaseret bilkommunikation. Continental har i øjeblikket ca 173.000 ansatte i 46 lande.
www.continental-corporation.de
Dæk Divisionen
Som en af verdens førende dækproducenter med mere end 42.000 ansatte opnåede Dæk Divisionen en omsætning på mere end 9,7 mia i 2012. Divisionen har i øjeblikket 22 produktions- og udviklingssteder i verden. Det brede produktsortiment og løbende investe-ringer i R&D yder et stort bidrag til en omkostningseffektiv og miljømæssigt effektiv mobilitet.
Dæk til personbiler og erhvervsbiler
Continental er en af de førende producenter af dæk til personbiler og erhvervsbiler i Europa samt verdens fjerdestørste producent af dæk til passagerfly inden for originalmontering og eftermarked. Fokus for Continentals produktudvikling er at optimere alle sikkerheds-relevante egenskaber for dækkene samtidig med, at rullemodstanden minimeres.
www.continental-reifen.de
Dæk til transportsektoren
Forretningsenheden Commercial Vehicle Tires er en af de største producenter af dæk til lastbiler og busser på verdensplan og tilbyder også et komplet produktprogram inden for industrielle dæk.
www.continental-lkw-reifen.de
Sponsorater
Continentals Dæk Division er officiel sponsor for den tyske DFB Cup, Major League Soccer,
2014 FIFA World Cup i Brasilien og UEFA EURO 2016 i Frankrig.
www.ContiSoccerWorld.com
Læs mere her
tags: UEFA, Danmark, Europa, direktør, bilindustri, lastbil, bilen, Frankrig, EU, Audi, B&O, Brasilien, 2012, omsætning, 2016, teknologi, kommunikation, Continental, miljø, 2014,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar