Mens de fleste redaktioner i den danske bilbranche taler om hårde tider grundet færre læsere og annonceindtægter, så er det ikke noget man nikker genkendende til hos det online bilmagasin Bilsektionen.dk.
I november var det gennemsnitlige antal besøgende ift. juli steget med næsten 60 %! Bilsektionen.dk blev dagligt besøgt af 2.729 i november, mens dette tal kun var 1.712 i juli 2012.
Den 21-årige iværksætter Sebastian Krausing startede Bilsektionen.dk tilbage i starten af 2010, og har siden da sat en ny standard for bilnyheder på nettet i den danske branche.
Som 19-årig havde mange svært ved at tage mig seriøst i bilverdenen, hvorfor jeg holdt lav profil om min alder i lang tid. Det er ingen hemmelighed længere, at jeg har en meget yngre aldersprofil end de andre journalister, hvorfor jeg tror mit input er et friskt pust til branchen. Jeg har dog stadig meget at lære, men jeg mener tiden er på min side , fortæller Sebastian Krausing, ejer af Bilsektionen.dk ApS.
Grundet den stigende interesse for Bilsektionen, blev konceptet udvidet med både en gratis iPhone og Android applikation, hvor der d.1 november er over 3.000 downloads.
iPhone applikationen har for nylig gennemgået en større makeover, mens det samme vil ske for Android-versionen indenfor kort tid. , fortæller Sebastian Krausing og forsætter:
Ved udgivelsen af vores app var vi de første i Danmark med en bilnyheds-app, hvorfor vi næsten uden markedsføring kunne høste rigtig godt med downloads.
Over 500.000 visninger på Youtube
D.1/12-2012 havde Bilsektionen.dk s Youtube-kanal netop rundet 500.000 videovisninger, hvilket er sket på under 18 måneder. Sammenligner man antal gennemsnitlige visninger pr. video med de større danske konkurrenter på Youtube, så er Bilsektionen.dk også helt fremme her.
Vil være der hvor det er sjovt
Planerne for Bilsektionen.dk fremadrettet er fastlagt iflg. Sebastian Krausing:
Vi vil være der hvor det sjovt, hvilket er forrest i feltet. Konkurrencen om læserne skærper til pga. mange nye alternativer, men jeg mener, at med gratis nyheder, tests i fuld længde, jævnlige videoer og en gratis app tilbyder vi noget unikt
Læs mere her
tags: markedsføring, Danmark, 2010, Android, 2012, Youtube, iPhone, journalist,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar