torsdag den 22. oktober 2015

Hårdfør slider med ekstra råstyrke


Continental lancerer nu et nyt specialdæk, der kan matche de ekstraordinært store belastningskrav fra de terminal-traktorer, der bruges på havneområder samt i lufthavne, logistikcentre og industrien. TractorMaster er endvidere udstyret med et system, der kan afsløre forkert hjulsporing på køretøjet og dækket bidrager dermed selv til nem vedligeholdelse og lavere omkostningerMed stigende godsmængder udvikles og anvendes der flere og flere specialkøretøjer til brug på havne og i terminalområder. I de senere år har Continental udviklet stadigt flere specialdæk, der er målrettet til netop de køretøjer og formål, som de skal anvendes til.

Den tyske teknologi- og industrigigant har i dag en ekstremt stor bredde i sit produktprogram, der tæller dæk til alt fra motorcykler over personbiler og varevogne til lastbiler, busser og specielle produkter målrettet forskellige industrier og brancher.

Barsk hverdag på havnen
Tung last, snævre arealer og ujævne køreforhold er den barske hverdag på mange havne og logistik områder, og det stiller helt ekstraordinære krav til dækkene. Continental har allerede et stort udvalg af dæk udviklet specielt til havne-, logistik- og terminalområder, bl.a. StraddleMaster, ContainerMaster, DockMaster og CraneMaster samt Terminal Transport ( Nu udvides det brede program med TractorMaster, der er konstrueret til at kunne bære betydeligt mere last end almindelige dæk til lastbiler og havnekøretøjer.

TractorMaster-dækket har en forøget mønsterdybde på 24 mm og er baseret på det velafprøvede design fra Continental RV20, der er udviklet specielt til brug i lufthavne.
- Det nye TractorMaster har de samme gode egenskaber som sin forgænger med hensyn til støddæmpning, lav rullemodstand og håndterbarhed. Den nye konstruktion og opbygning af mønstret sikrer en jævn slitage af slidbanen og øger dermed holdbarheden. TractorMaster er konstrueret til tung last og til at blive udsat for de mest krævende belastninger og brugssituationer, understreger adm. direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark A/S.

Styr på hjulsporingen
Når et dæk slides for hurtigt ned, hænger det ofte sammen med forkert hjulsporing på køretøjet. TractorMaster er udstyret med Continentals patenterede VAI-system, der muliggør visuel kontrol af dækkene, så forkert hjulsporing nemt kan identificeres uden brug af komplekse elektroniske målesystemer.
- Allerede efter kort køretid kan du ved hjælp af indikatorerne på det enkelte dæks trædeflade se, om den pågældende aksel er korrekt sporet. På den måde bidrager TractorMaster til en nem vedligeholdelse og til lavere omkostninger, oplyser Georg Nielsen.

Continentals portefølje af specialdæk til havne-, terminal- og industriområder vil blive yderligere udbygget frem mod 2025.

Fakta om Continental TL TractorMaster
• Dækstørrelser: 310/80 R 22,5 og 280/75 R 22,5
• Fælgstørrelser: 9,00-22,5 og 8,25-22,5
• Udvendig diameter: 1088 mm
• Mønsterdybde: 24 mm
• Anvendelse: Terminaltraktorer i havne, lufthavne, industrien og logistikområder.

Yderligere information
• Pressemeddelelser fra Continental-koncernen: http://www.continental-press.com
• Continental media database: http://www.continental-mediacenter.com
• Continental videoportal: http://videoportal-en.continental-corporation.com
• Forhandler- og pressedownloads: www.contigalleri.dk
• Konkret for denne pressemeddelelse: http://www.continental-tires.com/specialty/products/tractormaster

Læs mere her

tags: Danmark, direktør, lastbil, portal, omkostninger, teknologi, pressemeddelelse, Continental, database, patenterede, Fakta,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar