Bridgestone, verdens største producent af dæk og gummiprodukter, har indgået en aftale med den Internationale Olympiske Komité (IOC) der gør Bridgestone til Olympisk Partner til og med De Olympiske Lege i 2024. Bridgestones aftale med IOC træder i kraft med det samme og inkluderer De Olympiske Lege i Rio i 2016. Samtidig har Bridgestone fået sponsorrettigheder i Brasilien, Korea, Japan og USA frem til og med 2016. Året efter udvides rettighederne til at inkludere resten af verden. Dette inkluderer Vinter-OL i PyeongChang, Sydkorea 2018, OL i Tokyo 2020, samt de Olympiske Lege i 2022 og 2024, når IOC har fastlagt, hvilke byer skal være værter. Oveni sikrer aftalen sponsorrettigheder til Bridgestone i forbindelse med evt. aktiviteter i forbindelse med ungdoms-OL i perioden.
"Bridgestone er spændte på at samarbejde med De Olympiske Lege, en organisation, der ikke kun samler atleter til verdens største sportsbegivenhed, men også arbejder for nærmiljøer, samfund, miljømæssig bæredygtighed og respekt for kulturel forskellighed. Vi ser frem til at nyde godt af dette globale samarbejde," udtaler Direktør og bestyrelsesformand for Bridgestone, Masaaki Tsuya.
"Olympisk Partner-programmet er et verdensomspændende sponsor-program, der gavner alle fremtidige arrangører, og alle de Nationale Olympiske Komitéer og deres atleter. Det sikrer samtidig, at atleter fra mindre lande får muligheden for at konkurrere på lige fod med de største. Bridgestone er verdensleder i deres felt, og vi er stolte af at kunne byde dem velkomne i Olympisk Partner-programmet, og glade for deres langsigtede investering i de Olympiske Lege," siger Præsidenten for IOC, Thomas Bach.
Partnerskabet er et resultat af en gensidig udvælgelsesproces, og giver Bridgestone en strategisk global platform, der gør det muligt for virksomheden at nå sine kunder gennem nye former for kommunikation og sponsoraktiviteter. Derigennem kan de skabe kendskab til Bridgestones mærker og teknologier. Samtidig stemmer den Olympiske tilgang om at udvikle samfund og menneskeheden gennem sport, godt overens med Bridgestones egen filosofi: "Tjene samfundet med produkter af højeste kvalitet"
Pressekonferencen blev også overværet af John Coates, IOC Vice-Præsident, Tsunekazu Takeda, formanden for IOCs Marketingskommission, Præsident for den japanske Olympiske Committee (JOC), og Vice-Præsident for komitéen der arrangerer Olympiske og Paralympiske Lege i Tokyo i 2020; Yoshiro Mori, Præsident for Tokyos 2020-komité; Naoko Takahashi, bestyrelsesmedlem af JOC, og OL-guldvinder i Marathon i Sydney (2000), samt Kosuke Kitajima, OL-guldvinder i brystsvømning i Athen (2004) og Beijing (2008).
Læs mere her
tags: USA, 2008, bestyrelsesformand, Athen, 2020, OL, 2020, Japan, Olympiske Komité, Brasilien, bestyrelsesmedlem, Tokyo, IOC, virksomhed, 2018, 2022, 2016, Beijing, teknologi, kommunikation, strategi, organisation, Korea, miljø, svømning, stemmer,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar