KIA Motors har offentliggjort sit nyeste initiativ inden for sanselig branding med det formål at øge kundernes interaktion med mærket en lydsignatur med navnet "The Rise of Surprise". Dette musikstykke er bilindustriens første fuldt integrerede mærkesignaturlyd nogensinde, som både anvendes til bilerne og til en række steder, hvor kunderne er i kontakt med KIA mærket. - KIAs markante signaturlyd skal anvendes på en række steder, hvor der er kontakt med kunderne
- KIA er den eneste bilproducent, som fuldt ud integrerer lydbranding både inde i og uden for mærkets biler
Signaturlyden kombinerer en elegant tone, smukke rytmer og en afslappende melodi, som udtrykker KIAs kerneværdier pulserende (symboliserer KIAs enestående vækst), markant (udtrykker den unikke værdi, som KIA tilbyder) og pålidelig (afspejler pålideligheden for KIAs produkter i verdensklasse) og den vil blive anvendt som en emotionel udløsende faktor for KIA mærket.
Der er blevet kreeret tilpassede versioner af signaturlyden, som passer til karakteristikken af hvert sted, hvor der er kontakt med kunderne, lige fra tv-reklamer og officielle hjemmesider til ringetone til mobiltelefoner, applikationer, serviceopkald fra kunder og meget mere. For første gang i bilindustrien vil en signaturlyd blive anvendt til komfort- og sikkerhedsfunktioner i biler som eksempelvis velkomst- og farvellyde samt til en række advarselsindikatorer.
KIAs første komplet eldrevne model Soul EV, og den helt nye MPV Carnival vil være de første, der bliver udstyret med lydsignaturen. KIA har planer om at indføre fire forskellige versioner af "The Rise of Surprise" i alle fremtidige modeller afhængigt af bilens type.
Bilerne vil blive kategoriseret som miljøvenlige biler, fritidsbiler, små/kompakte biler og mellemstore til store sedanmodeller.
"Hos KIA Motors har vi brugt mange ressourcer på at skabe lydbranding med en enslydende signaturlyd, som giver vores kunder KIAs markante mærkeidentitet. Vi er nu meget glade for at kunne lancere og dele "The Rise of Surprise" med vores kunder på forskellige steder, hvor kunderne er i berøring med vores virksomhed, dens produkter og serviceydelser, både inde i og uden for vores biler," sagde Ike Kwon, som er Director of Global Brand Strategy Group hos KIA Motors Corporation.
Navnet på KIAs lydsignatur, "The Rise of Surprise", er blevet udviklet som en udbygning af KIAs globale mærkeslogan, "The Power to Surprise", og udtrykker KIAs unikke og dynamiske image, som har bidraget til bilproducentens voldsomme fremgang på verdensplan i de seneste år, så KIA nu er et af verdens største bilmærker.
For at lytte til/downloade KIAs lydsignatur, "The Rise of Surprise", skal man bruge følgende
link: http://www.kia.com/worldwide/about-kia/brand/multi-sensory/sound.aspx
Fakta:
KIA Motors Europe er den europæiske salgs-, marketing- og servicedivision af KIA Motors Corporation. Divisionen har hovedkvarter i Frankfurt i Tyskland og dækker 30 markeder i Europa.
KIA Motors Corporation (www.kia.com) Producent af kvalitetsbiler til de ungdommelige blev grundlagt i 1944 og er Koreas ældste bilproducent. KIAs ni produktions- og samlefabrikker er fordelt på fem lande, og de producerer over 2,7 millioner biler om året, og bilerne sælges og serviceres via et netværk af distributører og forhandlere i ca. 150 lande. I dag har KIA over 47.000 ansatte på verdensplan og en årlig omsætning på 42 milliarder dollar. KIA er hovedsponsor for Australian Open i tennis og er FIFAs officielle partner fra bilbranchen FIFA er hovedorganet bag VM i fodbold. KIA Motors Corporations slogan "The Power to Surprise" er et udtryk for KIAs globale ønske om at overraske verden ved at tilbyde spændende og inspirerende oplevelser, som overgår forventningerne.
KIA Import Danmark AS (www.kia.com) er et selskab under Nellemann koncernen (www.nellemann.dk). KIA Import Danmark AS, der startede herhjemme i 1996, har hovedsæde i Fredericia, og beskæftiger i dag cirka 30 ansatte. Med et salgstal for 2013 på flere end 11.000 biler, har KIA bevist, at vi har styrken til at fastholde vores position og dermed bevarer et realistisk udgangspunkt til at indfri vores vision som top 5 mærke. KIA har fortsat produktpaletten til at leve op til denne ambitiøse målsætning, og ved fortsat at fokusere på at overstige kundernes forventning, kan vi fastholde gamle kunder og tiltrække nye. På den måde vil vi lykkes med at nå vores salgsmål for 2014 på 12.000 biler.
Læs mere her
tags: Danmark, euro, Tyskland, Europa, bilindustri, Australian, bilen, downloade, 2013, fodbold, dollar, omsætning, virksomhed, Fredericia, Motor, Europe, miljøvenlig, Korea, miljø, hovedsponsor, 2014, Fakta,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar