- Bosch-testbil med autonom kørsel på den tyske Autobahn
- TÜV Süd bekræfter kvaliteten i det omfattende sikkerhedskoncept
- Test udført i trafikken fremskynder udviklingen af funktioner
Bosch tester autonom-kørsel på de tyske motorveje. Det erklærede mål er at afprøve de selvstyrende og selvkørende biler i hverdagens trafiksituationer og forbedre dem yderligere. I en uafhængig rapport, der roste det sikkerhedskoncept, som Bosch har udarbejdet til testkørsel, er den tyske organisation TÜV Süd absolut sikker på, at der ikke er noget, der står i vejen for test af disse testkøretøjer på offentlig vej . Wolf-Henning Scheider fra Bosch understreger betydningen af denne uafhængige test: Vi er absolut forpligtet til at overholde princippet om dobbelt kontrol.
Det første udviklingstrin er autonom kørsel på motorveje. Uden krydsende og modkørende trafik og fodgængere har motorveje færrest udfordringer for automatiserede systemer. Bilens manøvrer styres af en vognbaneholde-assistent, en afstands- og hastighedsregulering og en vognbaneskift-assistent. De nødvendige informationer om bilens omgivelser registreres af radar- og videosensorer fra Bosch. Resultaterne fra disse test baner vejen for endnu mere automatiserede kørefunktioner som f.eks. køpilot, der styrer bilen fuldautomatisk ved lave hastigheder. På vej mod at nå dette mål giver testene allerede værdifulde erfaringer, der f.eks. fremskynder udviklingen af forbedrede nødopbremsnings- eller undvigesystemer.
Resultaterne fra undersøgelsen hjælper med til at gøre det endnu mere sikkert og afslappet at køre bil, siger Bosch.
Selvom teknikken allerede er konstrueret til næsten alle situationer i motorvejstrafikken, er det specialuddannende bilister, der sidder bag rattet. Kun medarbejdere, der har stort kendskab til sikkerhedskonceptet og som har gennemført en særlig køreuddannelse, må deltage i testkørslerne.
Godt 5.000 ingeniører arbejder hos Bosch på at udvikle endnu mere effektive sikkerheds- og assistentsystemer, der danner grundlag for automatiseret kørsel. Det ansvarlige projektteam arbejder nu på sikkert at integrere disse funktioner med bilens sensorer, styreenheder og aktuatorer i et samlet system.
Pressefoto: 1-CC-19152 og 1-CC-19153
###
Bosch-koncernen er en førende international virksomhed med fokus på teknik og serviceydelser. I regnskabsåret 2012 havde koncernen ca. 306.000 ansatte og en omsætning på 52,5 milliarder euro. Siden starten af 2013 er der indført en ny struktur med fire virksomhedsområder Autoteknik, Industriteknik, Forbrugsgoder og Energi- og bygningsteknik. Bosch-koncernen omfatter Robert Bosch GmbH og ca. 360 datter- og regionalselskaber i ca. 50 lande. Inkl. distributionspartnere er Bosch repræsenteret i ca. 150 lande. Dette globale netværk af udvikling, produktion og salg er forudsætningen for yderligere vækst. I 2012 brugte Bosch ca. 4,8 milliarder euro på forskning og udvikling og anmeldte over 4.800 patenter på verdensplan. Det er Bosch-koncernens mål at øge livskvaliteten med produkter og serviceydelser med løsninger, der er innovative, nyttige og attraktive og dermed tilbyde teknik over hele verden, der er Invented for life .
Virksomheden blev grundlagt i Stuttgart i 1886 af Robert Bosch (1861-1942) som Værksted for finmekanik og elektroteknik . Robert Bosch GmbH's virksomhedsstruktur sikrer Bosch-koncernen økonomisk uafhængighed. Den giver virksomheden mulighed for at foretage langsigtet planlægning og betydelige investeringer for at sikre fremtiden. 92 % af kapitalandelene i Robert Bosch GmbH ejes af den almennyttige fond Robert Bosch Stiftung GmbH. Stemmeretten udøves i overvejende grad af Robert Bosch Industrietreuhand KG, der varetager virksomhedens ejerfunktion. De øvrige andele ejes af familien Bosch og Robert Bosch GmbH.
Mere information på www.bosch.dk, www.bosch-press.com
Læs mere her
tags: euro, bilen, retten, økonomi, Stuttgart, uddannelse, regnskab, 2013, trafikken, 2012, omsætning, virksomhed, motorvej, livskvalitet, organisation, Bosch,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar