For femte måned i træk øger Ford sin markedsandel i Europa
Fords markedsandel steg i maj måned med 0,2 procent point til i alt 8,9 procent. Ford har år til dato opnået en markedsandel på 9,2 procent - en stigning fra 8,7 procent i samme periode sidste år. Det betyder, at Ford stadig fastholder pladsen som Europas næststørste bilmærke både i maj måned og år til dato.
Bestselleren er Fiesta med 39.200 solgte enheder alene i maj måned. Siden lanceringen sidste efterår er der nu solgt over 252.000 Ford Fiesta.
Salgstallene viser, at Ford har haft fremgang på 11 ud af de 19 vigtigste markeder i Europa i maj, og på 18 af 19 markeder i årets første fem måneder.
"Den fortsatte økonomisk usikkerhed og nedgangen i bilsalget kombineret med politisk og industriel uro på nogle af de vigtigste markeder i Europa har ikke afholdt forbrugerne fra at købe Ford nyeste modeller, Fiesta og Ka, og det har resulteret i at Fords markedsandel fortsætter med at stige", udtaler Ingvar Sviggum, Vice President for marketing, salg og eftermarked i Ford Europa.
"Vi har det stærkeste Ford sortiment nogensinde, så det er en stor glæde at kunderne samtidig viser Ford-ovalen så meget tillid som salgstallene er et udtryk for" siger Ingvar Sviggum.
Fotos af i høj opløsning kan downloades her: http://www.ford.dk/ie/news/news_billedoversigt/news_nyfie/-/-/-/-
Fords internationale pressesite www.media.ford.com giver dig yderligere mulighed for at søge fotos og information. Du skal blot oprette en profil for at få adgang.
Læs mere her
Ingen kommentarer:
Send en kommentar