Mange danskere bliver i Danmark i sommerferien. Derfor regner Q8 med, at omsætningen i brændstof, bilvask og butiksvarer vil stige i juli. Kundeantallet på Q8s servicestationer er allerede vokset med 8 pct. i de senere uger
Finanskrisen har taget det første indhug i danskernes lyst til at rejse til udlandet. Siden har en organisation som VisitDenmark gjort sit til at få danskerne til at holde ferie i Danmark. Og her på det seneste har sol og varme sikkert fået mange til at blive herhjemme i stedet for at tage flyet udenlands.
Hos Q8 er man glad for denne udvikling. Den betyder nemlig, at flere vil bruge bilen til at gå på opdagelse i Danmark:
Vi regner med, at juli bliver en rigtig solskinsmåned for os med øget salg af brændstof, bilvask og butiksvarer som læskedrikke, is, "to go"-mad og rejselæsning i form af aviser ogblade, siger marketingchef Helle Dahlgren Skov fra Q8 ServiceStationer.
Q8 har allerede taget hul på den positive omsætningsudvikling. I juni blev kundestrømmen på Q8s 182 servicestationer landet over øget med hele 8 pct.
En del af stigningen kan tilskrives vores vellykkede sommerkampagne, men også at vores nye Qvik To Go butikskoncept er slået rigtig godt an og lokker mange nye kunder til. I Qvik To Go butikkerne tilbyder vi bl.a. friskbagt brød, masser af kølige sommervarer og lækre snacks til at tage med på farten, fortsætter Helle Dahlgren Skov.
Q8s Qvik To Go kæde findes i øjeblikket 53 steder landet over. Hver måned åbnes nye Qvik To Go butikker i forbindelse med eksisterende Q8 servicestationer.
Mange danskere bliver hjemme i år
60 pct. af danskerne holder deres sommerferie under hjemlige himmelstrøg. Det er et rekordagtigt stort antal, viste en analyse* fra Greens Analyseinstitut for nylig. Uanset om turen går til sommerhus, campingplads eller familien i den anden ende af landet, vil langt de fleste bruge bilen til transporten.
Trenden bekræftes af Campingrådet**, der forventer, at antallet af overnatninger på de danske campingpladser vil vokse med fem pct. til 12,8 millioner i år. Stigningen vil især komme fra danske besøgende, mens antallet af udenlandske campister vil falde en smule.
Turistorganisationen VisitDenmark har samtidig igangsat en stor reklamekampagne, der i de kommende år skal få danskerne til at droppe rejsen sydpå og i stedet holde ferien i Danmark. Kampagnen omfatter bl.a. en ny online markedsplads*** med oplevelses- og overnatningstilbud i hele landet.
*Dagbladet Børsen, 2. juni 2009.
**CampingBarometret, udarbejdet af Bojesen Consult for Campingrådet, maj 2009.
*** http://www.visitdenmark.com/danmark/da-dk/menu/turist/danmark.htm#
Læs mere her
Ingen kommentarer:
Send en kommentar