Da Marketingkoordinator Else Sunekær for 20 år siden blev ansat i Continental Danmark Dæk A/S, regnede hun med, at hun ville vide alt, hvad der er værd at vide om dæk efter en uge. I dag har hun været i virksomheden i 20 år, og selvom hun betegner sig selv som lidt af en dæknørd, kan hun stadig lære nyt om de runde gummiprodukter. - Det er sort og rundt, og hvor svært kan det være Det har jeg lært alt om, inden der er gået en uge, tænkte Else Sunekær, da hun for 20 år siden blev ansat i et vikariat i Continental Danmark Dæk A/S.
I dag morer hun sig over sin unuancerede tilgang til det nye job i dækbranchen. Efter i næsten to årtier med ansvar for virksomhedens markedsføringstiltag og med en bred kundekontakt er hun blevet klogere.
- Den teknologiske udvikling, som bilen har været igennem, siden jeg blev ansat, har medført en ligeså stor teknologisk udvikling inden for produktionen af dæk. Ligesom bilerne skal vores dæk hele tiden yde og bære mere. Det er en spændende udvikling, som jeg følger på tæt hold, siger 58-årige Else Sunekær.
Foretrækker at arbejde i mandebrancher
Hun er uddannet korrespondent i engelsk fra Handelsskolen på Frederiksberg og har altid befundet sig bedst i udprægede mandebrancher. Før hun blev ansat i dækbranchen, arbejdede hun for et importfirma, som købte træ hjem fra fjerne egne af verden og videresolgte det til hele Norden.
- Når skibene lagde til i Esbjerg Havn efter at have været i høj sø og stormvejr i ugevis, tog jeg også en tørn på Esbjerg Havn, når varerne skulle efterses for reklamationer, der var blevet ødelagt af stormen. Jeg kan godt lide at have fingrene nede i maskinrummet, og jeg elsker at få ting til at ske, siger Else Sunekær.
Hun blev ansat samtidig med, at Continental fusionerede med dækmærkerne Gislaved og Uniroyal og alle tre aktører i dækbranchen flyttede ind i et fælles hovedkvarter i Brøndby. Allerede under den spændende fusionsperiode fandt Else Sunekær ud af, at der var rig mulighed for at få ting til at ske i Continental Danmark Dæk A/S.
Én af det første opgaver, hun kastede sig over, var at lave en dansk hjemmeside til virksomheden. Dengang var det helt nyt for virksomheder i dækbranchen at være online.
Siden blev Else Sunekær hurtigt involveret i Continentals danske markedsføringsaktiviteter, hvor hun blandt andet fik prøvet kræfter med, hvordan man stabler store events på benene for virksomhedens danske kunder. Imens en stor del af Continentals kundekoncepter og markedsføringstiltag bliver udviklet på koncernbasis i virksomheden, som har 190.000 ansatte i 49 lande på verdensplan, er der også masser af plads til at lave lokale events. I anledning af VM i Sydafrika i 2010 arrangerede Else Sunekær eksempelvis Mini-VM for Continentals kunder hjemme i Danmark.
Oplevelser med kunderne
- Det var en kæmpe succes. 32 tilmeldte hold dystede imod hinanden i rigtige VM-trøjer på henholdsvis Brøndby Stadion og AGF's stadion i Århus, og det var sjovt. Personalet på skadestuen i Glostrup blev også en del af festen, for selvom vi varmede godt op, fik den besøg af engagerede spillere med forstuvede ankler og andre større og mindre skader den dag, husker Else Sunekær.
Siger man Mini-VM så siger man også Continental. I 2014 i forbindelse med VM i Brasilien gentog Continental succesen på Brøndby og Horsens Stadion, hvor stafetten gik videre til andre kolleger i Continental, der etablerede Mini-VM for anden gang i historien.
Else Sunekær har været involveret i massevis af events og dæklanceringer de seneste 20 år.
- Det er umuligt at udpege det mest mindeværdige arrangement, for det hele er sjovt og spændende. Men en af de mest anderledes ting, jeg har været med til var engang, vi skulle præsentere nogle nye lastvognsdæk og kørte landet tyndt med en lastvogn, hvor traileren var ombygget indvendigt med dæk og touch-skærme. Ved at bruge dem kunne vognmændene som kunder få livagtige informationer om dækkene og udregne den samlede brændstofbesparelse på deres flåde, fortsætter Else Sunekær.
Dæk på første klasse
I 2006 inviterede virksomheden en del af sine kunder ned for at se VM-kampe i Tyskland. Det var en større logistisk udfordring at få det hele til at gå op i en højere enhed, men det er den slags begivenheder, som får Else Sunekær til at være stolt af at arbejde i Continental.
- Det er fantastisk at være i et firma, hvor man har frie tøjler og kan gøre så meget for kunderne. Jeg arbejder med dæk på første klasse og er stolt af de gode placeringer, som vores dæk gang på gang opnår i forskellige tests. Det skyldes, at virksomheden er i konstant udvikling. For mig som ansat betyder det, at der aldrig er to dage, der er éns. Jeg sidder aldrig og falder i søvn over de samme opgaver, siger hun.
Else Sunekær er 58 år og bor i Vanløse. Hun har lige fejret sølvbryllup med sin mand, der er fotograf, og parret har to børn på 27 og 22 år. Når hun skal slappe af, starter hun græsslåmaskinen eller også tager hun en malerpensel i hånden. Det er ren meditation. Bestsellerforfatteren Jussi Adler Olsens krimier er fast inventar på natbordet, og når Else Sunekær ser sport i fjernsynet foretrækker hun Formel 1 og håndbold.
Læs mere her
tags: Brøndby, markedsføring, Danmark, AGF, 2010, Tyskland, Esbjerg, Århus, bilen, Sydafrika, Horsens, håndbold, Frederiksberg, Formel 1, Glostrup, storm, Brasilien, virksomhed, 2006, bryllup, teknologi, meditation, brændstof, forfatter, Continental, Bestseller, vikar, 2014,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar