Ford oplevede i løbet af blot en enkelt dag overstrømmende interesse for deres billigste Ford Ka model til blot 60.000 kroner. Den billigste variant er lige nu udsolgt, men flere er på vej.
Fords lagerkampagne på Ford Ka blev skudt i gang i går. Det resulterede i en overvældende interesse fra kunderne her i blandt en fordobling af besøgende på Fords hjemmeside.Konkurrencen på markedet er benhård, og kunderne til de små biler er samtidig meget prisbevidste. Kundernes har reageret lynhurtigt på vores lagerkampagne og nogle kunder har oplevet af gå forgæves efter den billigste variant, Ford Ka Trend. Dette skyldes, at efterspørgslen har ændret sig markant i forhold til 2013, på blot en enkelt dag.
At den billigste Ford Ka model allerede er revet væk fra hylderne, har i den grad overrasket os, idet det tegner et helt andet billede end hvad vi tidligere har kunnet se i vores salgsstatistik.
I 2013 blev der solgt i alt 3.873* Ford Ka. Salget udgør en stor del af Fords samlede personbilssalg grundet dette segments store andel af det totale danske bilmarked.
"Antallet af de forskellige Ka modeller i kampagnen er sammensat ud fra vores salg af Ford Ka i det seneste halve år og her har fordelingen set meget anderledes ud, idet Ford Ka Trend+ og Ford Ka Titanuim har stået for langt størstedelen af salget og blot omkring seks procent af kunderne har købt den billigste version, Ford Ka Trend", forklarer marketingchef Tom Maxmølris fra Ford Danmark
Salget af Ford Ka det seneste halve år (jul-dec 2013)*
Ka Trend - 6,1 %
Ka Trend+ - 43,9 %
Ka Titanium - 50,0 %
Vi er godt klar over at en bil til blot 60.000 kroner vil have stor opmærksomhedsværdi. Derfor øgede vi også udbuddet af den billigste version af Ford Ka til næsten det dobbelte, nemlig 11 procent, netop for at sikre, at kunderne kan få den Ka de ønsker. Men det er nu en gang en lagerkampagne på biler som enten står i Danmark eller er på vej. Når efterspørgselsmønsteret ændret sig så markant fra salget i 2013 i løbet af blot en enkelt dag, har vi nu en gang kun det antal biler til rådighed vores erfaring viser at kunderne efterspørger.
"Vi er overrasket over den lynhurtige respons fra vores kunder og at vi lige nu er løbet tør for en enkelt variant, gør ikke succesen mindre i vores øjne. Vores kunder er blevet lovet en besparelse på op til 10.000 kroner på hele vores Ka lagersortiment og det lever vi stadig op til" udtaler administrerende direktør Jakob Alkil.
Det er vigtigt at huske på at denne lagerkampagne giver samme store rabat på alle Ford Ka modeller ikke kun den billigste, og overordnet set forventer Ford samme efterspørgsel som i 2013 på modelniveau.
*Bilinfo og Fords salgsstatistik.
Kampagnen på Ford Ka gælder indregistrering senest 31. marts i år eller så længe lager haves. Priserne er ekskl leveringsomkostninger.
Læs mere her
tags: Danmark, direktør, 2013, omkostninger, Ford,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar