For første gang i historien satser Blaupunkt meget målrettet efter en yngre og mere COOL målgruppe. Til det formål har Blaupunkt også inddraget Internettet, som markedsføringskanal og specielt udviklet et E1 internetspil i hele Europa.
Blaupunkt lancerer for første gang et internetspil hvor man som slutbruger kan teste sine navigationsegenskaber på Blaupunkt´s nyeste navigationsradio TravelPilot E1. Spillet henvender sig til den "yngre" målgruppe og er et naturligt led i den kampagne som Blaupunkt i øjeblikket introducerer i Danmark under temaet COOL BLAUPUNKT!
– Vi ønsker at droppe vores "blød hat og cigar image" og satser nu målrettet på at få en yngre målgruppe i tale og derfor er spil på Internettet en naturlig del af vores kampagne, udtaler Nordisk Marketingchef John Kristensen.
Navigationsspillet introduceres i hele Europa således at man kan "teste"
sine navigationsegenskaber mod slutbrugere i resten af Europa.
– Vores ambition er at sættes os på markedet som den foretrukne leverandør af bilstereo og navigationsanlæg i Norden og for at nå den målsætning skal vi også have den yngre målgruppe i tale, hvorfor Internettet indgår i vores strategiske kommunikationssatsning.
– Vi vil være kendt som dem der introducerede "folkenavigationen" og med TravelPilot E1 til den fordelagtigt pris på kun 6.499,– er vi godt på vej afslutter John Kristensen.
Trade Marketing Manager Cecilie Låhne fra Blaupunkt siger:
– Teknologien er nu så langt fremme, at navigationsanlæg er ved at blive standardudstyr. Med den nye TravelPilot E1 har vi integreret en række teknologier, som tilsammen danner et komplet anlæg med dynamisk navigation, der tager højde for ændringer i trafikken som køer, uheld osv. Desuden er E1 et komplet Hi–fi anlæg til din bil." Samtidig er anlægget meget brugervenligt. Med to dreje– og trykknapper kan alle væsentlige funktioner benyttes.
– En behagelig stemme fortæller i rette tid, om hvornår der skal drejes og det vises samtidig på skærmen. Enheden registrerer desuden, om chaufføren rent faktisk drejer det angivne sted. Glemmer man eksempelvis at dreje et angivet sted, bliver man prompte foreslået at foretage en U–vending.
– Målet har været at udvikle et anlæg, som nemt, sikkert og med højeste grad af brugervenlighed kan sikre, at man kommer til sit bestemmelsessted. Men samtidig giver mulighed for individuel tilpasning. Vil man undgå motorveje og betalingsveje i udlandet eller ligefrem kun køre på småveje, så fortæller man blot systemet det. Det betyder faktisk, at man selv i udlandet kan færdes som en stedkendt, afslutter Cecilie Låhne.
Besøg Blaupunkt´ E1 internetspil på: www.blaupunkt.dk
Vejledende pris på TravelPilot E1 er kr. 6499.– inkl. Moms.
Læs mere her
tags: markedsføring, Danmark, Europa, internet, Vejle, radio, OL, NKT, trafikken, udland, motorvej, teknologi, kommunikation, strategi,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar