Tallene taler deres tydelige sprog. Kvindernes andel af det danske bilsalg er stigende. På to år er kvinders andel af bilkøbene steget fra 18 til 23 %. I samme periode er mændenes andel gået fra 27 til 30 % ifølge De Danske Bilimportører. En tendens der samtidig er synlig på biludstillinger som Biler i Bella , der ser flere kvinder interesserede i biler.
Kvindernes foretrukne bil
De danske kvinder er mest til minibilerne. Top fem af de mest købte mærker er Chevrolet Spark, Toyota Aygo, Peugeot 107, Hyundai i10 og Suzuki Swift. Fiat 500 er også en af kvindernes foretrukne livsstilsbiler, mens Mini samt de mindre, men lækkert designede cabriolet-modeller og de nye små SUV-biler er andre foretrukne kvindebiler.
Hos mændene er Chevrolet Spark også en foretrukken bil, men derudover rykker mændene helst en klasse op og kigger på de lidt større biler.
Kvindernes valgkriterier
Kvinder har tidligere haft meget fokus på at vælge den billigste og mest praktiske bil. Det virker nu til, at det også i større målestok er faktorer som fleksibilitet, sikkerhed, livsstil og det kriterium at man får meget bil for pengene, der er de kriterier der vælges bil ud fra. Mænd går til forskel for kvinder mere op i tekniske specifikationer og særprægede detaljer.
Autocom har eksisteret siden 2001 og er en af pionererne indenfor online bilauktion i Europa. Som de eneste tilbydes gennem det unikke netværk af 4.000 godkendte forhandlere, at du kan opnå markedets højeste forhandlerpris ved salg af bil indenfor 24 timer.
Læs mere her
tags: Europa, 2001, penge, bilsalg, fleksibilitet, Toyota, Hyundai, sprog, Chevrolet, Fiat, Peugeot, Suzuki, livsstil,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar