Der er løbet meget vand i åen, siden Jørn Eskesen i 1977 startede som dækcenterleder. Firmanavnet og den fysiske lokalitet er skiftet flere gange, men både virksomheden og stillingsbetegnelsen er stadig den samme.
Det hører til sjældenhederne, at en ansat i autobranchen tilbringer 35 år i samme virksomhed og stilling. Ikke desto mindre er det netop, hvad ringkøbingenseren Jørn Eskesen nu har gjort hos dæk- og autoservicekæden Euromaster. Som 23-årig fik Eskesen sit første job i dækbranchen hos Vesterbro Vulkanisering på Birkmosevej i Ringkøbing, som han ledede fra opstarten i 1977. Siden blev værkstedet overtaget af Hjulcentret, der for nogle år siden skiftede navn til Euromaster.
Igennem 27 år virkede Jørn Eskesen som centerleder i Ringkøbing, indtil han fik appetit på nye græsgange. Konen og han havde igennem længere tid talt om at rykke til Østkysten, og da børnene var flyttet hjemmefra, kunne drømmen blive til virkelighed. I 2005 gik den tidligere centerleder i Euromasters Horsens-afdeling på pension, og Jørn Eskesen fik tilbudt at overtage stillingen, som han har varetaget lige siden.
Firmaet har i min tid haft tre forskellige navne, og der er selvfølgelig sket meget på de 35 år. Folk er kommet og gået, og den teknologiske udvikling er foregået i højt tempo, men igennem hele perioden har jeg haft en masse gode kunder og ansatte, som det har været en fornøjelse at arbejde sammen med, siger den 58-årige centerleder, der ved en netop afholdt reception blev lykønsket af sit personale og sin chef.
Stabil, pligtopfyldende og kompetent
Hvordan går det til, at man hænger fast ved samme arbejdsgiver i så mange år Euromaster er en arbejdsplads i konstant udvikling og bevægelse, og jobbet som centerleder bygger i høj grad på frihed under ansvar. Inden for de givne rammer er der stor mulighed for selv at lægge linjen, siger Jørn Eskesen om hverdagen med de 11 medarbejdere i dækcentret på Grønlandsvej i Horsens, der er blandt Jyllands største.
Såvel personligt som fagligt er Jørn meget afholdt af både ansatte og kunder. Han er en stabil, pligtopfyldende og kompetent medarbejder, som altid har kunden i fokus, og det er i høj grad hans fortjeneste, at vores center i Horsens er så stort og velfungerende, siger Inge Lige Møldrup, der er personalechef hos Euromaster. Hun fortæller, at lang anciennitet ikke er noget særsyn i virksomheden. Så sent som sidste år havde vi også en 45-års-jubilar, og desuden har vi med jævne mellemrum både 30- og 40-års jubilæer. Vi er stolte over vores lave personaleomsætning i vores branche er det bestemt ikke alle, der i så høj grad lykkes med at fastholde deres medarbejdere.
Fokus på autoservice
Jørn Eskesen har i sin karriere hos Euromaster været med til at gennemføre flere store projekter. Ud over flytningen i Ringkøbing drejer det sig ikke mindst om købet af Horsens-dækcentret Vulkano, der i 2008 blev sammenlagt med Euromasters eksisterende dækcenter på Grønlandsvej. Senest har centerlederen fået hovedansvaret for de dækkurser, Euromaster afholder for forsvaret, samt været med til at søsætte kædens satsning på autoservice, som bl.a. indebærer store investeringer i nyt materiel. Fire af Horsens-værkstedets medarbejdere er i dag uddannede automekanikere.
Ud over at være eksperter i dæk satser vi målrettet på at vokse inden for autoservice, hvor vi allerede har fået en del mere at lave. Vi udfører alle former for mekanisk arbejde på personvogne billigere end de autoriserede værksteder, herunder sporing, udskiftning af bremser og udstødninger, olieskift og klargøring til syn. Desuden råder vi over testudstyr til fejlfinding på alle bilmærker, og man beholder selvfølgelig sin nyvognsgaranti, slutter centerlederen.
Euromaster er europæisk markedsleder inden for dæk og dækserviceløsninger. I Danmark har kæden 44 servicecentre og ca. 210 ansatte. www.euromaster.dk
Billedtekster
Foto 1: Der er løbet meget vand i åen, siden Jørn Eskesen (th.) i 1977 startede som dækcenterleder. Det gav Eskesens foresatte, regionschef Steen Nordstrøm Pedersen, et par gode eksempler på i sin tale til jubilaren.
Foto 2: Igennem 27 år virkede Jørn Eskesen som centerleder i Ringkøbing, indtil han i 2008 fik appetit på nye græsgange i Horsens. Her får han overrakt sin jubilæumsgave af regionschef Steen Nordstrøm Pedersen (th.).
Foto 3: En af de ansattes kone havde begået en jubilæumskage, der var stor nok til, at de mange receptionsgæster alle kunne få et stykke.
Læs mere her
tags: Danmark, euro, 2008, Horsens, Jylland, Vesterbro, Ringkøbing, Grønland, omsætning, virksomhed, recept, teknologi, arbejdsgiver, udstødning, bremser,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar