Undersøgelse viser, at mere end fire ud af fem adspurgte synsmedarbejdere oplever flere kunder hver uge, der kommer for sent til syn.
Mange bilister kommer stadig for sent til syn. Danmarks største synsvirksomhed har lavet en undersøgelse blandt medarbejderne, der viser, at tusindvis af danskere hver måned kommer for sent til bilsyn.
Vores medarbejdere oplever nærmest dagligt, kunder der kommer for sent til syn. Lidt hurtig hovedregning fortæller os, at vi med vores omkring 100 synshaller altså rammer et tal på den forkerte side af 20.000 bilejere, der kommer for sent til syn hvert år. Og det er som sagt blot vores synshaller. Der findes flere hundrede haller rundt omkring i Danmark , siger adm. direktør hos Applus Bilsyn, Per V. Rasmussen.
Tre ud af fire opdager ikke indkaldelsen
Årsagerne til at de danske bilejere udebliver fra syn er mange. Applus Bilsyns medarbejdere peger dog på én stor synder, synsindkaldelserne. Efter at Trafikstyrelsen begyndte at indkalde biler til syn via e-boks, er antallet af biler der bliver for sent fremstillet til syn eksploderet.
Folk opdager i første omgang ikke, at der ligger en synsindkaldelse i deres e-boks, så det er som regel ved et tilfælde, når de alligevel er inde i deres e-boks, at de pludselig opdager indkaldelsen. I visse tilfælde finder kunderne først ud af at de er indkaldt, når de modtager en automatisk bøde på 2.000 kr. for udeblivelse , slutter Per V. Rasmussen.
Faktaboks:
Nye regler der trådte i kraft d. 1. juli 2012 betyder, at man ti uger efter den oprindelige synsindkaldelse automatisk modtager en bøde på 2.000 kr., hvis man ikke har fremstillet sit køretøj til syn. Ikke nok med det så får man også et påbud om at indlevere sine nummerplader eksempelvis i en af Applus Bilsyns knap 100 nummerpladeekspeditioner. Undlader man dette, vil man fire uger efter modtage yderligere en bøde på 2.000 kr., ligesom politiet bliver bedt om at inddrage de pågældende nummerplader.
Læs mere her
tags: Danmark, direktør, politi, 2012, virksomhed, Fakta,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar