Med dagtemperaturer på vej ned mod 5 grader og udsigt til nattefrost er det nu tid at få sommerdækkene skiftet ud med vinterdæk.
Hvert efterår får mange bilister en ubehagelig overraskelse, fordi de ikke har nået at få vinterdæk på, inden temperaturen sniger sig ned mod frysepunktet , siger Georg Nielsen, adm. direktør for Continental Dæk Danmark A/S. Bilen har bedre greb på vejbaner med rimfrost, hvis bilen er monteret med gode vinterdæk. Og bremselængden på både våd og tør vej bliver også markant kortere.
Denne årstid er lumsk, fordi det kan være koldt, uden at det er rigtigt vintervejr med sne eller synlig frost. Men når temperaturen bevæger sig omkring frysepunktet, er man bedst sikret ved at køre på vinterdæk , siger Georg Nielsen og tilføjer, at temperaturen nede ved vejbanen nemt kan være et par grader lavere, end hvad et termometer i hovedhøjde viser.
Et rigtig godt vinterdæk er Continentals nye ContiWinterContact TS 850, klar testvinder i ADAC s og Motors nye test af vinterdæk med vurderingen: Et særdeles godt dæk uden svage sider.
Også det tyske magasin AutoBild har dækket som vinder i sin test med topkarakterer på alle vinteregenskaber bl.a. bremsning på våd og på snedækket vej foruden lav rullemodstand og høj komfort.
ContiWinterContact TS 850 sætter en ny standard på is og sne , hedder det i bedømmelsen, hvor den effektive fremdrift op ad bakke på snedækket vej fremhæves. I bremsning på sne havde dækket en bremselængde seks meter kortere end noget andet dæk i testen.
Med AutoBilds test er alle de førende europæiske vinterdæk-tests nu offentliggjort. Georg Nielsen konstaterer, at i alle de professionelle tests er ContiWinterContact TS 850 enten testvinder eller har fået topkarakter i klassen 205/55 R16 H, der er den mest anvendte dækstørrelse i Danmark.
Har du vinterdæk liggende fra sidste år, så husk at kontrollere mønsterdybden, inden du sætter dem på. Den bør være mindst 4 mm, anbefaler Continental. Og når dækkene er monteret, så tjek jævnligt, at du kører med det rette dæktryk.
Billedtekst:
ContiWinterContact TS 850 er optimeret, både når det gælder mønster og gummiblanding, så dækket bedre fastholder sine egenskaber trods slitage og samtidig sikrer kort bremselængde og minimal rullemodstand.
- - -
Fakta:
Continental Dæk Danmark A/S forhandler dæk til personvogne, lastvogne, varevogne og industrien.
Continental-koncernen producerer bl.a. bremsesystemer, systemer og komponenter til motorer og chassiser, elektronik til køretøjer samt dæk. Continental bidrager til øget køresikkerhed og global klimabeskyttelse.
Koncernen havde i 2011 en omsætning på 30,5 mia. Euro (heraf 8,8 mia. Euro i dækdivisionen) og er til stede i 46 lande med ca. 169.000 medarbejdere (heraf mere end 41.000 i dækdivisionen).
Dækdivisionen er officiel sponsor for 2014 FIFA World Cup i Brasilien og UEFA EURO 2016 i Frankrig.
Læs mere på www.conti.dk, www.conti-truck-tires.com/dk og www.ContiSoccerWorld.de
Media Database: www.mediacenter.continental-corporation.com
Læs mere her
tags: UEFA, Danmark, euro, 2011, direktør, bilen, Bild, Frankrig, EU, vintervejr, Brasilien, omsætning, 2016, Motor, Continental, 2014, Fakta,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar