Nye sikkerhedsseler forbedrer den klassiske bils sikkerhed markant og er oven i købet nemme at montere. Det skriver MotorClassic, FDMs magasin om klassiske biler.
I mange klassiske biler er sikkerhedsselerne et trist kapitel. Hvis selerne overhovedet er der, er de ofte af den gammeldags faste type, og gamle seler giver en falsk tryghed bag rattet. Heldigvis er det nemt at montere nye seler i klassikeren og det bør man gøre, skriver MotorClassic, FDMs store magasin om klassiske biler.
En gammel, slidt sikkerhedssele er reelt værdiløs. Dels aner man ikke, hvad selen har været udsat for i tidens løb, dels bliver den mør med tiden, så den kan springe ved selv en mindre ulykke , siger MotorClassics chefredaktør, Bo Christian Koch.
Monteringen af nye seler er sjældent noget problem. Herhjemme blev sikkerhedsseler på forsæderne lovbefalet i 1969, men mange endnu ældre biler er også født med seleforankringer, og er det ikke tilfældet, kan en fagmand indbygge de nødvendige forstærkninger.
Men under alle omstændigheder skal selen passe til bilen, den skal være EU-godkendt, og der skal følge en udførlig og letforståelig monteringsvejledning med , fastslår Bo Christian Koch.
Man kan læse meget mere om montering af sikkerhedsseler i klassiske biler i det nye nummer af MotorClassic, der netop er kommet på gaden. MotorClassic udkommer fire gange årligt og sælges i større kiosker, eller man kan tegne abonnement på www.fdm.dk/motorclassic.
Læs mere her
tags: bilen, EU, chefredaktør, FDM, Motor,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar