mandag den 23. april 2012

10-års jubilæum hos Euromaster i Herning

Der er løbet meget vand i åen, siden Carsten Bitsch startede hos Euromasters dæk- og autoservicecenter i Herning. Nu kan den erfarne vulkanisør fejre 10-års jubilæum.

Det er ikke hver dag, at en medarbejder kan fejre 10-års jubilæum i autobranchen, der er kendt for forholdsvis stor personaleudskiftning. Ikke desto mindre er det netop, hvad Carsten Bitsch fra Grønhøj ved Karup nu kan gøre hos Euromasters dæk- og autoservicecenter på Lillelundvej i Herning.

Carsten Bitsch er udlært lastbilmekaniker, og efter at have udstået sin læretid tilbragte han 10 år hos forskellige lastvognsværksteder i Herning-området. Springet til dækbranchen var et naturligt videre skridt, og her har han været beskæftiget som montør af person- og lastvognsdæk hos Euromaster siden 2002.

Der er sket meget igennem de år, hvor jeg har været med. Bilernes teknologiske udvikling er betydelig, og dækkene er gennem årene blevet både større og tungere. Hele tiden har jeg følt mig godt tilpas og været glad for arbejdet. Jeg har en masse gode kunder og kolleger, som jeg sætter stor pris på at arbejde sammen med, siger den 44-årige dækfagmand.

Værdsætter alsidighed

Carsten Bitsch mener, at specielt den store alsidighed gør jobbet som vulkanisør attraktivt herunder både kombinationen af private kunder og firmakunder, de mange forskellige køretøjstyper samt de sæsonmæssige udsving, der betyder lange arbejdsdage i de måneder, hvor danskerne skifter mellem sommer- og vinterdæk.

For mange af vores kunder ligger de to årlige dækskift i faste rammer. I foråret og efterårsmånederne er det normalt med lange arbejdsdage og masser af travlhed og aktivitet. Til gengæld er der andre perioder af året med mindre arbejde, forklarer vulkanisøren, som bl.a. bruger sin fritid på veteranknallerter.

Glad, smilende og hjælpsom

Hvordan går det til, at man hænger fast ved samme arbejdsgiver i så mange år Jeg har igennem alle årene haft et frit og meget varierende job, prøvet kræfter med en masse forskellige arbejdsopgaver og mødt rigtig mange mennesker. Nogle kunder har jeg arbejdet sammen med, lige siden jeg startede i firmaet, lyder det fra Carsten Bitsch.

Både personligt og fagligt er Carsten en meget afholdt medarbejder, som kolleger og kunder værdsætter. Han er en glad, smilende og hjælpsom fyr, som altid har kunden i fokus. Det er i høj grad hans fortjeneste, at vores samarbejde med store flådekunder i Midtjylland er så velfungerende, siger Inge Lige Møldrup, der er personalechef hos Euromaster. Hun fortæller, at lang anciennitet ikke er noget særsyn i virksomheden. Med jævne mellemrum har vi både 35-, 40- og 45-års jubilæer. Vi er stolte over den lave personaleomsætning i vores branche er det bestemt ikke alle, der i så høj grad lykkes med at fastholde deres ansatte.

Jubilæet blev markeret ved en reception torsdag den 22. marts, hvor Carsten Bitsch lykønskedes af sine kolleger og foresatte.

Euromaster er europæisk markedsleder inden for dæk og dækserviceløsninger. I Danmark har kæden 43 lokale afdelinger, der tilbyder dæk- og autoservice, og centret i Herning er beliggende på Lillelundvej 34. www.euromaster.dk

Billedtekster

Foto 1: 44-årige Carsten Bitsch fra Grønhøj ved Karup har nu tilbragt 10 år hos Euromasters dæk- og autoservicecenter på Lillelundvej i Herning.

Foto 2: Carsten Bitsch (th.) lykønskes af sin chef, centerleder Andreas Kristensen.

Foto 3: Jubilæet blev markeret ved en reception torsdag den 22. marts, hvor Carsten Bitsch (th.) blev ønsket tillykke af de øvrige medarbejdere hos Euromaster i Herning.

Læs mere her

tags: Danmark, euro, 2002, lastbil, Midtjylland, Herning, omsætning, virksomhed, recept, teknologi, arbejdsgiver, dæk,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar