- Fords markedsandel i 2009 endte på 9,1 procent på de 19 vigtigste europæiske markeder. Det er en 0,5 procentpoint stigning og Fords bedste markedsandel siden 1998
- Ford styrker sin position, som det andet mest solgte mærke på det europæiske marked
- Fiesta var Fords bedst sælgende bil og #2 mest solgte bil i Europa
- Den årlige markedsandelen steg på 17 af Fords 19 europæiske markeder
- Ford sluttede året, som #1 bedst sælgende mærke i Danmark, UK, Irland og Ungarn
- Fords salgsresultater i Tyskland var det bedste siden 1999
"Dette er en fantastisk præstation i et meget vanskeligt år for hele den europæiske bilindustri" sagde John Fleming, Chairman and CEO, Ford of Europe. "De samlede resultateter af vores stigende markedsandel, kombineret med den succesfulde Ford Fiesta, Europas anden bedst sælgende bil, understreger betydningen af fortsat, at investere i nye og spændende produkter til vores kunder på trods af den økonomiske afmatning."
# December højdepunkter - Market Performance #
- Fords markedsandel steg på 14 af de 19 største europæiske markeder.
- Ford var det bedst sælgende mærke på markedet i UK og Irland.
- Ford Danmark var en af højdespringerne med en stigning på 8,4 procent point, der resulterede i en markedsandel på 17,4 procent den højeste markedsandel siden januar 2004.
# 2009 højdepunkter - Market Performance #
- Fords markedsandel steg på 17 af de 19 vigtigste europæiske markeder.
- Ford er # 1 på markedet i Danmark, Storbritannien, Irland og Ungarn. Fords andel i Danmark var på 10,3 procent, en 2,8 procent points stigning den højeste markedsandel siden 1997.
- Den største stigning i markedsandel på de 19 markeder i Europa, kom fra Danmark (+2,8ppts), Irland (+2 ppts), og Den Tjekkiske Republik (+1,8 ppts).
- Den britiske markedsandel endte på 16,8 procent - en stigning på 0,4 procent point vs. 2008 og den højeste siden 2001.
- De skandinaviske markeder klarede sig fortsat godt i 2009. Ud over det flotte resultat i Danmark, havde Sverige en andel på 6,3 procent, som er det højeste siden 2002. Norge sluttede året med 9,9 procent det stærkeste resultat siden 1996. Finlands andel endte på 8,7 procent - det bedste resultat på året siden 2002.
Læs flere detaljer i den komplette engelske presseinformation om salget i Europa i 2009 her: http://media.ford.com/
Logo i høj opløsning kan downloades fra www.ford.dk/presse
Læs mere her
Ingen kommentarer:
Send en kommentar