fredag den 5. juni 2015
BMW X1
I oktober 2015 lanceres anden generation af BMW X1. Bilen kommer med et valg mellem forhjulstræk og firehjulstræk.Karrosseriet afspejler tydeligt det karakteristiske BMW X-design: et robust og muskuløst look med meget dynamiske linjer. Kabinen er nydesignet med væsentligt mere plads og større fleksibilitet.
Takket være den nye konstruktion er der blevet plads til 85 liter mere i bagagerummet, så det nu rummer fra 505 til 1.550 liter. Siddepositionen i bilen er hævet med 36 mm foran og 64 mm på bagsæderne.
Bilen er 4.439 mm lang (15 mm kortere end forgængeren), 1.821 mm bred (23 mm bredere end forgængeren), og 1.598 mm høj (53 mm højere end forgængeren).
Takket være den nyeste generation af firecylindrede motorer er både brændstoføkonomi og CO2-udledning forbedret med op til 17 %. BMW's intelligente firehjulstræk xDrive kommer i en ny udgave, som ligeledes bidrager til bedre brændstoføkonomi.
BMW iDrive-system, regnsensor, Servotronic og Driving Experience Control er standard, og funktioner som LED-forlygter, bagklapautomatik, BMW Head-Up Display - som projicerer kørselsrelevante oplysninger direkte op i førerens synsfelt - samt BMW Driving Assistant Plus er føjet til ekstraudstyrslisten. BMW Driving Assistant Plus indeholder aktiv fartpilot med "stop & go",alarm for vognbaneskift, køadvarsel, kollisionsadvarsel, fodgængeralarm og City Breaking-funktion.
Der er mulighed for at vælge mellem udstyrspakken Advantage, designlinjerne Sport Line og xLine samt en M sportspakke.
Alle modelvarianter ved lanceringstidspunktet har firecylindret motor med BMW TwinPower Turbo-teknologi, som alle opfylder EU6-normen:
BMW X1 xDrive25i (benzin, firehjulstræk):
Ydelse: 231 hk. Slagvolumen: 1.998 cm3. Maks. drejningsmoment: 350 Nm.
Acceleration (0-100 km/t): 6,5 sekunder. Tophastighed: 235 km/t.
Gennemsnitligt brændstofforbrug*: 15,2-15,6 km/liter. CO2-udledning*: 149-152 g/km.
BMW X1 xDrive20i (benzin, firehjulstræk):
Ydelse: 192 hk. Slagvolumen: 1.998 cm3. Maks. drejningsmoment: 280 Nm.
Acceleration (0-100 km/t): 7,4 sekunder. Tophastighed: 223 km/t.
Gennemsnitligt brændstofforbrug*: 15,6-15,9 km/liter. CO2-udledning*: 146-149 g/km.
BMW X1 sDrive20i (benzin, forhjulstræk):
Ydelse: 192 hk. Slagvolumen: 1.998 cm3. Maks. drejningsmoment: 280 Nm.
Acceleration (0-100 km/t): 7,7 sekunder. Tophastighed: 225 km/t.
Gennemsnitligt brændstofforbrug*: 16,7-16,9 km/liter. CO2-udledning*: 136-139 g/km.
BMW X1 xDrive25d (diesel, firehjulstræk):
Ydelse: 231 hk. Slagvolumen: 1.995 cm3. Maks. drejningsmoment: 450 Nm.
Acceleration (0-100 km/t): 6,6 sekunder. Tophastighed: 235 km/t.
Gennemsnitligt brændstofforbrug*: 19,2-20 km/liter. CO2-udledning*: 132-137 g/km.
BMW X1 xDrive20d (diesel, firehjulstræk):
Ydelse: 190 hk. Slagvolumen: 1.995 cm3. Maks. drejningsmoment: 400 Nm.
Acceleration (0-100 km/t): 7,6 sekunder. Tophastighed: 219 km/t.
Gennemsnitligt brændstofforbrug*: 19,6-20,4 km/liter. CO2-udledning*: 128-133 g/km.
BMW X1 sDrive18d (diesel, forhjulstræk):
Ydelse: 150 hk. Slagvolumen: 1.995 cm3. Maks. drejningsmoment: 330 Nm.
Acceleration (0-100 km/t): 9,2 sekunder. Tophastighed: 205 km/t.
Gennemsnitligt brændstofforbrug*: 23,3-24,4 km/liter. CO2-udledning*: 109-114 g/km.
*Ifølge EU-miks (afhængigt af dækformat).
Priserne på den nye generation af BMW X1 vil være klar i sensommeren.
Læs mere her
tags: bilen, CO2-udledning, økonomi, EU, BMW, benzin, fleksibilitet, teknologi, bagagerum, brændstof,
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar