Avanceret firhjulstræk garanterer maksimal køreglæde og optimal sikkerhed
Lettere, hurtigere og meget mere sportslig: den nye Porsche 911 Carrera 4
Den nye Porsche 911 Carrera 4 forener den nye generation af 911 Carreras´ excellente køreegenskaber og effektive motorer med den seneste version af Porsches firehjulstræk PTMs (Porsche Traction Management) dynamiske egenskaber. Denne seneste version af Porsche 911 med firhjulstræk er i ægte Porsche-ånd naturligvis skabt til at sikre maksimal køreglæde på stort set al slags underlag og i al slags vejr. De nye Porsche 911 Carrera 4 modeller sætter alle ny standard, både hvad angår trækkræft og dynamiske køreegenskaber.
Den nye firhjulstrukne Porsche 911 vil blive introduceret i fire forskellige versioner - som Porsche 911 Carrera 4 og Porsche 911 Carrera 4S - og begge både som Coupé og Cabriolet. De vil være specificerede identisk med de baghjulstrukne versioner i og med at såvel design, motorer og gear er identiske. Eneste undtagelse er naturligvis de modifikationer, der er lavet i relation til
firhjulstrækket. Dette betyder, at på trods af at alle fire versioner er blevet mærkbart mere sportslige end forgængerne, er det lykkedes Porsche at få alle fire modeller til at forbruge væsentligt mindre brændstof end deres respektive forgængere. Helt op til 16% er det lykkedes Porsche at reducere brændstofforbruget med. Ydermere er den nye Porsche 911 Carrera 4 op til 65 kg
lettere end sin respektive forgænger.
Den mest iøjefaldende og let genkendelige feature på den nye Porsche 911 med firehjulstræk er den bredere bagende. Sammenlignet med de baghjulstrukne 911 Carrera-modeller er hver bagskærm gjort hele 22 mm bredere og bagdækkene er 10
mm bredere på Porsche 911 Carrera 4. Det traditionelle røde bånd, der forbinder baglygterne har på Porsche 911 Carrera 4 også fået nyt udtryk.
Porsche Intelligent Performance: ekstremt sportslige præstationer, lavt brændstofforbrug. Samtlige nye modeller har som standard en 7-trins manuel gearkasse og det er naturligvis muligt at tilvælge Porsches fremragende PDK-gearkasse. Porsche 911 Carrera 4 Coupé med 350 hk (257 kW) sprinter fra 0-100 km/t på imponerende 4,5 sekunder og når en tophastighed på 285 km/t, Cabriolet-versionen klarer selvsamme øvelse på 4,7 sekunder og når op på 282 km/t, naturligvis afhængig af hvilket udstyr modellen har. Brændstofforbruget ligger på 11,6 km/l for Coupé-versionen og 11,5 km/l i gennemsnit hvis man vælger en Cabriolet-version, begge dog med PDK.
Hjertet i såvel Coupé- og Cabriolet-versionerne af Porsche 911 Carrera 4 S er en 3,8 liter boksermotor med 400 hk (294 kW), der accelererer fra 0-100 km/t på forbløffende 4,1 sekunder (Cabrioleten på 4,3 sekunder). Topfarten er for Coupé-versionen
299 km/t og den åbne Porsche 911 Carrera 4 S når en tophastighed på 296 km/t. Coupé-modellen har en brændstoføkonomi, der lyder på gennemsnitlige 11 km/l, og Cabriolet-udgaven kører i gennemsnit 10,8 km pr. liter brændstof.
Nye features: all-wheel drive indicator, Porsche Active Safe, panorama soltag, udvidet Sport Chrono-pakke. I den nye Porsche 911 Carrera 4 vil en helt nyudviklet menu kontinuerligt informere føreren om, hvordan PTM- firhjulstrækket fordeler kræfterne, samtidig introducerer Porsche med denne model Adaptive Cruise Controle-systemet (ACC) til hele modelrækken. Systemet regulerer afstanden til forankørende og regulerer hastigheden herefter. Bestiller man sin Porsche 911 Carrera 4 med PDK får man
sammen med ACC-systemet tillige Porsche Active Safe (PAS), der kan mindske risikoen for kollisioner yderligere. Til Porsche 911 Carrera Coupé vil man tillige kunne bestille et helt nyudviklet panorama-soltag. Vælger man Porsche
911 med manuelt gear og Sports Chrono-pakken, får man nu mulighed for endnu sportsligere kørestil: I Sport Plus-modus laver systemet automatisk dobbelt-udkobling ved nedgearing, dvs. at systemet selv sørger for mellemgas.
Denne nye generation af firehjulstrukne moddeler fra Porsche erstatter en yderst succesfuld tidligere generation. I alt har Porsche solgt mere end 24.000 eksemplarer af forgængeren siden 2008. Medvirkende til denne succes, som den nye generation naturligvis ønsker at følge op på, var bl.a. benzinmotorer med direkte indsprøjtning, Porsches dobbeltkoblings-gearkasse (PDK) og ikke mindst det elektroniske Porsche Traction Management (PTM). I juli 2011 fuldendte Porsche-modelrækken med 911 Carrera 4 GTS, hvis 3.8-liter motor ydede hele 408 hk (300 kW).
Den nye Porsche 911 Carrera 4 får verdenspremiere på den internationale bilmesse I Paris til september og kan allerede nu bestilles hos Danmarks to autoriserede Porsche Centre, Porsche Center Jylland og Porsche Center Sjælland.
Pris inkl. moms og afgifter er for Porsche 911 Carrera 4 Coupé kr. 2.070.534, Porsche 911 Carrera 4S Coupé kr. 2.396.734, Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet kr. 2.351.707, Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet kr. 2.677.707.
Læs mere her
tags: Danmark, 2011, 2008, økonomi, Sjælland, Jylland, Cabriolet, benzin, Porsche, Intel, moms, Management, brændstof, Vælger, bilmesse, bagdæk, gearkasse,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar