mandag den 10. januar 2011

Fokus på fremtidens kunder

Den nye Bosch Car Service værkstedskæde starter nu en lederuddannelse, som helt sætter kunden i centrum. Tryghed, tillid og troværdighed er nøgleordene i et marked under forandring.

Vi lever i en verden, som hele tiden ændrer sig. Markedet forandrer sig tilsvarende hurtigt, og de mange påvirkninger, nye produkter og tilbud ændrer også kundernes ønsker og reaktioner. De forventer naturligvis altid god kvalitet og de rigtige priser, men det er ikke nok for fremtidens kunder, når de skal vælge leverandør. De vil handle med de virksomheder, de kan føle sympati for. Det gælder også for værkstedskunder. Helt konkret drejer det sig om tryghed, tillid og troværdighed, hvis kunderne skal komme igen.

Stor bilteknisk kompetence
Med denne viden som udgangspunkt har Bosch startet en world wide satsning på auto eftermarkedet under konceptet Bosch Car Service. Nye skilte og en pæn facade er naturligvis et godt udgangspunkt, men det er dét, der sker bag facaden, som er det væsentlige. Både teknisk og menneskeligt. På det tekniske område har værkstedet med Bosch som samarbejdspartner en platform, som giver mulighed for at både serviceværkstedet og kunden kan drage nytte af Bosch mangeårige specialkompetance inden for diesel og bilelektronik. Det gælder både den alsidige tekniske uddannelse og det avancerede testudstyr som kræves for at servicere de moderne biler.

Kunden i centrum
Men for at skabe troværdighed omkring den nye Bosch Car Service værkstedskæde kræves mere end et stort antal værksteder med højt teknisk niveau. Det kræver først og fremmest en fælles ensartet profil baseret på en virksomhedskultur, som reelt og til stadighed sætter kunden i centrum. Kunder som kommer igen og igen, fordi de får en positiv oplevelse.

Uddannelse på højt niveau
Derfor er et af de vigtigste tiltag i processen at gøre Bosch Car Service til et stærkt og tillidsskabende mærke. Udviklingen af det enkelte værksteds ledelse, medarbejdere og virksomhedens kultur i form af en diplomgivende uddannelse på højt niveau er lagt i hænderne på Fjalland Virksomhedskonsulenter.
– Bilbranchen er under forvandling, siger Kåre Fjalland, men det ændrer ikke ved det faktum, at bilerne stadig skal serviceres og repareres. Spørgsmålet er hvem der skal gøre det i fremtiden. Vi ved at kunderne suverænt afgør det spørgsmål.
Bosch Academy Lederudvikling
– Derfor starter vi nu et omfattende uddannelsesprogram kaldet "Bosch Academy Lederudvikling". Lederuddannelsen består af et basismodul og fire tilvalgsmoduler efter det personlige behov, og den suppleres af en medarbejderuddannelse. Det er jo væsentligt lettere at samarbejde med motiverede medarbejdere.
Hele uddannelsen vil kvalificere deltageren til et Bosch Car Service "Master" diplom.

Indsigt og viden skaber en god leder
De enkelte moduler giver indsigt og viden om alle de forhold som skaber en god leder, udvikler kompetente medarbejdere, en god virksomhedskultur og sikrer at kunderne kommer igen.
Temaet for modulerne er: ledelse & kundeorientering, salg & markedsføring, effektivitet & kapacitet, teamledelse & kommunikation, økonomistyring samt medarbejderseminarer.

Det menneskelige element
– I dag vil kunden ikke blot have en god teknisk kvalitet og et højt serviceniveau. Det opfattes som en selvfølge, siger Kåre Fjalland. Hvad er det så, som gør forskellen Hvad er det, der får kunderne til at vælge et bestemt produkt, et bestemt mærke – et bestemt autoværksted Det er det menneskelige element.
At kunden føler sig velkommen, tryg og godt tilfreds med at komme på det pågældende værksted.

Klædt på til fremtiden
– Det er blandt andet noget af det, de kommende kurser i lederudvikling for Bosch Car Service værkstederne handler om.
Kurser hvis mål er at skabe bedre ledere, som bygger deres og medarbejdernes indsats på udstrakt kundeservice, høj kvalitet, og teknisk viden. Værktøjer som både fremtidssikrer det enkelte værksted og det samlede Bosch Car Service koncept, slutter virksomhedskonsulent Kåre Fjalland.
 

Læs mere her

tags: markedsføring, økonomi, uddannelse, virksomhed, Bosch, sprog, kommunikation,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar