tirsdag den 29. november 2011

KIA Motors fortsætter med at trodse den igangværende krise

- KIAs europæiske salg* i oktober er steget med 35,6 procent i forhold til sidste år
- Salget år‐til‐dato er steget 10 procent i forhold til resultatet for 2010
- Det samlede europæiske bilsalg er gået 1,4 procent ned i løbet af måneden

Kia fortsætter den modsatte tendens i forhold til den igangværende krise, der påvirker den europæiske bilindustri i oktober, med et månedligt salg der er steget med 35,6 procent i forhold til samme periode sidste år.

Ifølge de seneste ACEA data, blev der sidste måned solgt 29.201 KIA biler. Sammenlignet med 21.532 i oktober 2010, slår denne vækst rekorden for alle volumen mærker. Til sammenligning kan væksten hos andre mærker nævnes til eksempel; Ford (6,4 pct), Honda (6,9 pct), og søster‐mærket Hyundai (18 pct).

KIAs salg fra januar til oktober i år er steget med 10 procent (fra 220.606 til 242.634), og selskabets markedsandel for de første 10 måneder i år er steget til 2,1 procent en stigning fra 1,9 procent på samme tidspunkt i 2010.

"Kia har konsekvent klaret sig bedre end markedet i 2011 og er på vej til endnu et succesfuldt år," siger Benny Oeyen, Vice President Marketing & Product Planning, KIA Motors Europe. "At opnå så stærk en vækst trods den igangværende økonomiske usikkerhed, er et bevis på den fortsatte appel vores køretøjer har hos de europæiske forbrugere.

"Med lanceringen af den nye Picanto og Rio tidligere på året samt en frisk Soul, har Kia et af de yngste og mest friske modelprogrammer i Europa. Vi vil snart kunne bygge videre på dette, når den nye Optima lanceres på de europæiske markeder, så vi forventer at fortsætte den positive bane", slutter Oeyen.

Editors Note
*Tallene er baseret på ACEA data for EU27 + EFTA‐salg (Østrig, Belgien, Bulgarien, Tjekkiet, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Tyskland, Grækenland, Ungarn, Island, Irland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Holland, Norge , Polen, Portugal, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz, Storbritannien ‐ Malta og Cypern er i øjeblikket ikke inkluderet).

Kia Motors Corporation  
KIA Motors Corporation (www.kia.com) producent af kvalitetsbiler til de ungdommelige blev grundlagt i 1944 og er Koreas ældste bilproducent. Som en del af Hyundai‐KIA Automotive Group er det KIAs mål at blive et af verdens førende bilmærker. KIAs 13 produktions‐ og samlefabrikker er fordelt i otte lande, og de producerer over 1,5 millioner biler om året, og bilerne sælges og serviceres via et netværk af distributører og forhandlere i 172 lande. I dag har KIA over 42.000 ansatte og en årlig omsætning på over 14,6 milliarder dollar. KIA er hovedsponsor for Australian Open i tennis og er FIFAsofficielle partner fra bilbranchen FIFA er hovedorganet bag VM i fodbold. KIA Motors Corporations slogan ?The Power to Surprise? er et udtryk for KIAs vilje til at overgå kundernes forventninger gennem kontinuerlige nyskabelser i bilbranchen.  

KIA Motors Europe  
KIA Motors Europe er den europæiske salgs‐, marketing‐ og serviceorganisation for KIA Motors Corporation.
Hovedkvarteret er placeret i Frankfurt, Tyskland og dækker 25 lande i Europa.

KIA Import Danmark  
KIA Import Danmark AS (www.kiamotors.dk) er et selskab under Nellemann koncernen (www.nellemann.dk), som blandt andet importerer så forskellige mærker som John Deere, Aston Martin, Jaguar, F isker og Isuzu.  
KIA Import Danmark AS, der startede herhjemme i 1996, og beskæftiger cirka 40 ansatte. I 2010 har bilsalget efter finanskrisen stabiliseret sig til et fornuftigt niveau, og KIA Danmark AS har haft et godt år og opnået en markedsandel tæt på 5 %. KIA Import Danmark AS har hovedsæde i Fredericia, og er også i Danmark blandt de hurtigst voksende bilmærker.

Læs mere her

tags: Europa, Storbritannien, Holland, bilindustri, finanskrisen, Danmark, euro, 2010, 2011, Sverige, Norge, Tyskland, Italien, økonomi, Spanien, Polen, Australian, Honda, Frankrig, Ungarn, Rumænien, EU, Aston Martin, Belgien, fodbold, Luxembourg, dollar, Grækenland, Island, U2, omsætning, bilsalg, Hyundai, Fredericia, Malta, Finland, Schweiz, Østrig, hovedsponsor, Portugal, Ford, Korea, Jaguar, Kia Motors, Tjekkiet, Slovakiet, Estland, Letland, Litauen, Bulgarien, Slovenien, Motor, Europe, organisation, Irland, øl,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar