søndag den 29. maj 2016

Nyt biludlejningskoncept i Danmark

driveon.net er et af de få rendyrkede internetbaserede biludlejningsselskaber i Europa.

driveon.net er et dansk internetbaseret biludlejningsselskab, der er målrettet små– og mellemstore firmaer og private i større danske byer. driveon.net går ind i et stærkt konkurrencepræget marked, hvor biludlejningsselskaberne ekspanderer ved at erobre markedsandele fra hinanden.

– Med det nye koncept forventer vi også at udvide markedet ved at tilbyde billig og nem biludlejning som alternativ til taxa, flyttefirmaer og offentlig transport, siger Julie M. Hauerberg, markedschef.

Nøgleordene for driveon.net er billigt, nemt og hurtigt. Vognparken består af to modeller: Toyota Yaris og Toyota HiAce. De lave udlejningspriser kan netop holdes nede, fordi driveon.net kun har to biltyper og fordi kunderne via nettet selv booker og betaler. driveon.nets priser ligger cirka 200 dkr. per dag under de store etablerede selskabers priser og ca. 5–8% under de nærmeste lokale konkurrenter.

– Vi kommer til at tage markedsandele fra lokale biludlejningsselskaber, der typisk har ældre biler, hvor vores biler bliver udskiftet hvert år, men alligevel udlejes til lavere priser end de lokale selskaber, siger Julie M. Hauerberg, markedschef.

Julie M. Hauerberg vurderer, at det potentielle marked for driveon.net i Danmark er på ca. kr. 30 mio. kr. årligt.

###

driveon.net er et af Europas få rendyrkede internetbaserede biludlejningsselskaber. driveon.net henvender sig primært til yngre mennesker og mindre familier i større byer, hvor driveon.net stationerne typisk ligger i nærheden af trafikknudepunkter. driveon.net har indtil videre stationer i København, Lyngby, Odense og Århus.

driveon.net henvender sig også til små– og mellemstore virksomheder, der tilbydes erhvervsaftaler med attraktive lejevilkår.
Ideen med konceptet er, at det skal være lidt billigere at leje bil, nemt og hurtigt.

driveon.net kan tilbyde to biltyper, der egner sig til både erhvervskørsel og privatkørsel.

Vedhæftet foto af markedschef Julie M. Hauerberg.
 

Læs mere her

tags: Danmark, Europa, København, internet, Århus, Lyngby, Odense, virksomhed, Toyota, konkurrence, offentlig transport,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar