mandag den 12. august 2013

Fordi det virker?

Gert havde, lige som mange kollegaer i branchen, kløen på hænderne af at arbejde med bl.a. olie. Hans hænder fik sprækker og flænger og var et stort irritationsmoment i dagligdagen. Det blev så slemt at han begyndte at overveje hvorvidt om han skulle stoppe som mekaniker og finde noget andet at lave.

Når jeg var til fine middagsselskaber gemte jeg altid mine hænder væk fra bordet, da jeg var træt af at blive spurgt om hvad der dog var sket ved dem siger Gert.

Gert Dengsø bor i Hammel og er i dag 52 år gammel og har arbejdet som Ford mekaniker hos Nellemann i Viby J, Aarhus.
Da han hjalp til på et af Nellemanns andre værksteder, begyndte han at bruge TUNAP s kemiprodukter. Især håndrensen hjalp på problemet. Da jeg kom tilbage til Viby, pressede jeg på ved mester om at vi skulle bruge TUNAP s produkter hos os. Heldigt for mig fik vi lavet en aftale med Ole Jepsen fra TUNAP, så alle vores kemiprodukter i dag kommer fra dem. Det er bl.a. håndrens, smøring, renseprodukter, håndbeskyttelse & håndefterpleje. siger han.

Arbejdsgiveren havde dog en periode uden kemiprodukterne, hvor Gert selv ønskede at købe håndrensen, så han var udover det problem i dagligdagen. I dag oplever han de største problemer med kløen og udslæt når han har ferier, for der får han ikke brugt håndrensen.

I dag husker han altid at smøre sig med TUNAP s håndbeskyttelse når han møder ind og håndefterpleje når han har fri. Som en af de gamle mekanikere, mener han at det er hans pligt at huske de unge på at de skal bruge håndrens og handsker. Ja, det kan være træls at bruge dem, men ellers ender de bare i samme situation som mig når de bliver over 40.

Det sjove er at det virker siger Gert og slutter af med bemærkningen: Hvis jeg bare kan hjælpe én anden med at få løst det samme problem som jeg havde, så er jeg tilfreds.


Læs mere her

tags: Hammel, kemi, Ford,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar