lørdag den 17. august 2013

BMW Concept M4 Coupé

I går blev BMW Concept M4 Coupé for første gang vist for offentligheden ved den ikoniske, årlige Pebble Beach/Monterey automobil-weekend.

Pebble Beach. BMW Concept M4 Coupé reflekterer BMW M filosofien ved at kombinere motorsportsgenerne med hverdagsbrugbarhed i ét og samme koncept. Igennem fire generationer har BMW M3 været en central spiller i motorsportssammenhæng og BMW Concept M4 Coupé viderefører denne stolte tradition. Den nye modelbetegnelse M4 refererer som alle andre BMW M biler til den modelserie, som modellen er bygget på forklarer Dr. Friedrich Nitschke, President BMW M Division.

Med BMW Concept M4 Coupé kigger BMW ud i fremtiden mod den femte generation af BMW M s ikon. Med den lange motorhjelm, korte udhæng, tilbagetrukket kabine, lange akselafstand og brede, flade silhuet er BMW Concept M4 Coupé den perfekte syntese af form og funktion.Konceptbilen har en længde på 4.671 mm, bredde på 1.869 mm og højde på 1.381 mm. Hjulstørrelsen foran er 255/30/R20 og bagpå 275/30/R20. Akselafstanden er 2.812 mm. Farven hedder Aurum Dust , og er lavet eksklusivt til konceptbilen.

For mere information og billeder i high res: www.press.bmwgroup.com

BMW Group
BMW Group er en af verdens mest succesfulde bil- og motorcykelproducenter med mærkerne BMW, MINI og RollsRoyce. BMW Group har 28 produktionsanlæg i 13 lande og et globalt forhandlernetværk i over 140 lande.

I regnskabsåret 2012 solgte BMW Group 1,85 millioner biler og mere end 117.000 motorcykler på verdensplan. Overskuddet før skat var 7,82 mia. euro med en samlet indtægt på 76,85 mia. euro. Koncernen havde per 31. december 2012 en global arbejdsstyrke på 105.876 medarbejdere.

Grundlaget for BMW Groups succes har altid været ansvarsbevidsthed og langsigtede løsninger. Derfor er miljømæssig og social bæredygtighed i hele værdikæden, omfattende produktansvar og et klart fokus på ressourcebevarelse, en integreret del af koncernens strategi. Som følge af indsatsen på dette område er BMW Group de seneste otte år i træk blevet kåret til verdens mest bæredygtige bilproducent i de såkaldte Dow Jones Sustainability Indexes.

www.bmwgroup.com
Facebook: http://www.facebook.com/BMWGroup
Twitter: http://twitter.com/BMWGroup
YouTube: http://www.youtube.com/BMWGroupview
Google+: http://googleplus.bmwgroup.com

Læs mere her

tags: euro, bilen, regnskab, Facebook, Google, december, BMW, 2012, motorsport, strategi, miljø,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar