onsdag den 4. august 2010

Sønderjyder tjener penge på at køre i bil

Snusfornuft eller en god handel Fakta er, at der lige nu er en hel del glade bilister i Sønderjylland, der har fået flere penge mellem hænderne. De tjener nemlig 3000 kroner på at køre rundt i egen bil – og kan samtidig glæde sig over en billigere tele–fonregning.

Stigende priser på benzin, mad og andre forbrugsvarer har gjort det sværere for mange danskere at få hverdagens økonomi til at hænge sammen. Men ikke i Sønderjylland. Her er det både blevet billigere at køre i bil og tale i telefon for en række lokale bilister. De har hver en lille streamer siddende i bagruden på deres bil. Og det er den, der giver besparelser på husholdningsbudgettet.

Råd til mere i hverdagen
"Ved at køre med en streamer i tre måneder tjener den enkelte bilist fra 300–3000 kroner ", fortæller Johnny Magnussen. Han er direktør i SponsorCar, der laver outdoor markedsføring på biler. "Vi har omkring 50.000 bilister i vores kartotek, der jævnligt kører med streamere for virksomheder. Medlemskabet er gratis, og medlemmerne bestemmer selv, hvilke streamere, de vil køre med. Derfor vælger mange at reklamere for firmaer, de alligevel selv ville handle hos, da de samtidig får rabat på annoncørens produkter i dette tilfælde 500 kroners gratis taletid fra mobilselskabet M1".

En god handel
For ti lokale bilister er det blevet en ekstra god handel at bruge deres biler som reklame. De har været blandt de hurtige af SponsorCars medlemmer, der får mulighed for at få pakket bilen ind i reklamefolie og dermed tjene yderligere 3000 kroner. Selve indpakningen af bilerne foregår den 3. og 4. juni hos monteringsfirmaet KQ på Tingvejen 38 D i Vojens, hvor alle interesserede kan kigge forbi og se en helt almindelig familiebil blive forvandlet til en rullende reklamesøjle for M1.

Hjælp til selvhjælp
"Det er efterhånden almindeligt kendt og accepteret, at virksomheder bruger en del af deres markedsføringskroner på forskellige sponsorater. Lige fra at støtte den lokale idrætsforening
til igangsættelse af sociale initiativer. Selvom det er en branding af virksomheden, kommer
det jo os alle sammen til gode", siger Johnny Magnussen. "Idrætsforeningen får råd til bedre træningsfaciliteter, og virksomheden får sit navn på væggen i hallen. Og kan vi som mellemled både sikre vores kunder større synlighed og det enkelte medlem en økonomisk gevinst i hverdagen, så er det jo en win–win situation", afslutter han.

For yderligere information:

Johnny Magnussen
Tel.: 2970 0000
www.sponsorcar.dk

Mads Peter Veiby
Tel.: 30 200 300
www.m1.dk


Læs mere her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar