søndag den 19. august 2012

Ny ejer af Bosch Car Service i Tune

Et år efter Ole Pedersens uventede død sidste sommer har Bosch Car Service, der ligger i samme bygninger som Shell-tanken på Tune Parkvej i Tune mellem Roskilde og Greve, nu skiftet ejer.

Et af værkstedets kendte ansigter gennem snart 13 år, Bjørn Jørgensen, har overtaget værkstedet efter Lene Pedersen, der sammen med sin mand Ole Pedersen siden 1978 har drevet tankstation og autoværksted i landsbyen Tune, der ligger mellem Roskilde og Greve.

- I 2007 afhændede vi tanken og koncentrerede os om autoværkstedet. Det var vi begyndt at tale om at sælge, men det var jo Oles livsværk og stadig store interesse med biler, så vi fik ikke gjort noget alvorligt ved det, siger Lene Pedersen, der sammen med Ole i mange år har været kendte ansigter i en række foreninger og organisationer. Blandt andet i den lokale erhvervsforening Greve Erhverv samt i cykelsporten, som især Ole i en årrække var stærkt engageret i.

Hvem skal overtage
- Da Ole så uventet som 69-årig døde i august sidste år stod jeg pludselig med et autoværksted, som jeg ganske vist kendte til administrationen af, men mekaniker er jeg jo ikke. Så det var klart, at jeg skulle se mig om efter en dygtig person, der kunne passe de mange trofaste kunder og videreføre virksomheden. Det var jo oplagt at spørge Bjørn, der har været her i mange år og som har været en helt fantastisk støtte det seneste år, siger Lene Pedersen, der siden afhændelsen af Shell-tanken i 2007 har arbejdet fuld tid hos SuperBest i Solrød. Et job, som hun nu vil koncentrere sig 100% om.

- Ved siden af jobbet først på tanken og efterfølgende i SuperBest har jeg jo altid hjulpet Ole med regnskab og administration på værkstedet. Det arbejde stopper jeg med nu, så jeg kan bruge mere tid sammen med mine to voksne børn og fire dejlige børnebørn, ligesom jeg gerne vil motionere mere end de sidste mange år har givet mulighed for, fastslår Lene Pedersen, der privat bor i Karlslunde og fortsat ejer bygningerne på Tune Parkvej 7.

Fra arbejdsdreng til ejer
Det bliver ikke uventet den 29-årige Bjørn Jørgensen, der overtager værkstedet. Og den nye ejer kender både virksomheden og kunderne særdeles godt. Bjørn Jørgensen blev nemlig ansat som arbejdsdreng af Ole Pedersen tilbage i år 2000. Efter fire år i lære blev han udlært på værkstedet i 2004 og i 2007 blev han uddannet som systemtekniker hos Bosch. Nu kan han så også skrive selvstændig på visitkortet.

- Det har nu aldrig været et mål for mig at blive selvstændig. Ole spurgte et par gange, om ikke vi skulle få en snak om fremtiden, men jeg fik behændigt fejet det til side, for jeg syntes egentlig det passede mig fint at løse tekniske opgaver med bilerne, og så lade Ole og Lene tage sig af virksomhedsdriften og administrationen, siger Bjørn Jørgensen.

- Men i august sidste år stod vi så alle sammen i en situation, hvor det blev klart, at der i løbet af den kommende tid skulle tages beslutning om mange ting. Og for mit vedkommende blev det vel først dér rigtig klart for mig, at jeg nu stod over for et vigtigt valg i forhold til min og virksomhedens fremtid.

- Kunderne skulle jo betjenes med samme gode service som hidtil, samtidig med at vi fandt ud af, hvordan Oles opgaver skulle fordeles og løses. Og inden vi så os om, havde vi jo både passeret jul og nytår, mens advokater og andre rådgivere vejledte os gennem de beslutninger, der nødvendigvis skulle tages, siger Bjørn Jørgensen, der i praksis har fungeret som værkfører for Lene Pedersen i det forgangne år. Formelt har han overtaget værkstedets lejemål, inventar og aktiver pr. 1. august i år.

Fortsætter i CAD
Bosch Car Service i Tune har i mange år under Ole og Lene Pedersens ejerskab været medlem af Centralforeningen af Autoreparatører i Danmark. Det tilhørsforhold fortsætter Bjørn Jørgensen.

- Det er min opfattelse, at CAD hjælper os på en række vigtige områder. Blandt andet omkring korrekte ansættelsesforhold for lærlinge, fornuftige indkøbsaftaler og gode råd om værkstedsdriften, så det vil jeg fortsætte, fastslår Bjørn Jørgensen, der også fortsætter i Bosch Car Service-kæden.

Business As Usual
Det er Bjørn Jørgensens intention at fortsætte værkstedet som hidtil.

- Vi har en stabil og loyal kundekreds og det må der være en grund til. Så jeg ser ingen grund til de store revolutioner som følge af ejerskiftet, siger Bjørn Jørgensen.

Både på to, fire og seks hjul
Nogle bilister eller kolleger i branchen har måske også mødt Bjørn Jørgensen på landevejene, når deres bil er havareret. For i fritiden har den unge, men særdeles erfarne mekaniker i mange år kørt for Dansk Autohjælp i Roskilde, som hans far, Arne Gadekær Jørgensen, er indehaver af. Det bijob har han i det seneste år dog droslet meget ned på som følge af forandringerne på værkstedet i Tune.

Men det er ikke biler det hele. Han kan også godt lide en tur på sin motorcykel. Privat bor Bjørn Jørgensen i Roskilde sammen med sin kæreste.

Læs mere her

tags: Danmark, regnskab, nytår, selvstændig, Roskilde, virksomhed, 2007, landevej, Greve, Shell, organisation, ansættelse, lærling, Bosch, lejemål,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar