mandag den 7. april 2014

Mitsubishi har store forventninger til 2014

ASX crossover med nye økonomiske motorer og en markant prisreduktion
Jordskælvet og efterfølgende tsunami i Japan tilbage i 2011 har haft en række eftervirkninger for Mitsubishi i Europa, hvor blandt andet en ufordelagtig yen kurs besværliggjorde mærkets konkurrenceevne i nogle år. Med en stabiliseret valutakurs, og en fabrik der igen kører på 100% kapacitet, er Mitsubishi nu for alvor tilbage. Mitsubishi Danmark har store forventninger til 2014, og første skridt i en større vækststrategi er den faceliftede ASX crossover.

2014 – en milepæl for Mitsubishi
"2014 bliver rigtig spændende for Mitsubishi i Danmark", udtaler Christian Haugaard, adm. direktør for Mitsubishi Danmark og fortsætter: "Mitsubishi har været i Danmark siden 1977 og er kendt for kvalitet og driftssikre biler. Derfor er vi også sikre på, at vi med et tilpasset modelprogram, til de helt rigtige priser, kommer til at se rigtig mange Mitsubishi modeller på vejene. Vores første tiltag bliver ASX som med en prisreduktion på kr. 20- 30.000 kroner og en frapris på kr. 229.995 bliver en rigtig stærk konkurrent".

Crossover – et stigende segment.
Crossover klassen eller kompakte SUV'ere, som de også kaldes, bliver mere og mere populære. I 2013 udgjorde segmentet 3,1% af totalmarkedet. Salgsdirektør Brian Groth udtaler: "Forbrugerne kan godt lide det mere sporty SUV look, den høje siddeposition og mulighederne for 4x4, og samtidig bevares komforten og funktionaliteten, som man kender det fra en hatchback eller stationcar".

Højt udstyrsniveau
ASXs kabinekomfort er en kombination af udstyr, sikkerhed og rummelighed. Standardudstyret på indgangsmodellen "Invite" omfatter bl.a. aut. klimaanlæg, fartpilot, alufælge, mørktonede ruder og sædevarme. På den højest udstyrede version "Instyle" er udstyr som Xenon forlygter, læderkabine, panorama glastag og bakkamera standard. ASX har opnået de maksimale 5 stjerner i sikkerhed, og sikkerhedspakken indeholder bl.a. 7 airbags, ESP, Hill-Start-Assist, ESS (automatisk katastrofeblink ved hård opbremsning), ISOFIX barnestolsbeslag. Interiøret er rummeligt og udover praktiske opbevaringsmuligheder, har det været vigtigt for designerne at skabe god plads til både for- og bagsæde passagerer.

ASX med nye økonomiske motorer
Mitsubishis filosofi "Drive@earth" er udgangspunktet for ASX, hvor fokus er på miljøvenlig produktion og intelligent teknolog. Dette har resulteret i nye økonomiske motorer. På benzinsiden er der tale om en kvik 1.6 liters 117 hk benzinmotor af MIVEC typen med variabel ventilstyring.

På dieselsiden fås en opdateret 1.8 liters nu med 116 hk turbodieselmotor og et drejningsmoment på 300 Nm ved 1.750-2.250 omdr./min. Forbruget er på 20,8 km/l ved blandet kørsel, hvilket placerer den i Energiklasse A. ASX kommer også med en ny 2.2 liters 150 hk turbodieselmotor med 6-trins automatisk gearkasse og 4x4. Denne drivline er hentet direkte fra storebror Outlander. Motoren er primært lavet i aluminium og udmærker sig ved lav vægt, et solidt drejningsmoment på 360 Nm ved 1.500-2.750 omdr./min og en klasseledende brændstoføkonomi på 17,2 km/l ved blandet kørsel.

ASX – et sporty facelift
ASX har også gennemgået et sporty facelift. Fronten har fået nyt design, og der er kommet krom detaljer omkring kølergitteret. Tågeforlygterne er nu indhyllet i krom for et mere markant udtryk. Ligeledes er der sket ændringer på bagkofanger og baglygter. Af interiørændringer kan nævnes nyt rat, nyt radio design, DAB radio på Invite+ og 2.2 DI-D Instyle, 4WD knap og nyt sædemateriale og dørbeklædning.

ASX modelprogram
Mitsubishi ASX 1.6 Invite 2WD kr. 229.995
Mitsubishi ASX 1.8 DI-D Invite+ 2WD kr. 299.995
Mitsubishi ASX 1.8 DI-D Intense 4WD kr. 359.995
Mitsubishi ASX 1.8 DI-D Instyle 4WD kr. 389.995
Mitsubishi ASX 2.2 DI-D instyle Aut. 4WD kr. 434.995

Finansiering
Mitsubishi ASX 1.6 Invite kan finansieres fra kr. 1.967 pr. md.

Garanti
3 års garanti uden kilometerbegrænsning.

Vejhjælp
3 års gratis vejhjælp følger alle nye Mitsubishi modeller.







Læs mere her

tags: Danmark, 2011, Europa, direktør, økonomi, 2013, radio, Japan, benzin, Mitsubishi, stationcar, Motor, strategi, brændstof, miljøvenlig, konkurrence, miljø, kamera, 2014, fælg, gearkasse,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar