søndag den 18. januar 2015

Magasin går tilbage til det gamle navn

Den digitale månedlige udgave af Bilsektionen Magasinet startede i august 2012, og blev efterfølgende til Forza Magazine i oktober 2014. Bag magasinet stod leasingfirmaet Forza Leasing og iværksætteren og biljournalisten Sebastian Krausing. Pr. dags dato har Sebastian Krausing dog købt rettighederne til at kunne køre bilmagasinet videre under det gamle navn, Bilsektionen. Begge selskabers direktører udtaler, at de er meget tilfredse med måden samarbejdet er ophørt – og har været tilfredse med samarbejdet. Samtidig fortæller Forza Leasing, at man fremadrettet også vil kunne finde deres biler under tests på Bilsektionen.dk.

Sebastian udtaler:

"Jeg har været utrolig glad for samarbejdet med Forza Leasing. Som en sprælsk 22-årig fyr har det været lærerigt for mig, at kunne trække på Forza Leasings to dygtige direktører. Og jeg er ikke i tvivl om, at vi fortsat løbende vil holde kontakten."

og fortsætter

"Vi må dog sande, at vi trak i to forskellige retninger. 2015 er stadig et år, hvor man ikke ved hvornår de digitale magasiner slår igennem, og trods omkostningerne overhovedet ikke kan sammenlignes med de trykte, så har forretningsidéen for det månedlige magasin ikke kunne bære. Faktisk har vi tjent mere på vores hjemmeside end magasinet."

Snarest vil Forza Magazine ændre navnet tilbage til Bilsektionen, og alt vil blive som det var førhen. Dermed er det slut med det månedlige magasin, men Sebastian understreger, at der i stedet vil blive lagt mere arbejde i YouTube og Facebook, da han tror det er dér, man vil
kunne vinde flest nye læsere.

Hos Forza Leasing er man også tilfredse med opkøbet af rettighederne til magasinet og hjemmesiden Bilsektionen.

"Vi har været glade for samarbejdet med Sebastian og vil fremadrettet følge Bilsektionen.dk og bakke op om ideen omkring magasinet." fortæller Nikolaj Tolstrup.

Slutteligt fortæller Sebastian Krausing, at han ser store muligheder i udviklingen af hjemmesiden Bilsektionen.dk, da der har været stigendes besøgstal.


Læs mere her

tags: direktør, Facebook, 2012, omkostninger, journalist, 2014,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar