fredag den 10. januar 2014

Rekordår for BMW Group.

Det er en tilfreds og forventningsfuld administrerende direktør, Jan Askholm, somkan se tilbage på et rekordår for BMW Group.
"Med salgsrekord for både BMW, MINI og Motorrad i Danmark går vi 2014 i møde med stor optimisme. Resultatet for 2013 var mere end 4.000 BMW'er (2.967 i 2012), over 500 MINI'er (362 i 2012) samt ca. 250 BMW Motorcykler (158 i 2012).

BMW Danmark vandt for sjette gang årets AutoIndex-undersøgelse (kundetilfredshed), og vandt ligeledes "Loyalty Award" for de mest loyale bilejere i Danmark. En titel, vi er meget stolte af og som vi ved, forpligter til hele tiden at gøre vores ypperste for at fastholde. 2014 bliver et spændende år. Vi skal lancere flere nye modeller end nogensinde før i firmaets historie. Og det er ikke bare nye modelvarianter, men helt nye koncepter. Det betyder ligeledes nye kundegrupper og nye salgskanaler.

Vi glæder os især til lanceringen af BMW's første elbil - BMW i3 - i maj måned, som både markedet og pressen allerede har taget rigtigt godt imod. Samtidig lancerer vi BMW i8, som er en vaskeægte fuldblods plug-in sportsvogn med fantastiske præstationer.

Allerede til marts kommer den helt nye MINI, som i denne tredje generation er vokset og tilbydes med en lang række nye og innovative løsninger. Motorerne er ligeledes helt nye med TwinTurbo-teknologi og yder nu mere samtidig med, at de forbruger markant mindre.

Ligeledes i marts måned lanceres BMW 2-serie Coupé samt BMW 4-serie Cabriolet og til juni kan vi glæde os over vores nye motorsports-ikoner BMW M3 Sedan og BMW M4 Coupé.

Senere på året følger endnu flere nye og spændende produktlanceringer.

BMW Group har også på verdensplan præsteret en signifikant fremgang og er fortsat verdens største producent af luksusbiler" slutter Jan Askholm.

BMW Group

BMW Group er en af verdens mest succesfulde bil- og motorcykelproducenter med mærkerne BMW, MINI og Rolls-Royce. BMW Group har 28 produktionsanlæg i 13 lande og et globalt forhandlernetværk i over 140 lande.

I regnskabsåret 2012 solgte BMW Group 1,85 millioner biler og mere end 117.000 motorcykler på verdensplan.

Overskuddet før skat var 7,82 mia. euro med en samlet indtægt på 76,85 mia. euro. Koncernen havde per 31. december 2012 en global arbejdsstyrke på 105.876 medarbejdere.

Grundlaget for BMW Groups succes har altid været ansvarsbevidsthed og langsigtede løsninger. Derfor er miljømæssig og social bæredygtighed i hele værdikæden, omfattende produktansvar og et klart fokus på ressourcebevarelse, en integreret del af koncernens strategi.

Læs mere her

tags: Danmark, euro, elbil, direktør, regnskab, 2013, december, BMW, Cabriolet, 2012, luksusbiler, salgsrekord, sportsvogn, teknologi, motorsport, Rolls-Royce, Motor, strategi, miljø, 2014,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar