tirsdag den 2. oktober 2012

Personalenyheder fra BCA Autoauktioner okt. 2012

Peter Dietrich udnævnt til europæisk salgsdirektør for BCA salg
Markedsledende BCA registrerer fortsat strategisk vækst i multikanal
re-marketing i Europa
BCA standardiserer europæiske serviceydelser ved at koncentrere dem i et centralt beliggende distributionscenter

Peter Dietrich, administrerende direktør for BCA Tyskland, Østrig og medlem af bestyrelsen for BCA Schweiz i mange år, vil påtage sig opgaven som BCA s europæiske salgsdirektør fra den 1. oktober 2012. Som en del af BCA s europæiske ekspansionsstrategi vil Peter Dietrich og et team af erfarne eksperter påtage sig ansvaret for at tjene det europæiske hovedkvarter for bilproducenter, importører, leasingselskaber, biludlejningsfirmaer og banker.

Denne beslutning er et vigtigt skridt i BCA s historie. Med mere end 1,4 millioner bortauktionerede enheder i 2011, er BCA Europas største B2B markedsplads for brugte køretøjer. Hvert år gennemfører BCA mere end 6500 brugtvognsauktioner på 42 steder over hele Europa.

Kompetenceleder i Tyskland med salgsmængde på 1,2 milliarder
Peter Dietrich spillede en stor rolle i etableringen af BCA-gruppen i Tyskland, og hjalp med at gøre virksomheden til den førende full-service re-marketing -udbyder. Efter at være kommet ind på markedet som en start-up i 1997, beskæftiger BCA nu et personale på 360 i Tyskland. De er ansvarlige for salg af mere end 130.000 køretøjer om året - med en salgsværdi på mere end 1,2 milliarder euro. Det europæiske brugtvognsmarked bliver en stadig vigtigere faktor, især for bilproducenter, importører, leasingselskaber og banker. BCA Europa støtter i stigende grad større kunder i at udvikle individualiserede brugtbilsstrategier, samt i at implementere dem på internationalt niveau, siger Dietrich.

Paul Bradbury, administrerende direktør for BCA Europa, tilføjer: Vi er glade for at have Peter Dietrich, en erfaren og succesrig leder inden for full-service re-marketing, til at hjælpe os med at udvide den vellykkede BCA-forretningsmodel på tværs af internationale landegrænser et vigtigt element i vores langsigtede vækst- og ekspansionsstrategi. Et af hans mål vil være at etablere BCA som en bæredygtig og velkendt serviceudbyder i hele Europa.

Strategisk vækst
I de sidste 15 år har BCA løbende udvidet sit omfang af serviceydelser og salgskanaler. BCA tilbyder nu et komplet sortiment af re-marketing serviceydelser til kunder, herunder afhentning og levering, inspektion og vurdering, de-fleet og opbevaring, dokumenthåndtering, rengøring og reparation på salgsstedet og omfattende lagerstyring.

En omfattende vifte af kontotjenester er tilgængelige, herunder lagerstyring, rådgivning og vurdering, fuld online kontostyring og rapportering, kundeservice & kundeerhvervelse, salg på forretningsstedet og skræddersyede rapportudgivelser og fuld it-support.

BCA har nu kunderelationer og netværk i 13 europæiske lande, der bakkes op af omfattede resultater fra markedsanalyser. På denne måde har BCA en direkte indvirkning på bilproducenter, importører, leasing- og udlejningsfirmaer, og øver i stigende grad indflydelse på deres respektive, individuelle markedsføringsprocesser. BCA reagerer på denne internationale tendens med en bred vifte af serviceydelser baseret på de senere års erfaring og succes i Tyskland og Storbritannien.
Den europæiske re-marketing og brugtvognsindustri drager nytte af kompetencen fra en erfaren salgspartner.

Standardiseret service i hele Europa fra en enkel udbyder

Udover at tjene BCA kunder i hele Europe, er det primære mål erhvervelse af nye rammekontrakter i Europa.

Vores partneres europæiske hovedkvarterer og deres strategiske re-marketing afdelinger sammenlægger i stigende grad deres viden og ekspertise. Ved at samarbejde med BCA, både i form af indkøbspartner og ved standardiseringen af de respektive serviceydelser, er de i stand til at yde support på tværs af internationale landegrænser.

Ved at tilbyde sine serviceydelser, giver BCA konsekvent en ensartet service i hele Europa, som opfylder behovene hos dets kunder i bil-, leasing- og finansindustrierne.

BCA tilbyder et komplet sortiment af re-marketing ydelser for kunderne, herunder afhentning og levering, inspektion og vurdering, de-fleet og opbevaring, dokumenthåndtering, rengøring og reparation på salgsstedet og omfattende lagerstyring.

En omfattende vifte af kontotjenester er tilgængelige, herunder lagerstyring, rådgivning og markedspris, dvs. umiddelbar prisvurdering af køretøjet, fuld online kontostyring og rapportering, salg på forretningsstedet og skræddersyet rapportudgivelse og fuld it-support, som supplement til fysisk og virtuelt (online) salg.

Peter Dietrich, BCA Europa, siger: BCA udbyder et rigtig godt og effektivt system inden for re-marketing, udført af vores erfarne og højt motiverede medarbejdere. Vi er overbeviste om, at vores kunder vil blive begejstrede over vores globale servicetilbud. De centrale emner er optimal gensalgsværdi, korte opbevaringsperioder og omkostningseffektive leanprocesser fra det øjeblik køretøjerne er returnerede til de er solgte.

(Bemærkninger til redaktøren)
Steder; Det europæiske auktionsnetværk af BCA Europa omfatter i øjeblikket 42 steder i 13 lande: Belgien, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Frankrig, Italien, Holland, Polen, Portugal, Sverige, Schweiz, Spanien og Ungarn. Ni auktionscentre i Tyskland: Hamburg, Berlin-Øst (Hoppegarten), Berlin-Syd (Neuseddin), Hannover, Neuss, Rhein-Main (Gross-Gerau), Heidenheim, Stuttgart og München, samt det virtuelle filialkontor BCA Online. Off-site steder (for tunge lastbiler, busser, ikke-trafiksikre køretøjer, osv.): Duisburg, Oberhausen, Kippenheim, Wiedemar (nær Leipzig).

BCA Europa Fakta, tal, datoer for 2011
3500 ansatte
6500 auktioner om året
Omsætning per køretøj per år: mere end 1,4 millioner
Salgsmængde for 2010: 5,9 milliarder euro

Historie & generelle oplysninger
Professionelle bilsalgsauktioner siden 1946 i England
Udelukkende B2B kun for kommercielle bilforhandlere
Aktive i Tyskland siden 1997
Leverandører: bilproducenter, importører, forhandlere, banker, forsikringsselskaber, forhandlerforeninger, offentlige myndigheder, fleet-operatører, udlejnings- og leasingselskaber

Online auktioner via BCA Online siden 2001
Indførelse af BCA LiveOnline salgskanalen siden 2004 (muliggør samtidig, virtuel tilbudsgivning hjemmefra på lige fod med forhandlere i auktionshallen

Brug af den nyeste teknologi til registrering af køretøjer og forbedring af datakvalitet og kundetilfredshed


Læs mere her

tags: England, markedsføring, Danmark, euro, 2010, 2011, Sverige, Tyskland, Italien, Europa, Storbritannien, Holland, direktør, Polen, lastbil, Hamburg, Stuttgart, Frankrig, Ungarn, Spanien, 2001, Belgien, Duisburg, forsikringsselskab, 2012, virksomhed, bilsalg, teknologi, bilforhandler, Schweiz, Østrig, Europe, strategi, Portugal, markedsplads, Fakta,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar