tirsdag den 31. maj 2016

Mere sikkert at køre bil med ESP

Køresikkerheden er øget betydeligt de seneste 10 år, og EU’s trafikpolitiske mål er, at antallet af dødsofre i trafikken yderligere skal halveres i de kommende 10 år. Ny teknologi gør dette mål realistisk.

Det elektroniske stabilitetsprogram ESP, som forhindrer udskridninger i kritiske køresituationer, har siden lanceringen for 10 år siden sammen med ABS–bremserne været det aktive Bosch–sikkerhedssystem, som har reddet flest menneskeliv i trafikken. ESP forudsætter, at bilen har ABS bremser, og da det i dag er standard på alle fabriksnye biler, kan ESP blive en vigtig bidragsyder til EU´s 10–års mål om at halvere antallet af dødsofre i trafikken.

I EU er ca. 36 pct. af alle nye biler i dag forsynet med ESP. I Norden er det 40 pct. og i Danmark 36 pct. Tallet kunne formentlig blive højere, hvis den yderst beskedne afgiftsnedsættelse i 2004 på nogle få hundrede kroner blev forøget.

Toyota har analyseret ca. en million bilulykker som viser, at hvis alle biler havde haft ESP ville antallet af alvorligere ulykker have været halveret. I USA er antallet af eneulykker med biler, som har ESP, 35 pct. lavere end tilsvarende biler uden ESP. Ligeledes er antallet af eneulykker med dødelig udgang faldet med 30 pct. Hos Bosch vurderer man, at omkring 25 pct. af alle ulykker skyldes udskridning.

ESP er udviklet af Bosch i tæt samarbejde med DaimlerChrysler. De første biler med ESP kom på markedet i 1995 – for præcis 10 år siden. I 1999 fremstillede Bosch ca. en million systemer, og i starten af 2005 var der produceret 15 millioner ESP–systemer.

Bosch oplever en kraftig efterspørgsel på aktive sikkerhedssystemer til biler, og væksten af ESP–systemer er væsentlig højere end det man så i forbindelse med ABS bremserne for snart 30 år siden.

Da det ikke er muligt at eftermontere ESP, burde det på baggrund af de overbevisende tal fra undersøgelserne være standardudstyr i alle nyindregistrerede biler.
 

Læs mere her

tags: USA, Danmark, bilen, politi, EU, 1995, trafikken, ulykker, teknologi, Toyota, sprog, Bosch, Chrysler, bremser,

mandag den 30. maj 2016

Hjælp på vej til billisterne

Det danske miljøfirma PD–5 Scandinavia melder sig nu på banen for at yde billisterne hjælp til at kunne nedsætte de efterhånden store omkostninger der er forbundet med at køre fra hjem til arbejdspladsen.

Firmaet har et jointventure samarbejde med et britisk selskab om at markedsføre produktet PD–5, der som det første tilsætningsstof til både benzin og diesel er i stand til at reducere forbruget af brændstof. Firmaet er i øjeblikket inde i en rivende udvikling i hele Skandinavien, og venter sig meget af en test der netop er færdiggjort på Lyngby Tekniske Skole, der viser at røggasudslippet på dieselbiler er faldet med 58% efter blot 2 mdr`s kørsel, PD–5 ser her en stor mulighed for at den almene billist kan yde sit bidrag mod det voksende udslip af dieselpartikler, samt selvfølgelig hele transportsektoren.

Samtidig med dette, kan den enkelte billist nedsætte forbruget af brændstof mellem 12–15% ved
et kontinuerligt brug af produktet. PD–5 kan allerede nu registrere talrige kunder der vender tilbage med nye bestillinger og en stor tilfredshed med deres transportudgifter. En typisk udtalelse er: "Hver femte tank er nu gratis ".

"Der ventes en stor fremgang for produktet, når det faktisk går op for den enkelte bruger hvor produktet kan anvendes" udtaler dir. Birger Højer. " Det er nemlig anvendelig alle steder hvor der anvendes brændstoffer som drivmiddel. Der kan nævnes i flæng: haveredskaber, knallerter, begge steder er der en stor forurening, samt både, fiskerbåde, rederibranchen, landbrugs– og entreprenørmaskiner".

Produktet der er verdenspatenteret og baseret på den nyeste nanoteknologi, er totalt ufarligt da det er vandbaseret, og derfor kan det medbringes overalt uden risiko for antændelse. Firmaet har som noget nyt testet produktet på skibe og den meget omtalte "sorte røg" fra skorstenen er helt forsvundet efter blot et par dages brug af PD–5. " Fiskeribranchen har taget usædvanlig godt imod produktet og glæder sig over at de her kan gøre noget for miljøet samtidig med at de kan spare på brændstofforbruget, udtaler fiskeskipper Karsten Nielsen, Hundested " PD–5 er kommet for at blive i min motor".

Firmaet forventer inden for kort tid at måtte ansætte yderligere personale til at kunne efterkomme forespørgslen. Her tales der om både folk til forsendelse og tapning samt salgsfolk.
 

Læs mere her

tags: elbil, Lyngby, elbiler, benzin, omkostninger, teknologi, brændstof, Skandinavien, miljø, forsendelse,

søndag den 29. maj 2016

Nyt biludlejningskoncept i Danmark

driveon.net er et af de få rendyrkede internetbaserede biludlejningsselskaber i Europa.

driveon.net er et dansk internetbaseret biludlejningsselskab, der er målrettet små– og mellemstore firmaer og private i større danske byer. driveon.net går ind i et stærkt konkurrencepræget marked, hvor biludlejningsselskaberne ekspanderer ved at erobre markedsandele fra hinanden.

– Med det nye koncept forventer vi også at udvide markedet ved at tilbyde billig og nem biludlejning som alternativ til taxa, flyttefirmaer og offentlig transport, siger Julie M. Hauerberg, markedschef.

Nøgleordene for driveon.net er billigt, nemt og hurtigt. Vognparken består af to modeller: Toyota Yaris og Toyota HiAce. De lave udlejningspriser kan netop holdes nede, fordi driveon.net kun har to biltyper og fordi kunderne via nettet selv booker og betaler. driveon.nets priser ligger cirka 200 dkr. per dag under de store etablerede selskabers priser og ca. 5–8% under de nærmeste lokale konkurrenter.

– Vi kommer til at tage markedsandele fra lokale biludlejningsselskaber, der typisk har ældre biler, hvor vores biler bliver udskiftet hvert år, men alligevel udlejes til lavere priser end de lokale selskaber, siger Julie M. Hauerberg, markedschef.

Julie M. Hauerberg vurderer, at det potentielle marked for driveon.net i Danmark er på ca. kr. 30 mio. kr. årligt.

###

driveon.net er et af Europas få rendyrkede internetbaserede biludlejningsselskaber. driveon.net henvender sig primært til yngre mennesker og mindre familier i større byer, hvor driveon.net stationerne typisk ligger i nærheden af trafikknudepunkter. driveon.net har indtil videre stationer i København, Lyngby, Odense og Århus.

driveon.net henvender sig også til små– og mellemstore virksomheder, der tilbydes erhvervsaftaler med attraktive lejevilkår.
Ideen med konceptet er, at det skal være lidt billigere at leje bil, nemt og hurtigt.

driveon.net kan tilbyde to biltyper, der egner sig til både erhvervskørsel og privatkørsel.

Vedhæftet foto af markedschef Julie M. Hauerberg.
 

Læs mere her

tags: Danmark, Europa, København, internet, Århus, Lyngby, Odense, virksomhed, Toyota, konkurrence, offentlig transport,

lørdag den 28. maj 2016

Continental leverer ny fremgang i første kvartal


Den tyske industri-gigant, der er blandt de førende inden for dæk og teknologiske løsninger til auto- og transportindustrien, er kommet stærkt fra start i årets første kvartal. Toplinien vokser og bundlinien vokser endnu mere.Trods fortsat træghed på de internationale markeder har industri-giganten Continental øget sin i forvejen anselige omsætning med 3% i første kvartal i 2016 sammenholdt med samme periode sidste år og lander på en toplinie tæt ved € 10 mia.

Koncernen er kendt for at massive investeringer i forskning og udvikling. Årets første kvartal følger traditionen, hvor Continental har investeret tæt ved € 400 mio. i bygninger, anlæg, udstyr og software, hvilket er en forøgelse af R&D-andelen, der således udgør 7,3% af første kvartals omsætning mod 6,7% i Q1 2015.

- Udover investeringerne i anlægsaktiver er der ansat tæt ved 4.500 flere medarbejdere, således at koncernen nu beskæftiger over 212.000 medarbejdere i 53 lande. En væsentlig del af de nye medarbejdere er ansat til at varetage opgaver relateret til netop forskning og udvikling, mens andre bidrager til at dække den øgede efterspørgsel inden for produktion og salg, fortæller Georg Nielsen, der er adm. direktør i Continental Dæk Danmark A/S.

Trods vækst på toplinien samt de massive investeringer i anlægsaktiver og medarbejdere er driftsresultatet før renter og skat (EBIT) øget til godt € 1 mia. i dette års første kvartal, hvilket svarer til en forøgelse på 6,4% i forhold til sidste år.

De positive nøgletal er godt nyt for både koncernen og for aktionærerne. Indtjeningen per aktie er således øget fra € 3,28 i samme periode sidste år til €3,67.

Den danske direktør glæder sig over koncernens massive investeringer i forskning og udvikling.
- Investeringerne betaler sig. For det første, så bidrager dette konstante fokus på innovation og kvalitet til en stor mængde nye produkter inden for alle forretningsområder. For det andet resulterer de i mange anerkendelser i form af designpriser og topplaceringer i forskellige tests, og det bemærker kunderne, fastslår Georg Nielsen, som også i det danske selskab mærker den øgede efterspørgsel efter Continentals produkter og løsninger.

Det er især de højteknologiske afdelinger i Continental-koncernen, der har oplevet vækst i første kvartal af 2016.

FAKTABOKS: Continental-koncernen
Med en omsætning på 39,2 mia. € i 2015 er Continental blandt verdens førende leverandører til bilindustrien. Koncernen, der i dag beskæftiger 212.500 ansatte i flere end 53 lande, er opdelt i fem divisioner: Chassis & Safety, Interior, Powertrain, ContiTech og Tire. Tire-divisionen er en af verdens største producenter af dæk til personbiler, varevogne, lastbiler og busser ligesom enheden udvikler og markedsfører et omfattende produktprogram inden for industrielle dæk til blandt andet gaffeltrucks og fly-carriers. De øvrige divisioner udvikler bl.a. avancerede teknologiske og miljøvenlige løsninger til fremme af trafiksikkerheden.


Læs mere her

tags: Danmark, direktør, bilindustri, lastbil, nøgletal, omsætning, 2016, teknologi, miljøvenlig, Continental, innovation, miljø,

fredag den 27. maj 2016

Udstyret skal være i orden, når man kører i en ny flot bil, viser en aktuel læserundersøgelse


Webasto leverer den bedste bilvarmer på markedet. I en Best Brand-læserundersøgelse foretaget af det tyske bilmagasin Auto Bild vinder Webasto med 73 % af stemmerne i bilvarmer-kategorien, hele 20 % point foran konkurrenterne."Det, Webastos kunder går efter, er den vedvarende kvalitet, at produkterne holder i rigtig mange år. Der skiller Webasto sig mærkbart ud," forklarer Jesper Dalsgaard, indehaver af Klima Komfort ApS i Risskov, der i mere end 10 år har forhandlet mærket.

Salgs- og marketingchef Henrik Jakobsen, Webasto Thermo & Comfort Denmark A/S, er enig: "Det matcher fint vores erfaring med, at bilvarmeren på en gang er en luksuriøs og en miljøvenlig løsning, hvor kvalitet og holdbarhed vægter højere end pris."

Den typiske danske forbruger af bilvarmere har sat sig ind i tingene, har undersøgt markedet, mener Jesper Dalsgaard: "Dertil kommer, at Webasto er et stærkt brand, der formår at forny sig og følge tidens og kundens behov."

Det gode ry og forbrugernes tillid er noget, Jesper Dalsgaard kan nikke genkendende til, hvad angår alle Webastos produkter og nye innovative tiltag.
Et godt og populært eksempel er 'ThermoCall App', en smart app til betjening af såvel bil som båd, der møder kundens her og nu-behov, fx kan du en time inden, du skal ud på din båd starte opvarmningen via din app, så båden er behagelig varm, når du ankommer.
Med 'Best Brand-kåringen' i Tyskland cementeres Webastos position som markedsledende og som brandet med det bedste ry.

Auto Bild 2016 læserundersøgelse
Hvert år foretager Auto Bild læserundersøgelsen "De bedste brands inden for alle kategorier", hvor magasinet beder dets læsere om at stemme på de brands, de stoler mest på. Læsernes stemmer blev uddelt i 26 forskellige kategorier. Undersøgelsens resultater blev bragt i Auto Bild, 1. april, 2016.


Læs mere her

tags: Tyskland, Bild, 2016, Risskov, miljøvenlig, miljø, stemmer,

torsdag den 26. maj 2016

Aktiv og nem daglig transport når du ikke kører bil mere


Når det er tid til at droppe bilen, er en el-kabinescooter et komfortabelt køretøj til ture i al slags vejrGlæden og friheden ved at sætte sig ind bag rattet og køre en tur er den samme. Det sker bare på cykelstien, så der er ikke længere brug for kørekort. Det er også slut med vægtafgift og forsikring – og man kører op til 40 km for under 1 krone i strøm!

Derfor vil mange opdage, at bilen godt kan undværes i hverdagen, når man for eksempel skifter den ud med en el-kabinescooter fra Lindebjerg.

Frihed til at køre – også uden bil
Det kan være en stor beslutning at droppe bilen, når man kommer op i årene. Også selv om den holder i carporten det meste af tiden og kan være dyr at få gennem syn.

For hvordan kan man så være aktiv og besøge familie og venner Komme ud og handle Eller tage på andre ture lige når man har lyst
Vi elsker bare bilen, så når tiden kommer, er der brug for at vælge et køretøj, der giver lige så stor frihed i hverdagen – og er behageligt i al slags vejr.

Kan prøves hjemme over hele landet
El-scootere fra Lindebjerg har været på markedet i en årrække, og modellerne med kabine giver ekstra komfort hele året. Man sidder tørt og varmt i køretøjet, som efter Færdselsloven er en cykel. Derfor kræves der ikke kørekørt til el-kabinescooteren, der hører hjemme på cykelstien og med en hastighed
på op til 15 km/t kommer hurtigt rundt i lokalområdet.

Som en gratis landsdækkende service kan man få en fremvisning hjemme hos sig selv. Det er helt uforpligtende at se og prøve de forskellige modeller, der fås fra kr. 54.995, leveres i rød eller hvid og med en 3 års garantiordning.


Læs mere her

tags: bilen, komfortabel, scooter,

onsdag den 25. maj 2016

Lastbilen kører intelligent med dot.net

Nyt på Transport 2005
Lastbilen kører intelligent med SUNIT–computer
Ny, driftssikker mobil computer viser vejen med telematik til effektiv transport.

En ny generation af mobile computere er klar til at revolutionere online–kommunikation med telematik for alle slags erhvervskøretøjer. De mobile computere fra den finske producent SUNIT er skræddersyet til at bygge ind i lastbiler og andre erhvervskøretøjer. De mobile SUNIT–computere udstilles på Transport 2005, 6. 9. april i Messecenter Herning på Lastas’ stand ( hal C stand 2850).

SUNIT–computerne er fremtidens elektroniske standardudstyr til lastbiler og andre erhvervskøretøjer. De mobile computere har lige så stor kapacitet som en PC og det vil sige væsentlig større end de kendte mobile løsninger, og så kræver den ikke specialprogrammer.

– Det afgørende er, at driftssikkerheden er meget høj, og at computerne uden problemer kan indbygges ved førerpladsen i alle køretøjstyper, siger Laust R. Jørgensen, Munkebjerg Management mobilas, som forhandler SUNIT–computerne i Danmark. SUNIT–computerne er tilpasset de skiftende miljøer i f.eks. en lastbil, og driftssikkerheden bliver ikke påvirket af vibrationer og temperaturudsving.

SUNIT–computerne er langt mere fleksible og sikre end de øvrige mobile computere på markedet, den er den første computer til flådestyring med telematikplatform. Den er også forsynet med ekstra tilslutningsmuligheder til køretøjets øvrige elektroniske udstyr. Det gør SUNIT–computeren velegnet som den centrale elektroniske og intelligente styringsenhed i køretøjet den indbygges på samme tid som en autoradio, og den er forberedt til de kommende år teknologiske revolution af nye elektroniske komponenter til køretøjer.

– Flådestyring, ruteplanlægning, navigation, radio, tv og tyverialarm er oplagte funktioner til køretøjets computersystem, siger Laust R. Jørgensen. – Men der kan uden større programmering etableres on–line kommunikation med disponent, salgsafdeling mv. hjemme i virksomheden. Online transmission af kørselsordrer og kørselsdata kan bruges til markant effektivisering af logistikken og de administrative rutiner, i virksomhedens bestående IT systemer. Og det er endda kun begyndelsen. Computeren kan også bruges til løbende overvågning af køretøjets tekniske tilstand og kan integreres med de kendte mobile softwaresystemer, det sparer penge til udvikling af nye specialprogrammer.

Avancerede systemer til flådestyring, ruteplanlægning og udveksling af kørselsdata har længe været kendt, mener Laust R. Jørgensen men det er først nu, at den helt rigtige hardwareløsning til køretøjerne er på markedet, derfor indretter vi nu et testcenter hvor softwarefirmaer og udviklere kan teste de nye muligheder for at effektivisere transport og materiel med Sunit og deres software. Her stilles erfaringer og viden omkring sikkerhed med 100.000 Sunit computere der anvendes af politi, militær, og redningsvirksomhed til rådighed. Centret der også skal forestå udvikling af uddannelse af chauffører on line på Sunit computeren ledes af Henning Overgaard, der har 20 års erfaring med at rådgive omkring IT–løsninger til transport.

– Der er tale om en 100 pct. fleksibel løsning. Det er i princippet en kraftig Windows–computer i en mobil telematik version. Der er plads til at lægge software af mange slags ned på computerens telematikplatform der kan kommunikere selv om standardprogrammer og strøm svigter, slutter Henning Overgaard.

Den mobile SUNIT–computer fås naturligvis i flere størrelser – afhængigt af det aktuelle behov for datakraft, kommunikation og datalager.
SUNIT–computerne overholder naturligvis EU–direktiv 95/54/EF om elektromagnetisk compatibilitet for fastmonteret elektronisk udstyr.

Se den nye computerløsning køre en avanceret dot.net flådestyringsløsning på Transport 2005 på Lastas’ stand.

Vel mødt på Transport 2005 6.– 9. april 2005 i Hal C, stand 2850.

Teamet bag SUNIT–computer er
Munkebjerg Management mobilas
Kontakt Laust R. Jørgensen tlf. 23 26 48 80 eller Henning Overgaard tlf. 26 23 32 22
 

Læs mere her

tags: Danmark, lastbil, bilen, politi, uddannelse, EU, radio, Herning, computer, virksomhed, penge, teknologi, overvågning, Management, kommunikation, miljø,

tirsdag den 24. maj 2016

Legendarisk Ferrari rundt i Danmark i weekenden

25.000 danskere bød på en tur i den legendariske, røde Ferrari 348 sportsvogn. 21 får i weekenden chancen for at sidde bag rattet og møde to kendte racerkørere. Det sker i forbindelse med ENGODSAG.DK– og ewires projekt "Danmark rundt i Ferrari".

Velgørenhedsportalen ENGODSAG.DK og internetvirksomheden ewire arrangerede i februar måned en stor auktion på Internettet. Her kunne alle interesserede byde på en køretur i en rød Ferrari 348. Over 25.000 danskere afgav deres bud, og i weekenden turnerer "Danmark rundt i Ferrari" så landet rundt for en god sag.

Auktionen gav et overskud på 40.000 kr. til bl.a. Børnecancerfonden, Dansk Røde Kors og Kræftens Bekæmpelse.

Det er firmaet X3M–Event og indehaveren Jesper Carlsen, der stiller ferrarien til rådighed for det gode formål. Jesper Carlsen er selv racerkører og vil sidde ved siden af i bilen på alle køreturene. Derudover vil også de to kendte racerkørere Kurt Thiim og Henrik Lundgaard være til stede rundt omkring i landet.

Ruten indeholder følgende stop – alle på Metax–stationer, som er officiel benzinsponsor i projektet:

11. marts 2005 (Sjælland og Fyn)
09.00 Metax, Vasbygade 4, København SV
10.15 Metax, Tagensvej 40, København N
11.15 Metax, Herlev Hovedgade 56, Herlev
12.30 Metax, Rugmarken 1–3, Farum
14.00 Metax, Københavnsvej 112, Roskilde
16.00 Metax, Sorøvej 13, v. Citroën, Slagelse
18.30 Metax, Sivmosevænget 2, Odense S
19.45 Metax, Fuglebakken 264, Odense NV

12. marts 2005 (Jylland)
09.00 Metax, Egeskovvej 104, Fredericia
10.15 Metax, Jovavej 1, Kolding
12.00 Metax, Vejlevej 1, Horsens
13.15 Metax, Møllegade 103, Skanderborg
14.45 Metax, Baunehøjvej 24, Silkeborg
16.15 Metax, Skanderborgvej 100, Viby – Jylland
19.30 Metax, Hobrovej 72–74, Randers

13. marts 2005 (Jylland)
09.00 Metax, Gugvej 130, Ålborg SØ
11.00 Metax, Lille Sct. Mikkelsgade 19, Viborg
13.00 Metax, Hjermvej 27, Struer
14.15 Metax, Struervej 78, Holstebro
15.45 Metax, Holstebrovej 26, Herning
17.45 Metax, Storegade 28, Esbjerg.
 

Læs mere her

tags: Danmark, København, internet, Esbjerg, bilen, Ferrari, Vejle, Horsens, Sjælland, Odense, Farum, portal, Randers, Holstebro, Kolding, Jylland, Viborg, Røde Kors, Struer, Herning, Herlev, Roskilde, virksomhed, Slagelse, Silkeborg, benzin, sportsvogn, Fredericia, Citroën, Kræftens Bekæmpelse,

mandag den 23. maj 2016

Få din bil sponsoreret

Få bilen sponsoreret, og tjen penge på at køre på arbejde og til købmanden. Det er muligt, når den danske virksomhed Sponsorcar sætter virksomheder i stand til at reklamere på private biler. For bilejerne er der tale om en god indtægt, der faktisk kan finansiere både bil og kørsel.

Ved at tilbyde private, at de kan sælge reklameplads på deres biler, vil Sponsorcar opdyrke et helt nyt marked for markedsføring. Reklamer i trafikken, som de kendes fra taxaer, er anerkendt som et meget effektivt annonceredskab, og det kan både danske virksomheder og bilister nu få gavn af.

Med en ubetaling på op mod 2.000 kr. om måneden vil en aftale med Sponsorcar være i stand til at finansiere en meget stor del af et bilkøb og de faste udgifter, der er tilknyttet. I nogle tilfælde kan en sådan sponsoraftale faktisk finansiere hele bilen og alle faste udgifter!

Et eksempel er køb af en ny Suzuki Alto 1.1 GL til 104.990 kr. Med en finansiering på 7 år bliver de månedlige udgifter inklusiv omkostninger til lån 1.337 kr. Med en halvårlig ejerafgift på kun 260,– og en god brændstoføkonomi kan der køres langt over 1000 kilometer om måneden – og det hele betales af annoncer fra Sponsorcar på bilen. Kilde: Suzuki

"Det er faktisk muligt at få en helt ny bil gratis og masser af gratis kilometer," siger direktør for Sponsorcar, Johnny Magnussen, der understreger, at beregningen forudsætter, at der er annoncører, som vil annoncere i det pågældende område.

Medlemmerne af Sponsorcar kan vælge tre forskellige annonceringsformer: bagrudestreamer, sideannoncer eller en fuld inddækning af bilen. Alle medlemmer af Sponsorcar kan til enhver tid vælge eller fravælge bestemte reklamer, og det er også muligt at tilmelde sig og bare vente, til der dukker en interessant annonce op. Det er nemt og hurtigt at blive medlem af sponsorcar via deres hjemmeside på www.sponsorcar.dk.

Sponsorcar ønsker også at tilbyde sine medlemmer grupperabatter til eksempelvis benzinkort, værksteder og tilbehør til biler. Sponsorcar håber at have omkring 100.000 kunder i Danmark i løbet af 2005.

Annoncørerne skal nås via internt salgsteam og outsourcet telemarketingfunktion. Medlemmerne skal nås via et etableret henvisningssystem. som honorerer en bilejer, der henviser en ny bilejer.

Virksomheden blev stiftet for 4 år siden, men først i 2005 er aftaler med de rette investorer fundet, og Sponsorcar A/S blev oprettet i februar 2005. En af de første aktiviteter er en oplysningskampagne i uge 10, der skal nå 1,9 mio. danske husstande. Desuden vil et samarbejde med Den Blå Avis øge kendskabet til Sponsorcar.

Sponsorcar A/S forventer at være 3 ansatte inden den 1. april. 2005 og regner med at øge sin stab løbende frem mod sommerferien samt outsource det at få annoncører til div. telemarketingfirmaer.
 

Læs mere her

tags: markedsføring, Danmark, direktør, bilen, økonomi, trafikken, virksomhed, benzin, penge, omkostninger, husstand, brændstof, investor, Suzuki, sommerferie,

søndag den 22. maj 2016

BCA Autoauktion i stærk vækst og starter i Sverige

BCA Autoauktion udvider aktiviteterne og medarbejderstaben og etablerer ny afdeling i Sverige.

BCA Autoauktion oplever for øjeblikket en markant forøgelse af aktiviteterne og har med henblik på at imødekomme dette og stå godt rustet til fremtidens vækst foretaget en række nye ansættelser.

Som ny direktør i Danmark er ansat Finn Haargaard som sammen med administrerende direktør Per Kjærsfeldt fremover skal stå for ledelsen.
Til at stå for aktiviteterne i Sverige er ansat direktør Christian P. Sankel, der kommer fra en stilling som udviklingschef for BCA Europa i Tyskland.

BCA Sverige starter op som en ren internetauktion og kun for forhandlere (B2B). Foreløbig er der indgået aftaler om salg af op imod 4000 biler i det første år og første salg løber af stablen i april måned.
Per Kjærsfeldt oplyser at der for øjeblikket er ved at blive ansat medarbejdere til opgaverne i Sverige.

– I Danmark styrker vi ledelsen og salgsindsatsen med ansættelsen af Finn Haargaard som kommer fra en stilling som direktør i Spar Nord Bank. Finn Haargaard har tidligere været ansat hos BCA og får ansvaret for den daglige ledelse, herunder marketing, salg og personale.

BCA Danmark udbyder i indeværende år knap 30000 biler til salg og foretager for øjeblikket en større udvidelse af klargøringsafdelingen (Smart Prepared) så endnu flere biler kan gøres klar til salg og dermed opnå højere salgspriser. Smart Prepared konceptet har vundet stor indpas hos sælgerne og mere end hver anden bil der sælges har været en tur omkring klargøringen.

Med de nye tiltag har i kapacitet til at udbyde 50000 biler årligt. For hurtigt at kunne gøre brug heraf er ansat Bjarne Mølvadgaard som "Sales Manager"
Bjarne Mølvadgaard kommer fra en stilling som salgskonsulent hos Nellemann A/S i Randers og skal sammen med salgskonsulent David Latz foretage en målrettet indsats på det opsøgende salg overfor leasing– og udlejningsselskaber, større flådeejere, finansieringsselskaber og forhandlere. BCA har et komplet program og tilbud til salg af biler med eget klargøringscenter, flere typer salgskanaler fysisk auktion (om tirsdagen) elektronisk auktion i flere udgaver, 10 store Tax–free auktioner for europæiske købere og sælgere og endelig almindelig formidling af udbudte biler til salg.

Endelig er Ole Møller, daglig leder af E–salg udnævnt til afdelingschef. Ole Møller har i de sidste år haft ansvaret for bl.a. salg af LeasePlans biler som har været en stor succes.
Også her udvides medarbejderstaben idet Simon Vibjerg pr. 1. februar er ansat som salgskonsulent.

Ud af de 11 lande hvori BCA driver auktion er det BCA Danmark der står for BCA Europas strategi for E–Salg. Sammen med IT specialister fra BCA i England, styrer BCA Danmark udviklingen af et nyt og revolutionerende 3. generations "direct–B2B e–salgssystem"

Systemet er skræddersyet til bilforhandlere for at de meget hurtigt og effektivt kan gennemføre køb og salg af byttebiler når systemet er fuld indkørt vil salget af byttebilen kunne foregå mens "handlen" om den nye bil pågår. I mange bilforretninger er det et krav at sælgeren har afsat "byttebilen" inden handlen om den nye gennemføres, hvilket BCA’s nye system således lever op til.

Med det samme system vil danske forhandlere også kunne købe brugte biler til engrospriser gennem BCA fra udenlandske leasingselskaber og godkendte forhandlere, som lever op til BCA’s kvalitets krav.

De af vores kunder, der har været inddraget i kravspecifikationen til systemet, er begejstrede og ser frem til lanceringen, der er planlagt til efteråret 2005, slutter Per Kjærsfeldt.
 

Læs mere her

tags: England, Danmark, euro, Sverige, Tyskland, Europa, direktør, internet, bilen, Randers, bilforhandler, strategi, ansættelse,

lørdag den 21. maj 2016

1 ud af 10 danskere ser dårligt bag rattet


De fleste sørger jævnligt for at tjekke, at bilen er toptunet eller i det mindste i forsvarlig stand. Det er dog de færreste, der regelmæssigt husker at få tjekket det allervigtigste: nemlig at førerens syn er godt nok til at begå sig i trafikken. 1 ud af 10 svarer i en undersøgelse, som Synoptik står bag, at de er i tvivl eller ikke mener, de ser godt nok til at køre bil.90 procent af den information, vi får i trafikken, registreres gennem synssansen. Alligevel er mange bilister mere optaget af bilens bremser, lygter og dæk end af deres syn. Faktisk er hver tiende dansker i tvivl om eller overbevist om, at deres syn ikke er tilstrækkeligt godt til at køre forsvarligt i bil. Det viser en landsdækkende undersøgelse, som YouGov har foretaget for Synoptik. Problemet er størst blandt de nærsynede, hvor hele 17 procent efter eget udsagn ikke ser godt nok til at køre bil forsvarligt.

Et godt syn er livsvigtigt

"Et godt syn er en forudsætning for at kunne orientere sig i trafikken. Og det er skræmmende, at så mange danskere kører bil, selvom det halter med synet," mener kundechef Poul O. Kuhberg fra Synoptik.

"Synet er uden tvivl en af vores vigtigste sanser. Særligt i trafikken, hvor ting kan gå grueligt galt, hvis man overser noget eller ikke når at reagere i tide. Vores øjne svækkes med årene, så uanset om man er lang- eller nærsynet eller har andre udfordringer, er det en god idé at få tjekket synet med jævne mellemrum – helst hvert andet år," siger Poul O. Kuhberg.

Mange opdager nedsat syn, mens de kører

Så længe der ikke er direkte problemer i dagligdagen, overvejer de færreste, om de ser tilstrækkeligt godt til at køre bil. Blandt andet derfor udskyder mange synsprøven eller kontroltjekket hos optikeren.

"Men det er en dårlig ide," siger Poul O. Kuhberg:

"Vi hører ofte fra kunder, at det netop er i trafikken, de bliver opmærksomme på, at deres syn er forringet. For eksempel ved at de har svært ved at se, hvad der står på skiltene. Og det kan være meget utrygt, hvis man har bevæget sig ud i trafikken, og pludselig oplever, at man ikke kan se klart," siger Poul O. Kuhberg.

Det siger loven

Færdselsloven indeholder en række krav til bilisternes syn. For at køre en almindelig personbil uden briller skal synsevnen på begge øjne være minimum 50 procent af normal synsevne. Dog vil mange opleve det udfordrende eller direkte ubehageligt at køre bil, selvom deres syn ikke er så dårligt, at det er på kant med loven.

Det gode råd lyder derfor: "Er man i tvivl om sin synsevne, eller fornemmer man, at man ikke ser så godt, som man plejer, er det en god idé at få tjekket op på det hos en optiker," understreger Poul O. Kuhberg.

Om Synoptik
Synoptik blev etableret i 1931 og er med 102 butikker i Danmark førende inden for salg og service af briller, kontaktlinser og solbriller. Virksomheden er en del af en af verdens største optikerkæder, GrandVision, der har mere end 6000 butikker i 44 lande.

Synoptiks mål er at yde markedets mest imødekommende og troværdige service samt rådgivning, som gør en synlig forskel , til super skarpe priser.

Om undersøgelsen
Undersøgelsen er gennemført af analyseinstituttet YouGov i perioden 19. - 24. juni 2015 blandt 2008 danskere i alderen 18-74 år med udgangspunkt i YouGov Panelet.

Data er indsamlet og er vejet på dimensionerne køn, alder og geografi på baggrund af et ideal fra Danmarks Statistik, således at resultaterne er repræsentative for den voksne danske befolkning.

Læs mere her

tags: Danmark, 2008, bilen, Danmarks Statistik, trafikken, bremser,

fredag den 20. maj 2016

FotoStation var værktøjet ved udvælgelsen af Årets Pressefoto 2005

For første gang blev alle 2.865 billeder leveret digitalt

Danske professionelle pressefotografers årlige vandreudstilling hører til en af de mest velbesøgte fotoudstillinger. Interessen for dokumentationsfotografiet og dets udtryksform interesserer et stigende antal unge og ældre. Dansk pressefotografi har nu på tiende år haft den højeste internationale status, og danske pressefotografer er næsten altid placeret blandt finalister og præmietagere ved internationale konkurrencer.

For dommerne i "Årets Pressefoto 2005"var billedhåndterings– og redigeringsprogrammet FotoStation gennem hele udvælgelsesforløbet et effektivt værktøj til at sortere og bedømme de mange højopløste billeder, som skulle sorteres sikkert og under stort tidspres.

Allerede i september sidste år blev det besluttet, at alle bidrag skulle afleveres digitalt via upload til Pressefotografforbundets hjemmeside. Tidligere år var der udsendt trykt materiale, lommer til film og negativer og svarkuverter til deltagerne. Hver fotograf kunne deltage i kategorierne: "Årets pressefoto", "Årets pressefotograf","Årets nyhedsbillede", "Årets sportsbillede", Årets featurebillede", Årets danske hverdagsbillede" og "Årets portræt". Desuden var der kategorierne "Årets TV–fotograf" og "Årets bedste visuelle journalistik."

Da professionelle nyhedsbilleder handles bredt, skal den moderne fotograf levere billederne, så de kan anvendes til flere formål spændende fra en hjemmeside til en plakat eller forsiden på et flot trykt ugeblad. For at få optimal kvalitet til de forskellige formål har Pressefotografforbundet i forvejen været intiativtager for at indføre "digitale leveringsbetingelser", og dette var også betingelserne for de indsendte billeder til årets udvælgelse. Det var naturligvis afgørende, at farver, toneomfang og kontrast var præcis, som indsenderen ønskede det, og FotoStation blev valgt som det program, der 100% kunne opfylde disse krav.

FotoStation blev også valgt, fordi det var essentielt, at brugerfladen ikke gav mulighed for sorteringsfejl, såsom at droppe et billede i en forkert mappe, hvor det kan være vanskeligt at finde igen. Supportteamet fra FotoStation skabte en skræddersyet brugerflade, hvor billederne først kunne bedømmes på fuld skærm for derefter at blive sorteret ved blot at trække billedet til et nyt skærmområde, så dommerne hele tiden havde den samme fornemmelse, som hvis de sad og sorterede printede billeder.

Ved deadline var der indkommet 2.865 billeder i de syv kategorier, hvilket var et rekordstort antal. De tre dommere var: Lotte Mejlhede, souschef på TV2–nyhederne, Terje Bringedal, formand for Pressefotografernes klub i Norge og fra USA Brian Storm, som er vicepræsident i billedbureauet Corbis’ nyhedsafdeling. Brian Storm var imponeret over niveauet i den danske konkurrence Jeg har bedømt en fotokonkurrence med 100.000 billeder, og det jeg ser i dag er langt bedre, lyder det fra den amerikanske dommer.

Mere information om FotoStation kan hentes på www.fotoware.dk eller ved at kontakte produktchef Vagn–Ebbe Kier på tlf. 3916 2028 eller via mail vek@dfa–as.dk. Årets Pressefoto 2005 åbner på Brandts klædefabrik i Odense lørdag d. 26. februar og vil derefter blive vist forskellige steder i landet. Alle billederne og udstillingskalenderen kan ses på www.pressefotografforbundet.dk/aap
 

Læs mere her

tags: USA, Norge, TV2, Odense, præsident, journalist, sprog, konkurrence, værktøj,

torsdag den 19. maj 2016

Nyt automatisk presenningsystem fra Ecotop til transport og landbrug


Ecotop er klar med en ny generation af sin automatiske rullepresenning til påhængskøretøjer, der sparer tid og brændstof hos vogn- og landmænd. Produktet lanceres i både Danmark, Norge og SverigeHos Ecotop, der er en del af østjyske Spørring Karosserifabrik, er man klar til at lancere sit seneste produkt inden for automatiske presenningsystemer – nemlig Ecotop System 15.

Ecotop har siden år 2000 leveret automatiske hydrauliske presenningsystemer til transport og landbrug. Det særlige ved Ecotops EU-patenterede løsninger er, at presenningenerne strammes helt automatisk, efter hvor stort et læs man kører med. Dermed sparer man især tid og møjsommeligt slid. Samtidigt reduceres brændstofforbruget og CO2-udledningen mellem fem og 20 procent. Jakob Jensen, opfinder og udvikler af Ecotop, glæder sig over det seneste produkt i kataloget.

– Det nye produkt er simpelthen en gennemgribende ny version af det gamle system. En af de store fordele i forhold til tidligere er, at rullepresenningen kan monteres på et eksisterende påhængskøretøj, uden at man skal til at bygge det om. Dermed er systemet langt mere fleksibelt end før, hvor man var låst til bestemte påhængskøretøjer, fortæller Jakob Jensen.

I forhold til forgængeren har det nye system en byggehøjde, der er hele 12 centimeter lavere, hvilket giver kunderne en langt bedre frihøjde end før. Desuden kan Ecotop 15 også prale med blandt andet en ny knækarm, der forbedrer effektiviteten i forhold til forgængeren, samt et nyudviklet presenningsrør, som sikrer bedre tæthed.

Ecotop 15 præsenteres på Elmia og Vestfyn Trækker
Den nye generation af Ecotop kan opleves på sommerens største transportmesser.

Ecotop har valgt at præsentere produktnyheden System 15 for gamle og nye kunder på Vestfyn Trækker i Danmark og Elmia Lastbil i Sverige. På Vestfyn Trækker vil Ecotop være til stede på stand 78.

– Vi lancerer Ecotop System 15 i både Danmark, Norge og Sverige. Derfor vil vi i løbet af sommeren give interesserede fra alle tre lande et indblik i, hvad produktet kan. Dels på Vestfyn Trækker i maj, dels på Elmia Lastbil i slutningen af august. Markederne er meget ens i de tre lande, så behovet for vores produkter er lige så stort i Sverige og Norge som i Danmark, fastslår Jakob Jensen fra Ecotop.

Selvom de to messer primært henvender sig til transportbranchen, håber opfinderen også, at mange landmænd vil lægge vejen forbi for at se nærmere på Ecotops produkter.

– Vi oplever, at vognene i landbruget bliver større og større, så også her er behovet for automatiske presenningsystemer stadigt stigende, understreger han.

Ecotop, der hører hjemme hos Spørring Karrosserifabrik nord for Aarhus, har siden år 2000 produceret og udviklet automatiske hydrauliske rullepresenninger. Løsningerne er EU-patenterede og bidrager positivt til både driftsøkonomi, sikkerhed og miljø.

Læs mere her

tags: Danmark, Sverige, Norge, CO2-udledning, økonomi, EU, CO2-udledningen, brændstof, landmænd, miljø, patenterede,

onsdag den 18. maj 2016

Flexleasing er et hit!


Fremgangen for leasingvirksomhederne fortsætter, således var overskriften fra Danmarks statistik "Leasingbilerne udgør en større andel af de nye biler". De positive vinde blæser fortsat ind over leasingbranchen der i det seneste kvartal kunne konstatere en markant fremgang, målt i forhold til forrige år. De mindre biler vinder nu igen frem, på bekostning af de større biler.Danskerne har for alvor taget leasing begrebet til sig, og det ses igen ved udsendelsen af den seneste statistik fra Danmarks Statistik, hvor andelen af leasingkøretøjer steg til den nuværende rekordhøje andel på 42 % af det samlede bilsalg.

Fremgangen i indeværende kvartal skete primært på baggrund af de mindre biler, hvor det nu også er lykkedes for leasingbranchen at få fat i de billigere biler og tiltrække kunderne fra alle aspekter af bilmarkedet.

De store ændringer i danskernes bilpark, skyldes først og fremmest de gunstige regler for leasingkøretøjer, hvor leasingvirksomheden kun skal betale registreringsafgiften for leasingperioden. Men også attraktive forsikringspræmier og billige rente er med til at trække kunderne over i de leasede biler. For leasingbranchen har mulighed for at sikre den enkelte leasingkunde stordriftsfordele ved at køretøjet forsikres som en del af en større pakke. Når leasingselskaberne pakker en lang række forsikringspolicer sammen og tilbyder forsikringsselskaberne en samlet attraktiv pakke.

Flexleasing og splitleasing er også i fremgang og hvor specielt flexleasing var et begreb for de mere specielle og dyrere biler, er det efterhånden blevet mere almindeligt. Flexleasing er begrebet der dækker over den periodevise betaling af registreringsafgift, og netop den periodevise betaling af afgift har fået vind i sejlene efter regeringen nedsættelse af registreringsafgiften. Mange bilkøbere er nervøse for udviklingen på de brugte biler, specielt hvis der spekuleres i yderligere nedsættelse af registreringsafgiften.

Læs mere her

tags: Danmark, regeringen, Danmarks Statistik, forsikringsselskab, virksomhed, bilsalg, regering,

tirsdag den 17. maj 2016

Ny hi-fi bilstereo fra Blaupunkt med navigation, radio, cd og mp3-afspiller

Hør musik fra radio, cd eller mp3–afspilleren, imens du behageligt og sikkert bliver navigeret til dit bestemmelsessted med Blaupunkts nye bilstereo TravelPilot E2.

TravelPilot E1, som blev introduceret på det skandinaviske marked i foråret,
blev det gennembrud, der banede vejen for navigation til private biler.

Tidligere var markedet stærkt præget af navigationsløsninger til professionelle brugere, men nu kan Blaupunkt med sin nylancerede TravelPilot E2 cementere sin status som markedsledende i Norden på 1–DINs bilstereo med navigation.

Blaupunkt tilbyder TravelPilot E2, der kombinerer en hi–fi bilstereo med radio, cd og mp3–afspiller med et moderne navigationsanlæg. Det kan opfylde alle krav, som selv den kræsne bruger har, og til en fornuftig pris.

Med TravelPilot E2 bliver du sikkert og venligt guidet med køreanbefalinger der gør, at føreren ikke behøver at tage øjnene væk fra vejen under hele turen.
Køreanbefalinger sker i god tid inden, man skal foretage en ny handling. Og skulle der være behov for at få gentaget en køreanbefaling kan det klares ved et hurtigt tryk på en enkelt tast.

Selve navigationen baseres på digitaliserede kort og dynamisk navigation, der identificerer forhindringer på ruten forude. TravelPilot E2 indeholder også en justerbar optimal rute. Der er en blanding af hurtig rute (motorvej) og kort rute i en kombination, som kan tilpasses af føreren.

Og som noget nyt får man en bedre navigation ved yderligere inddeling af husnummerintervaller, der gør det nemmere og mere nøjagtigt at komme til ens bestemmelsessted på husnummerniveau.

Trade Marketing Manager Cecilie Låhne fra Blaupunkt siger:

– "Målet har været at udvikle et apparat, som nemt, sikkert og med højeste grad af brugervenlighed kan sikre, at man kommer til sit bestemmelsessted. Samtidig giver anlægget mulighed for individuel tilpasning. Vil man undgå motorveje og betalingsveje i udlandet eller ligefrem kun køre på småveje, så fortæller man blot systemet det. Det betyder faktisk, at man selv i udlandet kan færdes som en stedkendt. Vi håber, at TravelPilot E2 bryder den sidste barriere til den kræsne bruger, der vil have det hele, pakket ned i en boks, til en meget konkurrencedygtig pris."

TravelPilot E2 er i handelen nu til en vejledende pris på kr. 6499.– inkl. moms.

Med TravelPilot E2 følger hele Vesteuropa med på én cd.
(Detaljeret vejnet i Norden og alle hovedvejene i Vesteuropa).
 

Læs mere her

tags: euro, radio, udland, motorvej, moms, skandinavisk, konkurrence,

mandag den 16. maj 2016

Dagens nyheder - Læs bla. om Danskerne betaler overpris for brugte familiebiler

Strid mellem værksted og kunde - her er løsningen
Mange stridigheder mellem værksteder og kunder opstår ved uklarhed om, hvad der skal laves ved bilen
Læs mere her

Nyt bilmærke stjæler fra Aston Martin
Ny retrosportsvogn, den engelske David Brown Speedback GT, har ganske tydeligt ladet sig inspirere af en helt bestemt klassiker
Læs mere her

Topfart: Golf GTI er verdens hurtigste forhjulstrækker
I denne udgave af Topfart tester Berner en ny Golf GTI. Se mere herunder
Læs mere her

Dette smadrer et ellers lækkert design
Den største Citroën DS5 har sin helt egen personlighed, og efter et facelift er den blevet mere komfortabel - dog halter det på visse punkter
Læs mere her

Volvo pumper 600 hk i ny eksplosiv sportsvogn
Volvo har flere gange antydet, at en sportsvogn kunne være på vej – nu ser den ud til at være god nok
Læs mere her

Myndigheder slår alarm: Drop sex i selvkørende biler
Med nye teknologier kræver bilen knap så meget opmærksomhed under kørsel – det kan få bilister til at dyrke farlig sex i bilen
Læs mere her

Vanvittig pris: Her er Danmarks dyreste leasingbil
Nu kan du blive usædvanligt eksklusivt kørende i en af verdens hurtigste sportsvogne
Læs mere her

Efterlod hylende sjov besked og blev tilgivet uheld
En ung mand kunne for nylig vende tilbage til en ridset bil, men da han fandt gerningsmandens seddel, kunne han ikke lade være med at grine
Læs mere her

Diesel eller benzin? Det skal du vælge
Det store spørgsmål for potentielle bilejere er og forbliver, diesel eller benzin? Teknologierne ændrer sig løbende, så måske skal du overveje alternativet
Læs mere her

Danskerne betaler overpris for brugte familiebiler
Leasingfirmaernes indflydelse på brugtbilsmarkedet betyder, at danskere ofte skal betale overpris på brugte familiebiler
Læs mere her

In Car Entertainment til hele familien

Med nye og moderne komponenter kan Blaupunkt tilbyde bilisterne det mest moderne In Car Entertainment udstyr til eftermontering i personbiler og autocampere. Altså tilbyde skræddersyede underholdningspakker til rejsen og opfylde kravene til de voksende målgrupper: Teknikbegejstrede, som ønsker at peppe deres navigationssystem op. Forældre, der vil give deres børn underholdning på lange strækninger og selvfølgelig forretningsrejsende, der i bilen har brug for at udnytte overførslen af billeder i bevægelse.

"Med til nyhederne i det alsidige In Car Entertainment program hører hjørnestenen Flip Out monitoren Chicago IVDM–7002. Med sit 7" display i 16:9–format passer den ind i instrumentbrættets skakt. Den har integreret dvd–afspiller, der kan afspille alle gængse audio– og video–disc–formater samt cd´er med mp3–filer. I en separat boks, der hører til serien, er der desuden en FM–AM–tuner med radio–data–system RDS, en 5–kanalforstærker, en surround–dekoder samt tre indgange til videofordeling," fortæller Bent Holm, der er Blaupunkts trade marketing manager for tilbehør i Norden.

Men også de andre produkter i In Car Entertainment–serien har masser af underholdningsmuligheder. Det er f.eks. muligt at kombinere en 9" eller 10,4" TFT–loftsmonitor, en 6,5" eller 5,8" TFT–monitor til nakkestøtten i 16:9–format med den avancerede dvd–afspiller IVDP–01. Dvd–afspilleren er lige velegnet til de velkendte disc–formater som til selvbrændte CD–R og CD–RW, video–cd´en (VCD) eller en dvd (Digital Video Disc). Også cd’er med mp3–musikfiler kan sikre musikunderholdning i timevis på turen med dvd–afspilleren i 1–DIN–format.

Hvis der er brug for at forsyne flere pladser i bilen med individuelle underholdningsprogrammer, skal der anvendes signalkonvertere. De fordeler signalerne fra op til fire programkilder til maks. fire efterkoblede monitorer ved hjælp af den gængse overførselsstandard Composite Video og tilsvarende audio–tilslutninger.

De forskellige programkilder kan være den nævnte dvd–afspiller, en tv–tuner i blackbox–konstruktion, en traditionel videoafspiller eller et videospil fra en spillekonsol. Programvalg sker direkte på hver monitor på separat anbragte betjeningsdele eller fjernbetjening. Lyden kan leveres via hovedtelefoner, og via en ekstra videoindgang på monitorernes front kan der også tilsluttes videospil eller en camcorder. Endelig kan In Car Entertainment komponenterne også tilsluttes til en Blaupunkt bilstereo eller et TravelPilot navigationsanlæg.

Med hele In Car Entertainment–serien er det muligt at sammensætte en pakke, som opfylder nøjagtig de særskilte behov, man har i sin bil. Uanset om det er en familieløsning med børnenes underholdning i højsædet eller om det er sikkerhed og information man behøver, kan det opfyldes med den aktuelle serie.
 

Læs mere her

tags: dvd, bilen, radio, Entertainment, sprog, spillekonsol,

søndag den 15. maj 2016

Fremtidens anlæg til bilvask for gør det selv-folket

Det foreløbige første her i landet finder man hos Bolbro Multi Center / Hagi CarWash ved indfaldsvejen til Odense

Nilfisk–Alto CarWash Modu–Line udgør et interessant alternativ til den traditionelle vaskehal. ModuLine samles på stedet af en serie lette præfabrikerede modu–ler.

Det tilsyneladende frit–svævende tag og de lave skillevægge udgør hoved–elementerne i en elegant og stærkt forenklet konstruktion af denne helt nye form for udendørs vaskeanlæg.

Hos Bolbro Multicenter har teknisk konsulent Leo Rasmussen valgt at give sine kunder frit valg mellem sit avancerede tekstilvaskeanlæg, der vasker, vokser og tørrer bilen på et minut og så det nye anlæg, hvor bilejeren selv gør arbejdet. Et arbejde man til gengæld udfører under langt mere komfortable forhold end hjemme i indkørslen. Her har man tag over hovedet, slange med indstilleligt tryk og tempereret vand, med og uden sæbe eller flydende voks. Desuden støvsuger til indvendig rengøring.

Leo Rasmussen glæder sig da også over, at anlægget har været særdeles velbesøgt lige fra åbnings–dagen, og at han hver dag hilser på nye kunder, der foretrækker denne form for gør det selv–vask. Dog ikke på grund af prisen. En automatisk vask koster næsten det samme som en halv time i gør det selv–anlægget.

Investering med fordele

Hos Nilfisk–Alto Danmark forventer man, at ModuLine først og fremmest vil være interessant for investeringsselskaber og servicestationer. Men også virksomheder med flere person– og/eller varebiler kan med fordel investere i anlægget, idet det fås i alle størrelser og helt ned til en enkelt vaskeplads.

Fordelene ved ModuLine er flere: de præfabrikerede moduler gør byggefasen kort og omkostningerne relative små. Anlægget leveres klart til brug med alle installationer på plads. Konstruktionen er enkel og derfor også fleksibel, hvis en senere udvidelse af anlægget bliver aktuel. Endelig tynger vedligeholdelsen ikke omkostnings–kontoen. Nilfisk–Alto yder fuld support lige fra indkøringen af anlægget til træning af medarbejdere, markedsføring, løbende erfaringsudveksling.

Nærmere oplysninger om Nilfisk–Alto CarWash Modu–Line fås på HYPERLINK http://www.alto–online.com www.nilfisk–alto.dk og på tlf. 7218 2120.

Billedtekst:
Hos Bolbro Multi Center/Hagi CarWash har teknisk konsulent Leo Rasmussen valgt at give sine kunder frit valg ellem Nilfisk–Alto CarWash ModuLine for gør det selv–folket og det avancerede tekstilvaskeanlæg, der vasker, vokser og tørrer bilen på et minut.

Se flere billeder på http://www.presseprofilen.dk
 



tags: markedsføring, Danmark, bilen, Odense, virksomhed, omkostninger, Ford,

lørdag den 14. maj 2016

Den Blå Avis bag nyt DTC-superteam!

DTC–stjernerne Jan Magnussen og Henrik Lundgaard blev i dag i Idrættens Hus i Brøndby præsenteret som kørerne i det ny Team Den Blå Avis.

Team Den Blå Avis har overtaget det tidligere Toyota Castrol Racing og sætter med Jan Magnussens spirit og Henrik Lundgaards tekniske kunnen og kølige overblik direkte kurs mod næste års DTC–mesterskab.

"I 2005 skal der stå Team Den Blå Avis på titlen, og så er det lige meget om det er Henrik eller jeg, der vinder," siger Jan Magnussen.

Både Big Mag og Henrik Lundgaard har været med til at præge DTC de senere år. Magnussen vandt titlen sidste år og Lundgaard blev nummer to i år.

Team Den Blå Avis fortsætter på samme høje niveau, som har præget Toyota–teamet de tre sidste år. Teamet har solgt den tidligere Jens Edman–bil til privatkøreren og DTC–debutanten, René Rasmussen, der skal forsvare teamets farver i privatcuppen.

Og det betyder, at Henrik Lundgaard allerede er gået i gang med at bygge en ny Corolla–racer til Magnussen, mens Lundgaard kører videre i den bil, han vandt sølv med i år.

"Vi er hos Toyota utroligt glade for, at direktør Karsten Ree og Den Blå Avis har valgt at gå ind i DTC," siger Toyotas informationschef, René Mouritsen. "Den Blå Avis er med sin enorme racererfaring i internationale klasser en perfekt operatør i DTC, og vi kunne ikke forestilles os et bedre team til at køre videre med de to Corolla’er. Jeg glæder mig allerede til at se, hvad Jan og Henrik kan præstere næste år."

For Karsten Ree har det været en stor positiv oplevelse at arbejde med Toyota omkring det ny projekt.

"Den Blå Avis har en lang tradition i motorsporten, så det var ikke svært at sige ja, da Toyota gav os muligheden for at overtage det succesrige team," siger Karsten Ree.

Jan Magnussen ser frem til det ny engagement i DTC!
"Jeg har netop skrevet kontrakt med GM i USA omkring de store langdistanceløb og udvikling af en ny GT–racer, men heldigvis kommer mine opgaver derovre ikke til at kollidere med DTC," fortæller Big Mag, der glæder sig til samarbejdet med Karsten Ree og Henrik Lundgaard.

"Lundgaard er ud over at være en dygtig chauffør fantastisk god til at bygge racerbiler, så jeg tror, at vi sammen går en stor sæson i møde!"

For Henrik Lundgaard er det kommende samarbejde med Team Den Blå Avis og Jan Magnussen lige det friske pust, der skal til for at komme "op" igen efter nedturen i DTC–finalen, hvor mesterskabet blev tabt på dramatisk vis.

"Magnussen er den hurtigste og mest alsidige kører i Danmark, og da han samtidig har en meget professionel indstilling til sin sport, tror jeg, at vi sammen kan nå helt til tops næste år," siger Henrik Lundgaard.

Foruden Den Blå Avis og Toyota er også Fleggaard–koncernen med i den finansielle gruppe omkring det ny superteam.
 

Læs mere her

tags: USA, Brøndby, Danmark, mesterskab, direktør, Toyota, Mou, motorsport, Jan Magnussen, GM, Fleggaard,

fredag den 13. maj 2016

Sintersmedning er svaret, når ønsket er emner med enestående sejhed og slidstyrke

FJ Sintermetal i Ferritslev på Fyn oplever i øjeblikket en stærkt stigende
interesse for sintrede emner. Virksomheden har en omfattende ekspertise på
dette felt og er én ud af blot tre virksomheder i Europa, der behersker specialet, hvor de sintrede emner forædles ved smedning.

"Stadig flere virksomheder får øjnene op for de muligheder, der ligger i at anvende sintrede emner i stedet for emner, der er fremstillet ved traditionel spåntagende bearbejdning", udtaler Sten Millot, der er udviklingschef i den fremgangsrige virksomhed FJ Sintermetal. "Emner med en kompleks geometri er særligt velegnede til produktion ved hjælp af sintring.

Her vil der nemlig ofte være potentiale for rigtig store besparelser – noget enhver virksomhed umiddelbart er tilbøjelig til at tage til sig".

I Danmark er der tre virksomheder, der behersker produktion af emner ved hjælp af sintring. Men FJ Sintermetal skiller sig ud og har over tid opbygget en omfattende ekspertise. Ikke alene indenfor emner med en avanceret geometri, men også hvad angår den videre forædling. Generelt set byder sinterprocessen på en lang række muligheder for at forædle emnet hele vejen i produktionsforløbet. Men én af de meget interessante forædlingsmuligheder er sintersmedning, hvor man smeder en præform til et færdig emne i et lukket værktøj i varm tilstand.

Pas på fordomme !

"Sinterprocessen er omgivet af en række fordomme", tilføjer udviklingschef, Sten Millot. "Nogen tror at produktionsmetoden kræver meget store serier og er forbeholdt bilindustrien. Andre tror at sintrede emner er svagere end emner fremstillet i gængs produktion. Og begge dele er altså fuldstændig forkerte. Vi laver emner i både små og store serier og kvaliteten lever altid 100% op til de mekaniske egenskaber, der efterspørges i den konkrete sag".

"Oven i alt det er vi i stand til forædle emnet yderligere – og på forædlingsområdet er vi alene i Skandinavien om tilbyde sintersmedning, en avanceret teknologi som kun tre virksomheder i Europa behersker. I kombination med en særlig pulverblanding giver det emnet helt unikke slidegenskaber, som kan forøge levetiden og værdien af det enkelte emne dramatisk, hvis man ser det hele i en større sammenhæng. Så derfor er vores holdning, at man skal passe på med fordomme. Fordomme overfor sintergods kan nemlig blive meget dyre, fordi man risikerer at gå glip af både besparelser og en højere kvalitet".

Dialog vejen til den rigtige løsning

Mange virksomheder har fra starten gjort sig klart, hvilke egenskaber de forventer sig af de emner, der indgår i deres produkter. En nærmere drøftelse med leverandøren giver imidlertid ofte mulighed for at få en ny og alternativ vinkel på mulighederne for at forbedre detaljer. F.eks. i situationer hvor der er et stort slid. Og netop i forbindelse med slid er sintersmedning særdeles interessant.

"Vi satser altid på en tæt dialog med vore kunder", udvider Sten Millot. "Vi ved erfaringsmæssigt, at de spørgsmål vi stiller og vores måde at anskue en problemstilling på, ofte udfordrer teknikerne på den anden side af bordet. Og det kommer der som regel noget rigtig frugtbart ud af. Et godt eksempel er et sintersmedet komponent, vi netop har leveret til en affaldskværn. Det er ikke alene to kilo tungt – en relativt høj vægt for et sintersmedet emne. Det anvendes endvidere i en trækværn, hvor det kører med en høj hastighed mod en pralplade. Et forhold der stiller krav om en ekstremt høj slidstyrke".

Billedtekst:
"Sintersmedning kan også lave i mindre serier og giver emner med helt unikke slidegenskaber", udtaler udviklingschef Sten Millot.
 



tags: Danmark, Europa, bilindustri, virksomhed, teknologi, Skandinavien, Ford, værktøj, frugt,

torsdag den 12. maj 2016

Sort arbejde er en succes i Ballerup


Tyske værkstedspriser er så populære i Ballerup og resten af hovedstadsregionen, at værkstedet har været nødt til at indføre nathold. Et tilbud, der også tiltaler mange kunder.Autoværkstedet Skorstensgaard i Ballerup, der indtil nu er kædens eneste værksted på Sjælland, er med deres løfte om tyske værkstedspriser - svarende til 20-40 pct under det mærkeværkstederne tager - blevet en dundrende succes. Fem mekanikere og seks liftpladser er på få år blevet til 14 mekanikere og 17 liftpladser. Og værkstedet ligger kun stille hen ganske få timer i døgnet. For hvor natåbent normalt er noget, der er forbeholdt erhvervskunder, så tilbyder Skorstensgaard samme mulighed for de private. En mulighed som kunderne ifølge partner og daglig leder, Michael Pedersen, har taget til sig.

- Vi startede med nathold for et år siden og har i det tidsrum fordoblet antallet at mekanikere på natholdet. Hvis den udvikling fortsætter, så vil vi i løbet af kort tid have lige så mange ansatte på natholdet, som vi har på dagholdet, siger Michael Pedersen.

Ideen om natholdet opstod, da Skorstensgaard begyndte at blive presset på plads omkring værkstedet.
- Vi ordner mange biler i løbet af en dag og de bliver jo ikke nødvendigvis afhentet i det øjeblik vi er færdige. Vi er glade for vores placering, så i stedet for at flytte, så valgte vi at tænke ud af boksen, forklarer Michael Pedersen.

Det betyder at dagholdet som hidtil forlader værkstedet klokken 17.00. Og klokken 21.30 kommer der så igen gang i liftene, når natholdet rykker ind.

- Det fungerer på den måde, at kunderne indleverer deres bil senest klokken 17.00. Her får de så en lånebil og så har vi deres bil klar til afhentning igen næste morgen mellem klokken 6.00 og 8.00, alt efter hvornår de skal bruge den, forklarer Michael Pedersen.

På Skorstensgaards hovedkontor i Kolding glæder virksomhedens administrerende direktør Anders Skorstensgaard sig over den positive udvikling i Ballerup.

- Den eksplosive vækst i Ballerup kan vi kende fra de andre steder, vi har åbnet afdelinger. Vores koncept bliver taget godt imod, for de danske bilejere sætter pris på god service til den rigtige pris. Min tvillingebror Martin og jeg er gået ind i det her med viden om, at vi kan lave et prisvenligt alternativ til mærkeværkstederne. Det handler om øget effektivisering på værkstedet og neddrosling af flotte glasfacader, kunst på væggene og lækre sofaer i venterummene. Så kan man holde mindst samme høje standard på mekanikerarbejdet, men skrue ned for prisen, forklarer Anders Skorstensgaard, der desuden angiver gennemskuelighed som et af virksomhedens vigtige konkurrenceparametre.

- For at vi kan fastholde den høje effektivitet, så registrerer vi alting, så vi hele tiden kan følge op på nøgletallene. Det betyder også, at vi kan lave nogle fakturaer, som er fuldstændigt gennemskuelige, til vores kunder. Kunderne kan godt lide, at de kan se hvad tiden og reservedelene er blevet brugt til, siger Anders Skorstensgaard.

Den massive kundetilstrømning fra hele hovedstadsregionen betyder også, at Skorstensgaard er på jagt efter partnere, der ligesom Michael Pedersen har mod på at starte et Skorstensgaard-værksted op.

- Hvor mange værksteder vi skal have i hovedstadsområdet og hvor de skal placeres, har vi ikke fuldt overblik over endnu. Men vi vil gerne kunne dække hele Storkøbenhavn, uden at kunderne nødvendigvis alle sammen behøver at køre ud til Ballerup, siger Anders Skorstensgaard.


Læs mere her

tags: direktør, Sjælland, kunst, Kolding, nøgletal, virksomhed, hovedstad, Ballerup, konkurrence,

onsdag den 11. maj 2016

Vedligeholdelse: DS Smith sparer stort med sololeverandør


Den europæiske emballagegigant DS Smith er en af Brammer A/S' MRO-kunder, der benytter mange nye vedligeholdelses- og reparationsprodukter. Med Brammer A/S som leverandør sparer DS Smith millioner.Det er godt et år siden, Lönne Scandinavia blev fuldt indlemmet i den britiske industrileverandør Brammer og dermed kunne tilbyde helt nye services som MRO-leverandør. Betegnelsen, der er en engelsk forkortelse af ordene vedligeholdelse, reparation og drift, dækker over alle tænkelige produkter lige fra beskyttelsesbriller til møtrikker, der kræves for at opretholde driften af en større fabrikshal eller maskinpark. En af Brammer A/S' største MRO-kunder er DS Smith, der er Europas førende emballageproducent, og som har valgt Brammer som totalleverandør til virksomhedens produktionsapparat.

– I forbindelse med et projekt om MRO-reservedele undersøgte vi mulighederne på markedet. Det blev hurtigt klart for os, at Brammer var den mest professionelle udbyder, der samtidig matchede vores ønsker bedst. De kan levere lige præcis det, vi søgte, forklarer Lars Riis, vedligeholdelseschef ved DS Smith.

DS Smith køber alle deres ikke-leverandørfremstillede produkter ved Brammer, herunder personlig sikkerhedsbeklædning, håndværktøj, lejer, transmissioner og slanger.

– I løbet af to år kommer vi til at spare mellem fem og ti procent på vores MRO-budget i forhold til den løsning, vi havde før, fortæller Lars Riis.

Enkelt og unikt koncept
Det seneste år har stået i omstillingens tegn for Brammer A/S, der har entreret det nye MRO-marked med helt nye kundetyper. Med et nyt skandinavisk distributionscenter i Göteborg er forsyningskæden optimeret, og Brammer A/S kan sikre sine kunder dag til dag-levering på alle varer. Virksomheden er dermed klar til at udvide kundebasen betragteligt.

– DS Smith er et klassisk eksempel på, hvordan en virksomhed kan spare en stor del af budgettet ved blot at samle alle indkøb ved Brammer. Vores organisation bliver stadigt stærkere, og vi arbejder nu på højtryk for at øge kendskabet til vores enkle og unikke koncept. Der er ingen, der kan matche hverken bredden på eller priserne i vores produktsortiment fra verdens førende producenter, forklarer Jan Lauritzen, CEO hos Brammer A/S.

Forventningerne til 2016 er store, og Jan Lauritzen venter at lukke aftaler med flere fremtrædende industrivirksomheder.

Brammer A/S er med sit enorme produktsortiment den eneste europæiske totalleverandør til MRO-markedet. Der leveres fra moderne, højteknologiske distributionscentre lokalt på tværs af Europa, 24/7/365. Koncernens 3500 medarbejdere betjener mere end 100.000 kunder inden for alle industrisegmenter, og dens omfattende, paneuropæiske netværk dækker 22 lande. Omsætningen udgjorde i 2013 omkring en milliard euro. Brammer overtog i januar 2014 Lönne Scandinavia med selskaber i Danmark, Finland, Norge og Sverige, som ved indgangen til 2015 alle skiftede navn til Brammer. Det danske selskab, Brammer A/S, er beliggende i Harlev ved Aarhus.


Læs mere her

tags: Danmark, euro, Sverige, Norge, Europa, 2013, Göteborg, virksomhed, 2016, teknologi, Finland, skandinavisk, organisation, 2014, værktøj,

tirsdag den 10. maj 2016

Bilpriser.dk vil med i lommen


Bilpriser.dk er blevet mobilvenlig, tilbyder garanteret bilsalg på få dage, og giver køberne mulighed for at se op til 16 billeder pr. bilBilpriser.dk, der lige siden 1999 har været førende på vurderinger af brugte bilers værdi, vil med i din lomme. Bilpriser.dk har derfor været på værksted. Og det er der kommet en mobilvenlig og langt mere brugervenlig bilhjemmeside med en ny salgsservice ud af.
- Vi ved jo, at over 50 procent af alle besøg på hjemmesider efterhånden kommer fra smartphones og tablets, og det stiller krav om specialudviklede, responsive hjemmesider. Så vore udviklere har givet bilpriser.dk den store tur på liften. Den er nu mobilvenlig, nemmere at navigere rundt på og kan vise op til 16 billeder pr. bil i salgsannoncerne. Det er et klart konkurrenceparameter, og forhandlerne er gode til at gøre brug af muligheden til købernes store tilfredshed, siger direktør Thomas Groth.

Vigtigheden af mange billeder kan ikke overvurderes. 9 ud af 10 forbrugere, der kikker efter en brugt bil, starter jagten på nettet, viser de undersøgelser, bilpriser.dk har foretaget. Udover mange billeder ønsker de også en skarp pris. Markedet er meget gennemsigtigt, så er prisen for høj, springer kunderne lynhurtigt videre. Endelig ønsker de klar, konkret og detaljeret information om bilerne, påpeger han.
En ny filtermulighed ved søgning af biler, nemlig valg af manuelt gear eller automatgear, har længe været et brugerønske. Det er nu også indarbejdet på siden.

Vurderingerne er centrale
Bilvurderingerne er forsat et meget centralt element på www.bilpriser.dk. Den populære salgsvurdering, der giver bilejerne en god fornemmelse af, hvad en brugt bil kan indbringe hos en forhandler, er naturligvis bibeholdt. Det samme er købsvurderingen, der giver et hint om, hvad en bestemt brugt bil bør koste i markedet. Også den beregner, der spytter en omtrentlig afgift ved import ud ved indtastning af de vigtigste bildata, er på sin plads og nem at finde.

Alle tre beregnere er selvfølgelig blevet justeret, så de tager højde for Folketingets nedsættelse af den høje registreringsafgift fra 180 til 150 procent, forsikrer Thomas Groth. Man vil derfor finde lavere brugtbilspriser på store biler end for et år siden, da de større brugte biler fik et hug nedad sammen med afgifterne på de nye.

Ny bilsalgsservice
For de bilejere, der ikke orker at sælge deres bil privat eller køre rundt til en stribe forhandlere for at få et bud på deres bil, er der hjælp at hente på den moderniserede udgave af bilpriser.dk. Bilpriser Salgsservice hedder den ny tjeneste, som giver mulighed for salg til en garanteret pris på få dage. Man fotograferer sin bil, beskriver den så detaljeret som muligt og får så et købstilbud fra bilpriser.dk. Er man tilfreds, skal man aflevere den på det nærmeste FDM-testcenter, og hvis FDM ikke finder uventede fejl og mangler, går bilen videre til Bilpriser Salgsservice, som køber bilen, og pengene ryger ind på kontoen.

- Det er en nem og hurtig tjeneste, som vi håber, mange vil få glæde af. Man må dog ikke sammenligne den købspris, man får tilbudt, med den, som bilprisers almindelige vurdering fortæller. Den giver nærmere en hurtig markedsgrundpris, der kan variere en del efter bilens reelle stand, slutter Thomas Groth Andersen.


Læs mere her

tags: direktør, bilen, Folketinget, FDM, penge, bilsalg, konkurrence,

mandag den 9. maj 2016

Overvågning af oliens renhed sikrer driften !

En meget stor del af driftsforstyrrelser og havari i hydraulik– og smøreoliesystemer skyldes forureninger i olien. Effektiv filtreringsteknik og total renhedskontrol i systemet er nøglen til øget driftsikkerhed og konkurrencekraft.

Pall har udviklet PIM400, en renhedsmonitor for kontinuerlig måling og overvågning in–line af olien´s renhed i hydraulik– og smøreoliesystemer. Monitoren er udviklet for systemer med hydraulikolie, mineral/syntetisk olier, smøreolier og brændstof.

Arbejdstryk fra 5 til 450 bar og temperatur fra 0oC til 70oC. En unik lysblokeringsenhed registrerer forureningen.
PIM400 er en kompakt og automatisk enhed for økonomisk overvågning og må indgå som en naturlig del i overvejelserne for ren og sikker drift.

Fordele ved in–line måling:
Permanent installation in–line i systemet er det optimale
Kontinuerlig måling på system væsken
Økonomisk målemetode
Display ved målestedet
Ingen oliespild
Ingen ekstern prøvetagning
Renhed i henhold til ISO 4406 eller NAS 1638
Let at installere
PC–Windows baseret software
Realtime grafisk præsentation

 

Læs mere her

tags: økonomi, overvågning, brændstof, konkurrence, Ford, oliespild,

søndag den 8. maj 2016

Effektiv rustbeskyttelse hvor bilen er mest sårbar

Nye kantlister med organisk fedt holder rusten væk fra bagskærmenes samlinger.

Bagskærmenes kanter er mange bilmodellers svage punkt og årsag til ca. halvdelen af alle de rustangreb, der skæmmer bilen, ærgrer bilejeren og ender med en kostbar reparation.

Men sådan behøver det ikke at være. Bilens mest sårbare sted kan beskyttes effektivt mod rust med fedtfyldte kantlister, som er nemme at montere – og koster en brøkdel af den reparation, som er alternativet.

Kantlisterne produceres hos TekTrol Mineralolier a/s i Odense på et anlæg, som virksomheden selv har udviklet.

Kantlister til bagskærme har været kendt i mange år. Det nye er, at vi sprøjter et lag rustbeskyttende organisk fedt ind i listen, så vand, grus, salt og snavs fra bilens hjul ikke kan trænge ind ved pladesamlingen. Det sætter en 100 pct. effektiv stopper for alle rustangreb på det sårbare sted, fastslår direktør Jørgen Ohmsen. Naturlig del af en effektiv rustbeskyttelse

De fedtfyldte kantlister indgår i rustbeskyttelsen på TekTrols otte stationer i Odense, Næstved, Vejle, Randers, Grenaa og Vejen. Desuden leverer Odense–firmaet kantlister til et stigende antal af de øvrige ca. 250 stationer, som rustbeskytter biler i Danmark.

Hos nogle rustbehandlingsstationer indgår kantlisterne som en naturlig del af rustbeskyttelsen og koster ikke bilejerne ekstra. Andre stationer har en anden prispolitik og beregner sig typisk 250 – 300 kr. for at montere de fedtfyldte kantlister.

– Det er ikke kun bilejeren, der kan glæde sig over en pænere bil, når rustbeskyttelsen er effektiv. Stationerne, der yder garanti på det udførte arbejde, kan også glæde sig over færre rustskader, påpeger Jørgen Ohmsen.


Billedtekster:

1: Jørgen Ohmsen fra TekTrol Mineralolier a/s fylder fedt i kantlisterne.

2:
De fedtfyldte kantlister er nemme at montere.

3:
Når kantlisten monteres, presses rustbeskyttende fedt rundt om og ind i den sårbare skærmsamling. Billeder: http://www.pressbox.dk/billeder/rust_1.jpg http://www.pressbox.dk/billeder/rust_2.jpg http://www.pressbox.dk/billeder/rust_3.jpg
 

Læs mere her

tags: Danmark, direktør, bilen, politi, Vejle, Næstved, Odense, Randers, Næstved, virksomhed, rustbeskyttelse,

lørdag den 7. maj 2016

PrivatBilBørsen udvider til hele landet

Efter en forrygende start på Sjælland, hvor der er skabt et nyt forum for private der ønsker at købe eller sælge bil, udvider PrivatBilBørsen nu til Jylland og Fyn.

Efter kun at have været i gang i en lille måned, åbner PrivatBilBørsen markeder i Jylland og på Fyn, der bliver dermed mulighed for at handle bil på markedspladser over hele landet.

Under sloganet "Handel med sikkerhed" vil PrivatBilBørsen skabe en langt større handel af biler mellem private kunder.
– Ideen er at skabe et privat forum for handel af bil direkte mellem køber og sælger, fortæller PrivatBilBørsens stifter, Brian Beck–Hansen. Han påpeger at det dyre mellemled, forhandleren, hermed undgås.

Formålet med PrivatBilBørsen er ligeledes at skabe større tryghed ved privathandler og garantere, at de foregår professionelt.
Ved alle vores arrangementer sikrer rådgivende fagfolk, at ingen dårlige handler finder sted. På pladsen findes forsikringsmæglere (TRYG) og finansieringskonsulenter (DIBA), siger Brian Beck–Hansen og tilføjer, at der i 2003 var 85.000 biler der skiftede ejermand gennem privathandler et tal som er støt stigende.

For at gøre bilhandlen total tilbyder PrivatBilBørsen desuden køberne gode finansieringsmuligheder, bilforsikring, abonnement på vejhjælp og som noget helt nyt for den private handlende, mulighed for at tegne en billig garantiforsikring som dækker mod uforudsete værkstedsregninger.

Bilhandel i efteråret
Rækken af PrivatBilBørsens arrangementer fortsætter hos BilXperten i Aalborg og Valby, samt på p–pladserne ved Bilka i Kolding, Odense og Næstved. I alt er der indtil videre planlagt 20 arrangementer i oktober og november. For nærmere detaljer om tid og sted se www.privatbilborsen.dk

– Vi har åbent mellem 10.00 og 14.00. Det koster 200 kroner at fremvise sin bil ved et arrangement men over 400 potentielle købere per marked betyder også gode chancer for et hurtigt salg, pointerer Brian Beck–Hansen og tilføjer, at der vil være gratis entré for købere. Det skal nævnes, at rekorden for salg på et marked er 11 biler.

For yderligere oplysninger: www.privatbilborsen.dk eller Brian Beck–Hansen, PrivatBilBørsen ApS, tlf. 70 20 29 28.
 

Læs mere her

tags: 2003, Børsen, Sjælland, Næstved, Odense, Bilka, Næstved, Kolding, Jylland, Aalborg, Valby, markedsplads,

fredag den 6. maj 2016

Dansk Lakering udvider aktiviteten med skadecentre

I mange brancher er udviklingen gået mod stadig større enheder med stadig flere kompetencer og ydelser samlet under samme tag. Autobranchen i Danmark er stadig karakteriseret ved mange mindre værksteder og autolakerere. Dette mønster er Dansk Lakering A/S efter udenlandsk forbillede godt på vej til at bryde.

Dansk Lakering A/S, der for nylig blev tildelt titlen Gazelle 2004, har en ambitiøs vækstplan, der skal gøre virksomheden landsdækkende og tredoble omsætningen inden for de næste tre år. Med afdelinger flere steder i landet er Dansk Lakering i forvejen Nordens største lakeringsvirksomhed med kapacitet til lakering af 12.000 personbiler og 2.000 storvogne årligt, og nu udvides forretningen til også at omfatte skadecentre.

Fra finanssektoren kender vi begrebet "det finansielle supermarked", hvor snart sagt alle tilbyder både bankforretninger, realkredit og forsikringer. Også i vores branche oplever vi et stigende behov for "one stop shopping", fortæller den dynamiske direktør i Dansk Lakering, Arne Boesen. Forbilledet er de meget store skadecentre, som man kender fra udlandet, hvor bilerne ruller på samlebånd gennem hele processen.

Koncernens første skadecentre åbner i henholdsvis Greve og Århus den 4. oktober, og er blot de første i rækken af skadecentre, der skal gøre også denne service landsdækkende. Som "first mover" er vi oppe mod konventioner og vanetænkning, men vi har holdt en række møder med forsikringsselskaber, leasingselskaber og større virksomheder, og de har alle været meget positive over for ideen, fortæller Arne Boesen. På stort set alle andre områder er det i dag sådan, at man kan opnå store besparelser og væsentlige fordele ved at samle sine indkøb ét sted, hvis man er i en situation, hvor man kan tilbyde stor volumen. Det gælder for alle de nævnte, at de årligt har skader på deres vognpart på anseelige beløb og at de med selv en lille procentdel i rabat, derfor vil kunne få en ganske god forretning ud af et samarbejde.

Vi rådede over alle kompetencerne til skadebehandling i Dansk Lakering i forvejen, fortæller Arne Boesen. Nu bliver vi blot endnu mere specialiserede i skadecentrene. Vores mange autotransportere kører i forvejen i pendulfart mellem landsdelene, og vi har investeret i en vognpark af lånebiler, så vi kan vi tilbyde landsdækkende skadeservice fra starten.

Dansk Lakerings kunder: forsikringsselskaber, leasingselskaber m.fl. får mulighed for at tilbyde deres kunder en ekstra god service uden at de selv har noget arbejde ud af det, men derimod høster nogle besparelser til selskabet. Kundernes bilbrugere udstyres blot med et telefonnummer, som de kan ringe til, uanset hvor i landet, de måtte komme ud for en skade. Dansk Lakering sørger herefter for at bilen bliver afhentet, og en splinterny lånebil bliver stillet gratis til rådighed hvad enten der er behov for en personbil eller en varevogn. På Dansk Lakerings skadecentre bliver skaden takseret efter Autotaks systemet, og bilen går gennem systemet med pladeværksted, lakering og evt. foliedekoration, hvis der er kommet ridser i firmalogoet. Endelig tilbyder Dansk Lakering også Dinitrol rustbeskyttelse Tidy Car bilpleje, så der kan afleveres en flunkende ren, rustbeskyttet og renoveret bil til kunden.

To store selskaber, et forsikringsselskab og et leasingselskab, har allerede indgået aftale, før åbningen af de første skadecentre i Greve og Århus. De næste skadecentre er på tegnebrættet og vil blive placeret strategisk, bl.a. ud fra de behov, vi har afdækket hos nogle af de store virksomheder, vi er i dialog med, så vi har store forventninger til, at flere vil komme til, slutter en optimistisk Arne Boesen.
 

Læs mere her

tags: Danmark, direktør, Århus, bilen, forsikringsselskab, udland, omsætning, virksomhed, finanssektor, supermarked, Greve, strategi, skadeservice, rustbeskyttelse,

torsdag den 5. maj 2016

Få din egen lyskurve

Nu er det slut med at ramme garage væggen, når bilen skal på plads i garagen

Er du træt af at det aldrig er til at se hvor langt igen der er inden man rammer garage væggen, så kan en parkerings sensor fra ALASKA være til din hjælp.
Med parkerings sensor monteret inde i garagen, kan førerne af bilen altid se hvor langt der er igen til bagvæggen i garagen.

Parkering sensor fra ALASKA monteres på bare 5 minutter, og straks er den til din hjælp når du skal parkere.
Lyskurven monteres i forrude højde sådan at den kan ses fra førersædet i bilen.
Selve ultrasonic sensoren monteres i højde med bilens kofanger, som oftest er det punkt der er længst fremme på bilen, og det er det punkt som sensoren "ser" for at bedømme hvor langt fremme bilen er.

Med sit grønne lys viser sensoren at der er mellem 60 og 100 cm. til væggen.
Med det gule lys er der mellem 40 og 60 cm. til væggen.
Med det røde lys er der fra 0 til 40 cm. til væggen.
Parkering sensor fra ALASKA monteres enten med det medfølgende dobbeltklæbende tape eller den monteres fast på garage bagvæggen.
Sensoren kan også med stor fordel anvendes i andre øjemed, som f.eks. hvis der skal bakkes en campingvogn på plads.
Eller et større trailerlæs skal bakkes ind.
Eller måske en motorbåd.

Strømforbruget sker via 3 AA–batterier, men har man en 9 v adapter kan denne også til sluttes.

Det er kun fantasien der sætter grænser.

 

Læs mere her

tags: bilen, campingvogn,

onsdag den 4. maj 2016

Drive-Away med Navman iCN 510

Navman, verdens førende producent af navigationsudstyr, lancerer nu iCN510, der er den perfekte og økonomisk overkommelige start på personlig digital navigation. iCN510, der kan flyttes fra den ene bil til den anden på få sekunder, guider uden den mindste form for anstrengelse bilens fører til den ønskede destination ved hjælp af præcise og klare stemmeinstruktioner om alle retningsændringer og kort i 3D. Brugeren kan nu også tage dette kompakte og smarte Drive Away –system i anvendelse lige fra kassen med softwareapplikationer og fuldt dækkende kort over Norden på gadeniveau (DK, S, N, FIN) og alt sammen lagret på et enkelt hukommelseskort. iCN510 indeholder version 3.0 af Navmans prisvindende SmartST –software, der rummer nye faciliteter som f.eks. "My POI ", individuelt indstillelige interessepunkter med forhåndsmeddelelse, når man nærmer sig, flerdestinationsplanlægning til rejser med adskillige stop undervejs og en søgefacilitet til "nærmeste interessepunkt".

iCN510, der fås i handelen til kun DKK 5.250*, er et alsidigt produkt, der kan føre brugeren fra A til B til C til D til E , hvad enten man kører i bil eller bevæger sig til fods i byen (takket være dets interne genopladelige batteri**). Med Navmans letanvendelige interface kan man foretage navigation enten via den berøringsfølsomme skærm (der leveres komplet med pen) eller via 5–vejs knaptasterne, og den højopløselige 3,5" skærm med 65.000 farver og QVGA giver til enhver tid brugeren et klart overblik over, hvor han befinder sig. iCN510 kommer i et lækkert design med elegante linjer og en strømlinet profil, der passer til ethvert bilinteriør.

Som en del af Navmans flytbare iCN–navigationsserie indeholder iCN510 fortsat alle de fremragende faciliteter i tidligere iCN–generationer som f.eks. "back–on–track "–teknologi, kort i 3D, 5–cifret postnummersøgning, stemmeinstruktioner om sving og "undgå–område"–funktionen. Med den nye software i version 3.0 udvides dette felt yderligere i iCN510 med en lang række navigationsfaciliteter, der giver en endnu mere sikker befordring uden stress.

iCN510 fås fra begyndelsen af oktober hos TDC Mobil Center (www.tdcmobilcenter.dk) og andre førende forhandlere til en pris af DKK 5.250.

* Inkl. MOMS
** Et fuldt opladet batteri har en funktionstid på op til 4 timer

Hvis der ønskes flere oplysninger om Navman–Europe, så kontakt os venligst på tlf. +45 40 26 97 32, eller besøg vores hjemmeside på adressen www.navman–europe.com.

Pressekontakt
Apparater til anmeldelse i pressen eller elektroniske billeder i format 300 dpi JPEG fås ved forudgående henvendelse til Morten Callesen.
 

Læs mere her

tags: euro, bilen, økonomi, TDC, teknologi, stress, Europe,

tirsdag den 3. maj 2016

Lavt dæktryk – få besked på mobil eller PC


Continentals ContiPressureCheck kan nu levere data om dæktryk til chaufførens eller fleetmanagerens skærmContinentals system til at overvåge dæktryk under kørsel, ContiPressureCheck, bliver nu integreret i de trådløse og cloud-baserede overvågningssystemer, som telematik-udbyderen LOSTnFOUND har udviklet til den internationale autobranche. Dermed kan oplysninger om dæktryk modtages i realtid på telefoner og andre mobile enheder, og føreren kan se de målte værdier på sin LOSTnFound-skærm.

- Det betyder, at chaufføren eller fleetmanageren hjemme på kontoret hele tiden er opdateret med det aktuelle tryk og også temperaturen, som bliver registreret af en sensor inde i hvert dæk, oplyser Georg Nielsen, adm. direktør i Continental Dæk Danmark A/S.

Afviger tallene fra de værdier, som er anbefalet for det pågældende dæk, sender systemet straks en advarsel – som sms eller e-mail – så der hurtigt kan gribes ind over for problemet.

Det betaler sig
- At køre med forkert dæktryk koster ikke bare ekstra brændstof og kortere levetid for dækket, men påvirker i høj grad også sikkerheden, fordi føreren har mindre kontrol over køretøjet, hvis dæktrykket er forkert. Det kan også betyde nedbrud på dæk og fælge og dermed kostbar tid, hvor bilen må holde stille, påpeger Georg Nielsen.

Continental har testet sig frem til, at hvis dæktrykket er blot 2 bar for lavt, bliver forbruget af brændstof øget 0,7 liter pr. 100 km. Med korrekt dæktryk reduceres rullemodstanden og dermed også slitage på dækket. Korrekt dæktryk øger dækkets levetid, og karkassen skånes, så dækket senere kan regummieres.

Hele tiden opdateret
Løsningen fra LOSTnFOUND lanceres under navnet ConnectedTyre. I forvejen har Continental selv en løsning, hvor data fra hvert dæk kan aflæses på en håndholdt modtager, der er koblet til systemet.

ContiPressureCheck-sensorer skal monteres i alle køretøjets dæk. Er dækket ikke født med en sensor, er den nem at montere efterfølgende. En gummicontainer klæbes på indersiden af dækkets slidbane. Heri placeres en 2 cm stor sensor, der vejer under 20 gram. Sensoren kan tages ud og genbruges i det nye dæk ved dækskifte. Modtageren, der får data fra sensoren, er monteret på køretøjets ramme. Sensoren får strøm fra et batteri med en levetid på seks år eller ca. 600.000 km.


Læs mere her

tags: Danmark, direktør, bilen, LO, overvågning, brændstof, Continental, fælg,

mandag den 2. maj 2016

Dagens nyheder - Læs bla. om 400 hk i Audis nye bombe - så hidsig er den

Ny VW SUV får gedigen overhaling
Volkswagen er klar med en helt ny SUV, der skal kæmpe om firmabilisternes gunst
Læs mere her

Livsfarligt stunt: Laver baglæns salto over racerbil
Den britiske stuntmand fik en drøm opfyldt, da han udførte det vanvittige stunt. Se det i videoen herunder
Læs mere her

VW er verdens bedst sælgende bilproducent
Det kan godt være, at VW har snydt med test af dieselbiler. Men bilkøberne står i kø for at få en folkevogn
Læs mere her

Kinesere vil lancere discount-Volvo i Europa
Den kinesiske bilmager Geely, der i 2010 opkøbte svenske Volvo, forbereder angiveligt en kommende lancering af et helt nyt bilmærke, der skal sælges på det europæiske marked til mere overkommelige priser end dets modstykke
Læs mere her

Tesla anklaget for unfair konkurrence
Dansk Tesla-importør nægter at sælge reservedele til andre værksteder, og det er i strid med reglerne for fri konkurrence, lyder anklagen
Læs mere her

Her er bilmærket med de mest tilfredse kunder
De danske bilejere er tossede med de tyske modeller, viser ny undersøgelse – trods rekordhøjt bilsalg er tilfredsheden med de enkelte bilmærker dog generelt dalet
Læs mere her

Tjek prisen: Ny Porsche klar til Danmark
Porsches mindste model i programmet er klar til at indtage de danske landeveje – se her, hvad den koster
Læs mere her

Ford dropper lygterne: Sådan finder bilen vej i mørket
Kan en selvkørende bil finde vej gennem en kulsort ørken uden lys? Et nyt forsøg viser, hvor langt teknologien i selvkørende biler er nået
Læs mere her

Sådan vil Mini halvere dine udgifter
Bilproducenten Mini har planer om at hjælpe ejerne med at nedbringe udgifterne til bilen – inspirationen kommer fra turistbranchen
Læs mere her

400 hk i Audis nye bombe - så hidsig er den
Med 400 hestekræfter og træk på alle fire hjul, er den nye Audi TT RS markant stærkere end sine forgængere
Læs mere her